Egenpleie og ugrei mage

Heisann!

Sommeren fortsetter med blå himmel og sol i dag også. Litt skyer her og der, men jeg tror ikke vi merker så mye til dem. Temperaturen nå på formiddagen ligger på +15,7C i skyggen.

I dag våknet jeg grytidlig med en skikkelig ugrei mage. Jeg tror ikke det er noe jeg har spist, men rett og slett varmen som er syndebukken. Det er slettes ikke noe ukjent fenomen at varmen gjør at magen min krangler. Nei da, sånn er det alltid når varmen kommer for fult, som den har gjort nå. Ikke at jeg klager på den, for det er deilig med så høye temperaturer. Da kan balkongdøra stå åpen hele dagen når jeg er hjemme, og det liker både Vinja og jeg 😸

I går fikk føttene mine litt egenpleie, noe de sårt trengte. Først fikk jeg klippet neglene mine, som var begynt å bli litt lange. Så fikk jeg også slipt vekk litt hard hus under føttene. Det er en stund siden jeg var til fotpleie, og det er nok på tide å bestille en time igjen. Selv om jeg har både et sett som filer og fikser neglene + en batteri drevet slipemaskin som fjerner hard hud får jeg aldri vekk alt selv. Saken er bare den at jeg må finne en ny fotpleie, for der jeg gikk før følte jeg meg ikke helt vel. Jeg får google litt å se hva jeg finner 😉

Ellers ble dagen i går brukt til å strikke, og når jeg får et strikketøy i hendene glemmer jeg alt annet. Jeg begynte på et nytt Bystrikk skjerf for et par uker siden, Dels å bruke opp noe restegarn men også for å ha med noe lett når jeg skulle på strikking.

Skjerfet strikkes i Poppis garn, som er et flerfarget garn. Fargene går fra blå til lilla og over i rosa. Når jeg har strikket Bystrikk skjerfet tidligere har jeg brukt to tråder. Denne gangen strikker jeg bare med en tråd, for at det skal bli et luftig sommer skjerf. Det kan være godt å ha noe i nakken på kjølige sommerkvelder, men da må det ikke være for tjukt.

Det er siste dag i pinsen og den skal nytes fult ut med sitte på balkongen med en bok i hånden 😊

Håper du får en flott 2 pinsedag 🥰

12 kommentarer
    1. Ikke moro når magen streiker, og jeg husker min mor alltid slet med magen når det var varmt. Håper det går seg til ❤️❤️❤️

      Så deilig med egenpleie og ordne tåneglene 😊 Godt å få bort litt hard hud.

      Ønsker deg en kjempefin mandag, og ei kjempefin og god uke ❤️🥰

      Purr, purr og klem fra Toril og kattene

      1. Nei det er noe hærk at magen slår seg vrang når det er varmt, men heldigvis går det fort over igjen 🥰 Det er godt å få fikset neglene og føttene generelt innimellom. Må nok bestille meg en fotpleietime også, sånn at all har hud blir borte. Ha en fortsatt fin mandag, klem 🤗

    2. God bedring med magen, håper den roer seg..
      Skjerfet ser nydelig ut! Kos deg og nyt dagen!
      Ja, fotpleie er ikke enkelt altså, merker det selv at man må være på når det gjelder føttene. Klems.
      ..
      Beste er nok å gå ett sted. Har ikke gjort det før, men tenkt tanken mange ganger.

      1. Magen ordner seg nok utover dagen vil jeg tro.. Pleier ikke å vare så lenge når det er varmen er grunnen til plagene. Skjerfet er veldig tynt, luftig og myke å blir veldig behagelig omkring halsen. Fotpleie er veldig deilig og ofte får man massasje av leggene etterpå, og det føles som om man har fått nye føtter. Klems 🤗

    3. Godt med litt pleie av føttene! Jeg har også en elektrisk maskin til å file hard hud og negler med, men merker at jeg ikke er like myk lenger og ikke så lett å nå ned til føttene. Nydelig skjerf du strikker og godt med noe luftig om sommeren! 🙂 En flott 2. pinsedag ønskes deg også! 🥰

      1. Ja nå var det veldig godt å få av litt negler og hard hud. Som deg er jeg ikke så myk lenger, så det er ikke alltid jeg klarer å bøye meg sånn at jeg får klippet 🙈 Poppis garnet er veldig tynt, og når jeg strikker med bare en tråd blir skjerfet veldig luftig og behagelig. Jeg blir alltid kald i nakken, selv om sommeren, så da er det godt å ha noe å surre rundt seg. Ha en fortsatt fin dag, klem 🤗

    4. Et sånt sett til egenfotpleie burde jeg også hatt. Kommer meg liksom aldri til fotpleie/fotterapeut som før. Magen min reagerer også på varmen, når jeg er i Spania spesielt. Blir litt ufrivillig slankekur, liksom, hihi. Ser ut som en fint og florlett strikkeprosjekt! 😉

      1. Dette fotpleie settet er det beste jeg har skaffet meg, og selv om de ikke er det dyreste på markedet gjør det en god jobb 😉 Ja det er noe herk når varmen slår ut magen, men heldigvis så varer det ikke så lenge for min del. Jeg elsker dette Poppis/Lollypop garnet, som kommer i flere fine fargenyanser. Å det blir et fargespill i sjalet 🥰

    5. Det er greit med egenpleie så gejeg skall til fotpleie etterpå. Ellers er 17 mai og pinse over så nå kan jeg rydde opp. Feiring ble det hjemme med is og jegergryte. Samla sammen det jeg har av pant og det blir ca 90,- kroner noe som helt greit. Tok en skogstur i går og lå ca 1 time i hengekøya, noe bading venter jeg litt med. Er på biblioteket og leverte noen bøker. Mulig jeg rekker hjem og middag før jeg skal til fotpleie 17.30. Det er tomt for zalo hjemme så det blir vel hjemtur via kiwi. Håper formen din er god igjen. Ha een fin kveld

      1. Det er veldig godt med fotpleie både hos en terapeut og hjemme. Godt når langhelgen er over og hverdagen er her igjen, sånn at man kan komme tilbake til normalen igjen. Formen min er tilbake til normalen igjen, og jeg har vært ute av heimen det meste av dagen. Ha en fortsatt fin kveld.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg