En dags pause, grønne planter og ny arbeidsuke

Image by Ylanite Koppens from Pixabay
Image by Ylanite Koppens from Pixabay

Heisann og god morgen!

Våknet til en klar dag ute, med bare litt morgentåke over Østensjøvannet. Temperaturen ligger på -0,3C.

Jeg har ikke sovet så mange timene i natt, men de jeg har fått har vært gode. Da alarmen begynte å ule sov jeg så hardt at den måtte jobbe ganske hardt for å vekke meg 😉

En ny arbeidsuke startet for meg i dag, og det er nok av arbeidsoppgaver å ta av. De tingene jeg prioriterer i dag, er oppgaver som ofte tar litt tid å bli ferdig med. Det kan være interessant og veldig frustrerende, men også veldig tilfredsstillende når de kan avsluttes.

I går ble det ikke noe blogging på meg…. Jeg dro ut tidlig på formiddagen og plukket opp Bestisen, og dro opp til Plantasjen oppe i Skedsmo. Dels for å se etter flere av de gode batteridrevne t-lysene jeg kjøpte til jul, men også noen nye planter. T-lysene fikk vi ikke tak i, men jeg kom hjem med en Polyscias Fabian for erstattet en jeg måtte kaste, en Yuccapalme og en Coffea arabica (kaffeplante) som også var en erstatter for en jeg måtte kaste. Vi tok en lett lunch og kaffe der innen vi dro videre. Vi var innom to Plantasjen til her i Oslo uten å få tak i t-lysene, men fikk tips om at de kanskje var tilgjengelig på nettet. Noe de også var, så jeg har bestilt 2 esker med 6 lys i hver.

Når jeg kom hjem hadde jeg egentlig tenkt til bare å slappe av resten av kvelden, men fant ut at nykommerne burde komme i større potter med en gang. Jeg hadde jo kjøpt noen småplanter i forrige uke, så mens jeg var i gang fikk de også større potter.

Jeg hadde bestemt meg for å ta laks til middag, men glemte jo helt å ta den ut av fryseren før jeg begynte med plantene. Så da jeg endelig fikk satt meg ned til å spise, ja da var klokka 19:30. Ikke ofte jeg spiser middag så sent på kvelden, men godt var det.

I dag har jeg foreløpig ikke lagt noen planer etter arbeidsdagen er ferdig. Jeg får se hva jeg bestemmer meg for etter hvert.

Håper du får en fin tirsdag 🥰

#tirsdag #januar #natur #grønneplanter #shopping #venninnetreff #været

 

 

 

 

 

 

 

 

15 kommentarer
    1. God mårra =)
      Ikke hver dag det klaffer så man får til den blogginga, nei..men tenker du hadde jo en trivelig da sammen med Bestisen. Og godt du fant de lysa på nettet, da..
      Ha ei fin, ny arbeidsuke nå da =)

      1. Det ble en liten nedtur med lysene, for jeg fikk nettopp mail fra Plantasjen om at ordren var kansellert da de ikke kunne levere varen. Så innmari kjedelig, for de t-lysene er de beste batteridrevne jeg har funnet hittil, uæææ!
        Bestisen og jeg hadde en super dag i går, og bloggen fikk bare lov å ta seg en pause den 😉 Ha en superfin tirsdag i snøværet 🥰

      1. Jeg får stjerner i blikket mens bankkontoen skriker NEI når jeg plukker på alle de fine plantene, hihi
        Denne gangen var det innafor å handle 😉 Ha en fin tirsdag 🥰

    2. Koselig med nye planter. Har 3 grønne planter vi skal ha med oss, resten har jeg gitt bort 😉 Ikke plass til så mange store planter. Greit med pause i blogginga også. Nyt dagen din! <3

      1. Jeg klippet ned å kastet 7 av 8 Coleus i går, for å få plass til de nye plantene. Det var egentlig planen også, for de var ikke noe fine lenger.
        Ja bloggen min både her og på den andre plattformen, får noen velfortjente pauser innimellom.
        Håper du får en strålende tirsdag 🥰

    3. Hyggelig med nye planter. Jeg kjøper også i ny og ne. Jeg klarer jo meget godt å ta livet av disse plantene etter en kort tid:)
      Forandring fryder. Kos deg med arbeidsdagen:)

      1. Du er nok ikke den eneste som klarer å ta livet av plantene, for det gjør jammen jeg også. Blir litt lei meg jeg da, for jeg blir så glad i plantene mine.
        Kos med noe nytt er det jo da. Nå er arbeidsdagen over for i dag, og jeg skal kose meg inne tenker jeg.

      1. Ja det trengte og ryddes i gamle planter å få inn noe nye, som ikke var så store. Ordren på t-lysene ble dessverre kansellert av Plantasjen, da de ikke kunne levere dem. Så nå må jeg lete videre etter noen tilsvarende.
        Ha en fin onsdag 🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg