En fargeklatt i en grå hverdag

Det er vel ikke til å unngå å legge merke til at de aller fleste som bor i denne byen, Oslo, ikke kler seg så fargerikt på vinteren. Ikke det at det er noe galt i det, men det blir likesom så grått. Alt går i et med den ellers så grå naturen eller bybildet.

Jeg er en person som liker å observere og legge merke til ting som skjer rundt meg, noe ikke alle gjør. Øynene mine følger med på det meste av det som skjer, og er jeg på besøk et sted kan jeg i detaljer fortelle om hvilke møbler, gjenstander som er der og ikke minst hvilke farger som er brukt. Mens andre jeg er sammen med ikke har fått med seg noe av de tingene.


I går da jeg kom inn på t-banen, og observerte jeg to sammenkoblede vogner med mennesker kledd i mørke klær. Det så først ikke ut til at noen skilte seg ut i den grå massen, men så plutselig ble øyene dratt mot noe som ikke stemte.

Der ved vinduet litt lenger framme satt en person, mann eller kvinne, med det sterkeste oransje håret jeg noen gang har sett. Helt kortklipt å så kult. Jeg klarte ikke å holde øynene borte fra bakhodet til personen, og hele veien ned mot Oslo sentrum ble blikket mitt dratt mot denne fantastiske fargeklatten.

Jeg som i forveien hadde vært så trøtt og uopplagt, ble plutselig i så veldig godt humør av å så dette intense oransje hode. Alle negative tanker og følelser var som blåst bort. Jeg burde nesten ha takket vedkommende for at han/hun har valgt å være så fargerik, og at jeg ble i så humør.

Konklusjonen er at vi burde bruke mer farger om vinteren, for friske farger gjør oss i godt humør. Det er ikke så mye mer enn det som skal til i en grå hverdag 😊

Hva med deg, blir du påvirket av farger

#grått #trist #farger #fargeklatt #fargeglede #humør #glad #blogg

7 kommentarer
    1. Det er kanskje ikke slik man legger merke til men du har vel rett. Det er lettere og kle seg om sommeren med lette klesplagg og fine farger. Nå om dagen domineres hverdagen av dynejakker, ofte ensfarget og gørre. Men det hadde jo vært fint om man kunne tenke litt i kreative baner når det gjelder klesplagg om vinteren. Men jeg tenker slik at tenk på alle som ser hva jeg går med. I det i bakhodet kler jeg oftere med f.eks ei blå bukse og ei rød jakke. Farger friske opp og det legger man merke til. Ha fortsatt en fin ettermiddag.

    2. Hent enig ang. Frodith. 👍 Vi trenger flere Frodither både her og der. Jeg har en del klær i farger, men skulle ønske jeg fortsatt turte å farge håret som før i tia! 😉

      1. Vi har ikke mange nok Frodit’er omkring oss… Hun burde klones 😊 Jeg er blitt flink til å bruke klær med farger, og man kan titt og ofte se meg med sjokk rosa jakke, sjerf, pulsvarmere og lue hvis det er extra kaldt. Det fargerike håret har jeg sluttet med, hihi

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg