Dugnad i går, og totalt utslitt i dag

Image by TanteTati from Pixabay

Hei!

I dag skinte sola igjen da jeg krabbet ut av senga på morgenen. Temperaturen var vel rundt +6C.

I går var det et ordentlig grisevær på dagen, og jeg tenkte at det kanskje ikke ble noen dugnad. Heldigvis ga regnet seg, men det blåste noe helt vanvittig. Dugnad ble det, og for en gang skyld var det mange som deltok. Jeg gikk ut litt tidlig sammen med noen i oppgangen ved siden av, og fikk hjelp til å fylle opp plantekarmene mine med jord. Det ble noen trillebårlass + noen ekstra sekker med gjødsel. Så nå er det bare å dra av sted å handle inn et par roser, og noen blomster å fylle kassene med.

Når jeg var ferdig i mitt bed hjalp jeg til litt her og litt der i et par timer til kroppen min var mer eller mindre tom for krefter. Omtrent samtid ble grillen fyrt opp, og det var bare å ta for seg med pølser og drikke. Det smakte veldig godt for jeg hadde ikke spist noe før jeg gikk ut. Jeg ble stående en stund å snakke med de andre naboene, men jeg var så kald og våt (for det kom jo et par regnskurer) at jeg valgte å avslutte å gå inn. Pga av den kraftige brannen i lastebilen ved Bryn senter, var det en del naboer som ikke kom seg hjem til normal tid. De kom ut rett før jeg gikk inn igjen, og da var det fortsatt litt igjen for dem å ta tak i 😊

Etter å ha skrellet av meg alt det våte tøyet og fått på tørt, pakket jeg meg inn i et par pledd og sank ned i godstolen.

Jeg holdt på å sovne flere ganger, men ville gjerne ha med meg MGP fra Torino. Viktig å se om Norge gikk videre til finalen, hvilket de gjorde. Jeg må innrømme at når jeg så låtene under Adresse Torino, så syntes jeg de var veldig kjedelig mange av dem. I går syntes jeg det var mer fart i dem.

Når jeg sa at jeg krabbet ut av senga i dag, var ikke det noen overdrivelse. Jeg hadde så vondt i kroppen etter dugnaden, at jeg hadde store problemer med å bevege meg. Etter en glovarm dusj som gjorde ledder og muskler mykere, gikk det heldigvis bedre. Nå etter noen timer på jobb, hvor det er kaldt, begynner jeg å stivne til igjen. Det blir nok varme pledd og godstolen i kveld også kjennes det ut som 🥶

Håper du har hatt en fin onsdag 🥰

 

20 kommentarer
    1. Så bra at mange var med! Viktig å dele på jobben, og de yngre bør isåfall bidra mer enn de eldre. 🙂 Jeg så bilder fra lastebilbrannen ved Bryn senter, – masse giftig røyk! 😳 Enda godt den ikke begynte å brenne inni tunnelen! 😱 Godt du fikk hjelp til å fylle opp kassene, så da er de klare til planting.🥰 Ha en fortsatt fin onsdag! 🤗

      1. Denne gangen var det faktisk flere unge enn eldre med på dugnaden, og da fikk vi også gjort mye mer grovarbeide. Jeg skal en tur på Plantasjen på søndag for å kjøpe inn til graven og balkongkassen, og da skal jeg også kjøpe noen sommerblomster til kassene. Brannen i lastebilen var skummel, og det kunne ha gått riktig galt om den hadde stoppet inne i tunellen. Da kunne fort flere biler blitt involvert. Ha en fin torsdag 😊

    2. Høres ut som en ettermiddag/kveld i godstolen med varme pledd kan bli godt for deg 🥰 Sikkert sosialt og hyggelig under dugnaden, til tross for regnet. Jeg droppet å bli med på dugnad i sameiet vårt. Et kvarter med arbeid som dette er nok til å sette meg ut av funksjon for et par dager.

      1. Til tross for at kroppen nesten ikke fungerte etterpå og i dag, for så vondt og så sliten jeg har vært er lenge siden sist. Gøy var det og vi fikk gjort masse, og heldigvis kom mange av de yngre ut som tok seg av de litt tyngre jobbene 😉

    3. Huff så trasig 😑
      Vått og rått og kaldt og jobbing ute… er ikke bra for kroppen over lang tid. Koselig med grill og naboer.
      Håper dagen har vært god ellers i dag 😊

      1. Hadde det vært opp til meg så hadde dugnaden blitt utsatt enten til i går onsdag eller i dag, hvor det har vært og er bedre vær. Nå er den bak oss, og vi fikk gjort veldig mye. Kroppen min derimot har protestert til den store gullmedaljen, og er nok ikke helt seg selv i dag heller men det kommer seg 😉 Ha en nydelig onsdag 🥰

      1. Ja jeg fikk gjort mye i mitt eget bed, og en god del rundt om kring. Det er bare så synd at man skal bli så totalt utmattet i flere dager etterpå. I dag begynner det å komme seg heldigvis 🥰

    4. Det hørtes flott ut at så mange var med. Har mye å si for fellesskapet og trivsel også når folk deltar. Slik er det jo i idrettslag og korps også når man har dugnader.

      Du må bare ta vare på deg selv også ❤😊

      Ønsker deg en kjempefin onsdag ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

      1. Jeg syntes det er viktig at så mange som mulig er med på dugnaden, og det betyr jo ikke at de må gjøre en hel masse. Er man med å gjør det fint, er det også lettere at man tar eierskap å holder det fint videre også. Det virkelig mange år siden vi var så mange på dugnaden, og det var så gledelig. Ha en fin torsdag, klem 🥰

      1. Ja nå kan våren bare komme, vel nesten da for jeg har igjen å pynte i balkongkassene mine og på graven. Det gjør jeg på søndag, og da er alt på plass 🥰
        Hadde det ikke vært så kaldt om tirsdagen, så tror jeg kroppen min hadde tålt dugnadsøkten bedre. Heldigvis så er den mer medgjørlig i dag 😊

    5. Bra at dere var så mange på dugnaden. Her var vi bare 6 leiligheter fra samme oppgang. Du jobba som en helt skjønner jeg og bra er det. Og bra at vi kom til finalen sammen med Amanda fra Ålesund som synger for Hellas. Så et interjuv med henne på vg.no og dama snakkker dialekt fra Ålesund. For det må man kunne når man synger for Hellas. Artig det. Det var deilig med fotpleie i da men fullt så deilig blir det neppe hos tannlegen i morgen. Da blir det lokal narkose og masse ting. Var på Europris og kjøpte en home box 8 l. Tenkte på enslige strømper kunne ligge der til jeg finner den andre. På tide at jeg skjerper meg litt i så måte. Ha en fin kveld.

      1. Ja jeg jobbet virkelig som en helt, og skulle vel mest sannsynlig ha tatt det litt mer med ro. Når det er så kaldt får jeg smerter i kroppen uansett, men nå er det gjort og et helt år til neste gang. Veldig godt at Norge gikk videre til finalen i MGP, for det hadde ikke blitt like gøy å følge den ellers. Enig at Amanda fra Ålesund også gikk videre for Hellas. Jeg skal til tannlegen på mandag, og krysser fingrene for at det bare blir en sjekk og ikke noe mer. Ha en fin torsdag 😊

      1. Ja nå er jeg egentlig litt stolt av meg selv som orket, samtidig som litt irritert over at jeg ikke helt vet min begrensning. Trengte en hviledag i går, og det skal det også bli i dag etter jobb. Ha en strålende torsdag 🥰

    6. Høres ut som du har hengt skikkelig i.💪🏻
      Bra du kan unne deg litt hvile i dag.🤗
      Ha en riktig fin kveld!🌸🌱

      1. Hehe, jeg sto ikke akkurat å lente meg til spaden på dugnaden, og det kjenner jeg godt i kroppen selv nå et par dager senere. Skal slappe ordentlig av i kveld sånn at jeg er uthvilt til i morgen. Har lovet Bestisen å bli med henne å ta ut briller. Er ikke så lett å ta ut innfatning når man ikke ser lengre enn til nesetippen 😉 Ha en strålende torsdag 🥰

    7. Så godt gjort at du klarte å være med, og at så mange hjalp til.
      Skjønner godt at kroppen verket etter en sånn arbeidsøkt. ☺️
      Håper dagen i dag har vært god likevel. Klem 🙂❤️

      1. De siste årene har det vært veldig dårlig oppslutning til dugnadene, og de som har kommet ut er de som er i slutten av 50 årene og oppover. Jeg lærer jo aldri, og glemmer at jeg ikke må ta i og jobbe så mye. I dag, 3 dager etter, er kroppen sånn någenlunde tilbake til normalen igjen 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg