En dag med blandede følelser

Hei!

Været denne onsdagen er ikke akkurat noe å skryte av. Overskyet, og nå kommer tåka sigende 😶‍🌫️ Temperaturen ligger på +15,7C.

I går ettermiddag fikk jeg en SMS fra et av søskenbarna mine, hvor hun fortalte at min tante hadde sovnet inn. Dette er min biologiske tante, min fars eldste søster. Hun var 92 år, og hadde for noen dager siden ramlet og brukket lårhalsen men var hjemme når hun døde. Vi har ikke vært i kontakt på en god stund, og det gjør det ekstra trist.

Litt senere snakket jeg med en annen tante i min biologiske familie, og hun fortalte at en onkel av meg hadde blitt påkjørt og skadet. Han var ikke livstruende skadet, men de skadene han var blitt påført var allikevel alvorlig. Jeg har forsøkt å ringe ham i dag, men mobilen er opptatt hele tiden så det er ikke mangel kontakt fra venner og familie. Jeg skal prøve å ringe ham igjen litt senere.

Det er også en merkedag i dag for meg, for på denne dagen i 1977 begynte jeg arbeidslivet. Firmaet har skiftet navn flere ganger og blitt fusjonert men det har hele tiden vært de samme ansatte. På alle disse årene har jeg hatt flere forskjellige jobber innen firmaet. Jeg tror ikke det er mange i dag som er så lenge (45 år) på et sted, nå sees det på som noe negativt. Nei, nå skal man helst skifte jobb annet hvert år… Dagen skal ikke feires eller markeres mer enn at jeg skriver om det her på bloggen 🎂

Skulderen min, hvordan er det med den i dag? Dessverre så er det ikke noen bedring, så jeg har for det meste sittet å slappet av å sett på serier. Sånn som skulderen er nå, så tviler jeg på at det blir noe jobb i det hele tatt denne uken 🤔

Håper den dag har vært bedre enn min 🥰

 

14 kommentarer
    1. Kondolerer – det var trist men slik er det bare. Trist at han ble påkjørt men har inntrykk at han hadde kontakt med mange. Ute er det både regn og sol. Mørke skyer rundt her men det er nok veldig lokalt. Min mor fortalte at en onkel av meg ble 75 år her om dagen. Fant nr hans via 1881.no og sendte sms til han. Jeg fikk svar og jeg tror han satte pris en sms på en slik dag. Husker ikke helt når jeg begynte i arbeidslivet men husker min første sommerjobb var i et bakeri. Første lønn var 1400,- kr for 2 uker, var i 1979. Tidene forandrer seg. Det er juni og ferie for mange i ukene fremover, aner ikke hva det blir til for min del. Tar det på sparket med har lyst på og leie en el-sykkel og farte litt i Oslo men jeg må tenke og undersøke. Ha en fin kveld.

      1. Tusen takk 🥰 Det er alltid trist når noen dør, selv om de har en voksen alder. Jeg ringte onkelen min, og han var i godt humør til tross for 4 brudd og smerter. Jeg tror min første månedslønn etter skatt var litt i overkant av 3.000,-, og jeg syntes jeg var veldig rik. Jeg har ikke prøvd noen av disse el-syklene, men det er veldig populært og jeg ser mange farte rundt på de og disse el-sparkesyklene. Ha en fin fredda.

    2. kondolere,det er alltid trist når noen går bort og onkelen som ble påkjørt ,på tide sjåførene lærer å se hvor dei kjører ,gratulere med lang og tru tjeneste ,du kan med stolthet gå av med pensjon du etter så mange år i samme firma :=)

      1. Tusen takk 🥰 Det er like trist uansett hvor voksne de er når de går bort, og savnet er jo der. Damen som kjørte på onkelen min var over 80 år, og etter det jeg har hørt så burde hun ikke ha kjørt bil. Hadde visst fått flere advarsler, men nå har de tatt førerkortet og hun får det nok ikke igjen. Det er nok ikke mange i dag som har vært i samme firma i så mange år, og jeg kan love deg at jeg gleder meg til jeg er ferdig 😉

    3. Kondolerer så mye ❤❤❤ Det er trist uansett alder når noen vi har kjær dør ❤😢

      Hjelpes! Som årene flyr! 45 år i arbeidslivet er en kjempeflott bragd 👍 I 1977 gikk jeg i 5.klasse på barneskolen.

      Ønsker deg en kjempefin onsdag ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

      1. Tusen takk 🥰 Ja det var veldig trist at tante skulle gå bort, men det er livets gang og hun var over 90 år å har hatt en langt og godt liv. Hihi, nei det er nok ikke mange som er i samme firma så lenge. Jeg gikk ut av handelsskolen i mai 1977 og allerede 1 juni samme år begynte jeg å jobbe. Hadde jo planlagt å ha en lang sommer med vennene mine, men pappa syntes ikke noe om det å ordnet sånn at jeg kom på interju… Ha en fortsatt fin fredda 🥰

      1. Tusen takk 🥰 Alltid trist når noen går bort, selv i godt voksen alder. Ja det har vært en trygg og fin arbeidsplass, men nå er alt helt annerledes og jeg syntes det krever veldig mye energi å henge med. Jeg er jo i utgangspunktet ikke noe kontormenneske, mer kreativ, så det er egentlig merkelig at jeg har hatt den type jobb i så mange år. Ha en fin fredda, klem 🤗

    4. Kondolerer🌹 Trist når noen blir borte, men hun fikk leve lenge ❤️ Uheldig å bli påkjørt! 😥 Godt gjort å ha vært ansatt på samme sted så lenge, og jammen begynte du tidlig også! 👍 Mange av dagens unge virker som de går på skole til de er midt i 30-årene….

      1. Tusen takk 🥰 Ja det er veldig trist, selv om hun hadde en voksen alder. Snakket med onkelen min i går, og han fortalte at benet var brukket på 4 forskjellige steder. Nei, det er nok ikke “in” lenger å være på en arbeidsplass i så mange år. Før ble det sett på som noe positivt, men ikke nå. 2-3 år på et sted så var det til et nytt firma… Nå ja, om et halvt år er det over for meg, og jeg slipper å tenke mer på det 😉

    5. Kondolerer!❤️
      Det er alltid trist når familiemedlemmer går bort, selv om de er gamle. Det blir gjerne en dag med tanker og minner.
      Det er rett og slett imponerende at du har vært på samme arbeidsplass så mange år. Gratulerer så mye med jubileum.💐
      Håper skulderen din blir bedre og at du får litt hjelp til den av lege og fysioterapeut.🤗

      1. Tusen takk 🥰 Jeg husker da jeg var barn at jeg ikke kunne forstå at mine foreldre var lei seg når et “gammelt” menneske døde. Dette forandret seg etter hvert som jeg ble eldre. Ikke mange i dag som har vært på samme arbeidsplass i så mange år, det er liksom ikke “in” lenger det. Dessverre så er det ikke noe verken legen eller fysioterapeuten kan gjøre med skulderen. Jeg har kronisk betennelse i alle ledd, som noen ganger som nå blusser ekstra opp og gjør hverdagen ekstra utfordrende. Så roer det seg igjen, og bare sånn daglig plagsomt som jeg kan leve med 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg