En blomsterutfordring fra Utifriluft

Heisann!

Jeg var nok litt sløv her om dagen da jeg var innom Margrethe som har bloggen “Utifriluft”, for helt på slutten av innlegget sitt kom hun med en oppfordring. Den gikk ut på å poste et innlegg for å vise hvilke sommerblomster som fortsatt holder stand nå som høster nærmer seg.

Nå har jeg ikke gått tur i dag, så det får bli noen få bilder av det som er igjen i mine pallekarmer. Det begynner å bli litt glissent der, men en litt blomster er det da igjen. Du kan forresten lese innlegget til Margrethe HER hvor hun kommer med oppfordringen.

Mine gule Georginer, den hvite liljen og sjokoladeblomsten.
Det som er igjen av de oransje Georginene, og en enslig blomst på den rosa potterosen.
Klokkebusken min kommer stadig med noen blomster

Jeg burde ha vært ute å luket og ryddet opp i pallekarmene, men ikke i dag. Astilben som jeg flyttet opp i pallekarmen, likte ikke helt å bli flyttet på dessverre. Så den var ikke like fin som den pleier å være. Håper den klarer seg igjennom vinteren, og kommer sterkere tilbake til våren og sommeren. Lavendelene mine har vokst seg store og kraftige, så de har jeg håp for skal klare seg i vinter. De to potterosene som jeg har inntil veggen i den bakerste pallekarmen, har også vokst seg sterke så jeg krysser fingrene for at de også skal komme igjen til våren. Liljen i forkant står i en egen potte, så den må jeg nok ta inn når det blir kaldere. Den liker seg dårlig når gradene synker, og det hadde vært veldig gøy om jeg hadde klart å få den igjen til nese år også. Krysser fingrene 🤞

Ha en fortsatt fin søndag 🥰

 

14 kommentarer
    1. Du har mye som blomstrer ennå! Når de står nære veggen så tåler de overvintring bedre enn ellers også. Kan hende det har blitt knoller på georginene, så kan du ta de inn i høst og sette de igang til våren igjen.🙂

      1. Det var nok litt flere blomster enn jeg trodde det var. Så du mener at Georginene ikke vil kunne klare seg ute, da må jeg finne noen potter å sette de i. Eller skal knollen hvis det er det ligge tørt uten jord?

        1. Hei,
          Georgineknoller tåler ikke frost, men ha dem gjerne ute til første frostnatt, da tar du knollene opp, klipper av blader og skyller dem og lagrer dem mørkt og kjølig, ca 6-9°, type gammel kjeller. Kanskje jeg skal ha et lite innlegg når jeg tar opp mine?

          1. Takk for tips, og jeg skal gjøre som du foreslår. Jeg tror at gradene nede i kjellerboden er innafor, så jeg kan legge dem der. Lag gjerne et innlegg når den tiden kommer, men blogger du har på blogg.no hvis ikke må du gjerne si fra. Ha en fortsatt fin kveld.

    2. Nydelige blomster hos deg selv om det er blitt september.🌸🤩
      Hos oss er det meste druknet i løpet av sommeren.😅
      Nyt søndagskvelden!🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg