Dette var jo bortkastet tid

Image by Waldryano from Pixabay

Hei og god kveld!

I dag ble regnet erstattet av tjukk tåke her oppe hos meg, men ikke fult så ille nede i byen. Temperaturen har ligget mellom +4C og +7C.

Dagen startet med at jeg sto opp lenge før det ble lyst, og jeg tror ikke jeg våknet ordentlig før jeg kom meg inn i dusjen. Vinja lå å sov i stolen min i stua, og hun rørte ikke på seg før jeg begynte å finne fram medisinen hennes. Hun skjønte at mamsen hadde tenkt å dra snart, og kom til å være borte lenge. Det likte hun veldig dårlig….

Jeg hadde time hos fastlegen kl 9 i dag, og prøvde å være ute i god tid… Akkurat det ble det ikke noe av, og jeg trådte inn på venteværelset 5 minutter før timen min. Legen var forsinket, så jeg kom først inn 10 minutter etter den startet. Det var jo selvsagt bortkastet tid med denne legetimen, og fastlegen min ble oppgitt over at saksbehandleren hadde bedt om timen når jeg fortalte at jeg går av med AFP om et par måneder. Jeg fortalte fastlegen akkurat det jeg hadde fortalt saksbehandleren min x-antall ganger, og han noterte flittig sånn at han kunne skrive en rapport tilbake.

Fastlegen fortalte at han hadde ikke tall på hvor mange ganger han hadde opplevd dette her. Allikevel var han jo lettet over at han slapp å skrive en lang legeerklæring som skulle sendes til NAV. Noe som ville ha tatt han noen timer å ferdigstille. 

Når jeg var ferdig hos legen hastet jeg videre for å komme meg ned på jobben i sentrum. Det er alltid spennende når man kommer sent på jobb, hvilken plass man skal sitte på. Det er jo free seating, og de beste plassene blir jo fort opptatt. Jeg er jo litt sånn at jeg helst vil ha en fast plass, ellers blir jeg stresset, men dessverre så ender jeg opp med forskjellige plasser  hver gang.

På veg hjem i dag var jeg innom Meny på Bryn senteret for å handle litt. Det var tomt for våtfór til Vinja, og det var ikke aktuelt å komme hjem uten. For hun forventer at matkoppen blir fylt opp nesten før jeg får låst opp døra, og for en mjauekonsert hun lager 😉

Etter middagen i dag var jeg så trøtt og sliten at sovnet med en gang baken sank ned i godstolen. Jeg merket ikke en gang at Vinja hoppet opp og la seg i fanget mitt. Da jeg våknet mjauset hun litt og la seg ned til å sove igjen. Hun maler jo alltid så høyt og hypnotiserende at det er vanskelig å holde seg våken, noe jeg ikke klarte å sovnet litt igjen. Så nå blir det vel ikke så lett å sove til natten tenker jeg 🤔

Det blir dårlig med besøk hos naboene i bloggblokka i dag, så jeg får ta det igjen i morgen.

Ønsker deg en god kveld, eller kanskje det er bedre å si god natt 🥰

 

10 kommentarer
    1. Det hender at legene opplever mye rot i systemet, ikke rart det er lang ventetid av og til. I dag skal jeg sette inn mopeden for vinteren, har vente på bra vær så det ser ikke så ille ut i dag. Men må innom banken før det stenger, enda ikke fått opp nettbanken. Kan haste litt så jeg håper jeg rekker det i dag, banken stenger kl 3 og da blir det stress hvis man kommer ditt kl1450. Skal besøke mine foreldre i den nye leiligheten som blir mere og mere en grei sak for mor og far. Mor har ei søster som bor 10 minutter unna så det er fint. Fikk vaska tøy i går og bra var det + at jeg la igjen noen kroner på kiwi og europris. Ha en fin dag.

      1. Ja jeg tror det er langt mer rot enn vi aner. Er nok viktig at du prioriterer banken, spes om du har regninger som skal betales. Det er sikkert greit å rette opp i tenker jeg. Det blir nok veldig bra for dine foreldre i leiligheten tenker jeg. Håper du får en fin torsdag.

      1. Takk og det samme til deg 🥰 Jeg har sovet veldig godt, men våknet til en ny betennelse i skulderen. Slipper ikke unna det… Ja det er nok best å gjøre som NAV ber om, selv om det ikke er nødvendig. For håpe at saksbehandler forstår nå etter at fastlegen sender inn rapporten sin. Ha en fin torsdag 🤗

    2. Og da sier jeg god morgen til deg – og håper natta har vore god 🙂
      Noen legetimer eller NAV timer er bare som store spørsmålstegn :-/

      Lag deg en fin ny dag 🙂

      1. Tusen takk 🥰 Har sovet veldig godt i natt, og jeg trengte det virkelig. Ja det er ikke alltid lett å forstå hvordan de tenker hos NAV. Det er nok best å gjøre som de ber om, og ta det derfra. Ha en fin torsdag, klem 🤗

    3. Ja, noen ganger lurer jeg på hva de gjør på legekontoret de som sitter og venter. Endel burde vært ordnet på telefon tenker jeg, så de som faktisk er syke heller kunne få komme inn til legesjekk. Her var det også tåke idag, men nå er det sol. ☀️ Ha en fortsatt fin dag! 🥰

      1. Vi har enda tjukkere tåke her i dag, men så har det jo også blitt varmere ute som er positivt.
        Denne legetimen var bortkastet tid for både legen og meg, samtidig som NAV må betale han for den jobben han gjør. For noe må han skrive, og det skal han jo ha betalt for. Hadde helt klart vært bedre om en som var syk kunne ha fått den timen. Ha en fortsatt fin fredda 🥰

    4. Til tider synes jeg synd i legene som må bruke masse tid på helt unødvendige ting i stedet for å få gjort jobben sin. Vi får håpe Nav blir fornøyd med det han sender til dem og at du blir ferdig med prosessen nå.🤗
      Nyt kvelden med Vinja.🤩

      1. Ja det er helt høl i hode at ikke saksbehandleren min forstår at dette ikke var nødvendig. AAP går jo ut 31.12., så da er den saken ute av verden og jeg går over på AFP i stedet. Tenker at saksbehandleren har mer enn nok å gjøre, og ikke trenger å lage mer jobb for seg selv. Ha en fortsatt fin fredda, klem 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg