Ei ordentlig Candyfloss floke 🙈

Hei og god formiddag!

Ute er det grått i dag også, men ikke like mørkt som i går på denne tiden. Temperaturen ligger på +8C.

I går kveld hadde jeg mest lyst til å skrike, når jeg tok opp strikketøyet mitt fra posen. Candyfloss nøstet gikk helt i oppløsning og havnet i fanget mitt i 3 deler med en stor floke i mellom hver del. Til å begynne med tenke jeg at jeg bare kunne strikke meg igjennom, men skjønte etter hvert at det ikke gikk. Så til slutt måtte jeg bare ryke garnet, og begynne å nøste og løsne flokene. Det gikk heldigvis uten at det ble knuter på garnet, for de er nemlig helt umulig å få opp. Til slutt nøstet jeg alt tilbake på det store nøstet, puh!

Om du syntes at armen ser litt vel stor ut, så har du rett 😉 Jeg valgte nemlig å øke med flere masker enn i mønsteret for å få den ekstra stor og romslig. Innen jeg la fra meg strikketøyet i går, var også armen nesten ferdig. Mangler bare et par cm 😊

I dag var det meningen at Bestisen og jeg skulle av sted for å høre på korsang i Lørenskog Hus. En av de vi strikker sammen med synger i koret. I går ringte Bestisen meg og fortalte at hun hadde blitt forkjølet med vondt i halsen, og var usikker på om hun orket å gå. Fikk melding på morgenen i dag om at hun ikke var noe bedre og ikke orket. Jeg kunne selvsagt ha dratt dit alene, men jeg droppet det og skal heller bruke dagen på å gjøre noe her hjemme i stedet.

Normalt så er ikke kalenderen min så full i november og desember, men dette året er det annerledes. Det er noe hver uke som konserter, juletur, medlemsmøte, julemiddag og teater. Oppe i alt det må jeg også få pyntet til jul, bakt lussekatter, andre julekaker og ikke minst steke medisterkaker, puh! Så etterpå skal jeg sette meg ned å få alt inn i kalenderen sånn at jeg har god alt, og rekker alt uten å stresse meg halvt i hjel. Tiden fram til jul skal være koselig og ikke en tid hvor man sliter seg helt ut….

Er du ikke enig?

Håper du får en flott mandag 🥰

 


21 kommentarer
      1. Ja det er sant, og jeg gleder meg til alt jeg skal gjøre og være med på. Må bare passe på at jeg ikke stresser og maser så mye, for det kan ødelegge gleden og kosen. Klems 🤗

    1. Så enig. Ikke noe stress, for det er ikke min jul. Jeg forbereder også og da går det så fint så. Det jeg ikke rekker, det tar jeg etter jul av rengjøring og rydding. Så fint strikketøy. Men så bedrøvelig med sånne løse tråder og rot. Gleder meg til å se resultatet. Jeg har et par sånne nøster selv og tenkte det kunne bli et skjerf i vinter. Nyt dagen! Klemsiklem:)

      1. Før så skulle vegg, tak, skaper mm skinne til jul, men nå gjør jeg bare en ordentlig rengjøring. Å det som er bak og inni får bare være, og så tar jeg det heller på nyåret når lyset og sola er tilbake. Tusen takk 🥰 Candyfloss garnet er så mykt og behagelig, og jeg tenker nok at genseren blir veldig behagelig. Jeg har mer av garnet, og har tenkt å strikke pulsvarmere og et skjerf av det. Ha en fortsatt fin dag du også, klem 🤗

      1. Det gjelder å finne i den tiden vi går inn i nå, og nyte samtidig som man får gjort det man skal. Ja det var den verste floka jeg har hatt i noe garn på lenge, men jeg fikk heldigvis ordnet den. Klem 🤗

    2. Godt du fikk ordnet garnet!😀 Floker er ikke gøy! Jeg har planer om å begynne med julebakst snart, for er noen slag jeg bare må ha. Desember er travel med juletresalg, så bør ha ordnet endel før det braker løs. Så mye koselig du skal ut på, – viktig å ta seg tid til slikt også. 👍 Jeg holder på med sokk nr 2 til gubben og har også én igjen til junior. Hører på lydbok (Jørn Lier Horst) mens jeg strikker, – litt kjedelig å bare gjøre én ting av gangen.😅 Ønsker deg en fin mandag! 🤗 Her er det også gråvær og tåke idag.🤪

      1. Jeg fikk litt panikk med en gang jeg så den store garn floka, men det gikk heldigvis veldig greit å løse den. Jeg skal ikke bake så veldig mye, men noen slag skal jeg ha. Spiser ikke så mye kaker lenger, men litt til kaffen er alltid greit å ha. Kalenderen er ganske full allerede, og jeg må begynne med selve pyntingen til jul tidligere enn jeg hadde planlagt. Det gjør ikke så mye, og så får jeg ta det over flere dager. Jeg skal strikke litt nå for å gjøre ferdig første armen på genseren, og da skal jeg høre på selvbiografien til Eva Dahlgren. Ha en fortsatt fin mandag, klem 🤗

      1. Ja dette året skjer det mye fram til jul, men bare hyggelig ting 🥰 Var heldig tross alt når jeg skulle ordne floken, og fikk nøstet det opp uten problemer. Ønsker deg en riktig god tirsdag, klem 🤗

    3. Det er jo lenge til jul enda. Jeg har ikke en gang begynt på lister over hva som skal gjøres til jul 🤗 Men styrer ikke så mye uansett, og skal bare kjøpe fem julegaver. Slike garnfloker synes jeg er spennende og morsomme å greie ut i 😁

      1. Jeg pleier å ha alt klart til 1 desember eller 1 søndag i advent, avhengig av hva som kommer først. I år vet jeg ikke om jeg rekker det, ettersom jeg har så mye jeg skal. Jul blir det lell, og jeg må bare innfinne meg med at ikke alt blir gjort når jeg helst vil. Hihi, neste gang jeg får en sånn floke i garnet, vet jeg hvem jeg skal sende det til for å løse det 😉 Ha en fin tirsdag, klem 🤗

      1. Ettersom jeg har ekstremt mye pynt, og må klare alt selv syntes jeg det er veldig greit å begynne tidlig. Ellers blir jeg helt utslitt når julen kommer, og det blir ikke noe kos. Ønsker deg en fortsatt fin tirsdag, klem 🤗

    4. Travle tider for mange utover nå. Veit at jeg skal 17.12 på lørdagsopera i Oslo, billetten har jeg alt kjøpt. Så det er bare og forberede seg til det, men det blir sikkert en bra stund. Det er Stina som skal synge med svenske venner og de kan sine saker. Ellers har jeg hørt en podcast om flyulykken som skjede lille julaften 1972 – ble en tung og tøff jul for mange på Sunnmøre. Viktig at man både ikke glemmer det og ikke snakker for mye om slike ting. Vi venter bud på huset i Lier, var 6 par på visning, men slikt kan ta tid. Det er min søster Kari som styrer det hele, jobba i skatteetaten så hun takler mye slikt. Og du har planene klare skjønner jeg – håper du kan rekke alt. Det er mye man kan delta på nå fremover. Ha en fin kveld.

      1. Med litt ekstra planlegging skal jeg nok komme i mål dette året også, selv om jeg kanskje må starte litt før enn jeg først tenkte. Jeg hadde håpet å komme i Operaen før jeg også for å se Nøtteknekkeren, men det gikk ikke denne gangen. Hvem Stina er det som skal synge i Operaen?? Det er alltid ille når tragiske ting skjer rett før jul, som skal være en fin tid. Håper du får en fin tirsdag.

    5. Førjulstida skal være Kos og ikke stress.
      Det er hyggelig å stelle litt i stand, men det må ikke overta helt. Man må ha tid til å kose seg og lade batteriene også.🤗👍🏻

      1. Ja det er akkurat sånn det skal være 🥰
        Jeg har ganske mye julepynt som skal opp fra kjelleren og settes fram, og det er bare meg til å gjøre jobben. Da er det greit å lage en plan for når ting skal gjøres. På den måten unngår man/jeg for mye stress. Skulle jeg ha gjort alt rett før jul, ville det bare blitt stress og mas og ikke noe kos i det hele tatt. Ønsker deg en fin tirsdag, klem 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg