En brutal start på lørdagen

Photo taken with Focos

Hei!

Dagens værrapport: Det ligger et tynt skylag oppe på himmelen, så sola kommer ikke helt fram. Det er allikevel ganske varmt ute med +25C.

Denne dagen startet med tragiske og triste nyheter, hvor en person hadde skutt mot glade og uskyldige mennesker i Oslo. To personer har brutalt blitt drept, og mange flere skade hvor av noen også alvorlig. Jeg blir både trist og sint på en gang, for at en person kan rettferdiggjøre en slik handling. Jeg forstår ikke hvorfor det skal være en issue at to av samme kjønn er glad i hverandre. Det viktigste må jo være at de har funnet kjærligheten, ikke sant? 

Å der starta musikken på Ekebergsletta, hvor det er Tons of Rock om dagen. I går kunne jeg høre det veldig godt når jeg satt ute på balkongen. I luftlinje er det ikke langt unna, og det er ikke vanskelig å høre musikken når de drar på 😉

I går var jeg og fikk stelt fottsingene mine hos Manglerud Velvære, og milde himmel så godt. Når jeg gikk derfra en time senere, var det som om jeg gikk på skyer, sukk ❤️. Wenche som jeg var hos, var en kjempekoselig person og praten gikk livlig hele tiden. Jeg visste ikke at hun som startet salongen, Kristin, i sin tid hadde solgt seg ut, og at min tidligere fotpleier hadde kjøpt salongen sammen med en av de andre. Jeg hadde planlagt at jeg skulle ta en hudpleie time med Kristin, men nå må jeg velge en av de andre i stedet.

Fant en ny streaming app som heter Pluto i går som jeg nå sitter å sjekker ut. App’n er gratis, ellers hadde jeg ikke lastet den ned.

Hadde planer om både det ene og det andre som jeg skulle gjøre på formiddagen. Har jeg gjort noe av det, niks for piffen gikk litt ut av meg etter frokost… Prøver å lade batteriene til i kveld, hvor jeg skal møte venninner og tidligere kollegaer til god mat og masse skravling. For jeg er 100% sikker på at det kommer til å bli veldig mye av det siste 😉

Håper du har og fortsatt får en fin lørdag 🥰

 

10 kommentarer
    1. Det blir nok en hyggelig kveld ♥
      Jeg blåste rett av igjen etter frokosten jeg . Det var godt 😊 Blir nok en hviledag på meg kjennes det ut som.
      Veldig triste nyheter å få i dag ja 😢

      1. Ja det er jeg sikker på at det blir 🥰 Jeg er fortsatt sint og opprørt over nattens hendelser, og at denne personer utnevner seg til dommer og bøddel på denne måten 🤬

    2. Galskap, uvirkelig og utrolig trist. Det skapte mange spørsmål men få svar. Så det først på nette og det ble selvsagt en sak på svt.se, bbc.com og mange andre digitale steder. Er selv littsliten og vil sove litt nå. Ha en fin aften…

      1. Ja dette er ren og skjer galskap, og jeg er så sint at dette skjedde igjen. Det er ikke et sånt samfunn vi skal ha, at noen utnevner seg selv til dommer og bøddel. Håper du får en fin lørdagskveld.

    3. Utrolig trist, og at det skal ramme de som har hatt det vanskelig gjennom mange år!🌈 Heldigvis har samfunnet endret seg, og slike holdninger utgjør et mindretall, men ille når noen går slik til verks. Leste at Knut Anders Sørum befant seg på ett av stedene da det skjedde, men det gikk bra med han. ♥️ Så bra at du var fornøyd med fotpleieren og jobben hun gjorde! 👍 Kos deg på venninnekveld!

      1. Ja dette er forferdelig trist og tragisk at en person kan rettferdiggjøre en sånn handling. Leser stadig at homofile blir trakasert, mobbet og det som verre er, så vi er dessverre ikke helt i mål med holdningene til folk. Jeg leste også det at Knut Anders Sørum hadde vært midt oppe i dramaet. Selv om man ikke blir fysisk skadet, så sitter de psykiske skadene der en god stund.

        Hadde en veldig hyggelig kveld sammen med jentene i går, og nå kommer vi til å møtes igjen om ikke så lenge… Ble vi i alle fall enige om 😉

      1. Ja det skal være vist, og nattens hendelser har vært et samtaleemne hvor hen man var. Bra at folk valgte å gå i gatene allikevel. Godt med fjelltur, litt annen luft enn her i byen.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg