Dette hadde jeg ikke trodd

Heisann!

I fjor måtte jeg kjøpe en ny rose, etter at den jeg hadde var full av utøy. Da våren kom i år, så den så puslete ut at jeg trodde ikke den ville klare seg over sommeren.

Så plutselig begynte ting å skje, to knopper vokste seg fram. Å når de var ferdig kom en til, og nå en hel klase. Nå har jeg begynt å tro at den faktisk skal klare seg til neste sommer også 😊

Jeg kjøpte jo også flere Ildtopper ved begynnelsen av sommeren. De har stått ute på balkongen hele tiden. Det ser ut som om de liker den sterke varmen som det har vært der. Blomstene blir alltid mye større og frodige når står ute 🥰. Jeg har også en stor Ildtopp på bordet, og der sitter blomstene så tett at det ikke finnes noe mellomrom.

Været i dag har vært grått, og det har yret litt innimellom. Nå kan jeg se en lysning over åsen på andre siden. Temperaturen ligger på +18C i skrivende stund.

21 kommentarer
      1. Det som var så rart med blomstene på rosen, var at de to første som kom hadde helt andre farger. Først blomst var nesten hvit, og den andre med et hint av fersken. Den tredje som du ser på bilde er akkurat sånn som da jeg kjøpte den, og den fargen er så flott 💓 Jeg krysser fingrene for at den kommer til å klare seg til neste sommer 😊

    1. Bra at de kom seg – fine blomster. Som vanlig tok jeg en telefon til mor i dag. Hun kjedet seg så jeg tok n tur til Tranby i ettermiddag. Da jeg var der så ringte det nest eldste barnebarnet fra Hurtigruta. Hun og familien hennes tar fly sørover i morgen etter en fin tur. Så det ble en fin ettermiddag for mor. Det er slike ting man husker – det skal så lite til før andre blir fornøyd. Ellers ble de en liten skogstur i dag været ble jo brukbart så det ble vel ca 15 000 skritt på meg i dag. Ha en fin kveld.

      1. Ja blomster og planter kan virkelig overraske en, og det har denne rosen virkelig gjort. Fint for din mor at du ikke bor så langt unna, sånn at du kan besøke henne. Ha en fin mandag.

      1. La oss si at de er lysegrønne, hehe 😉 Det er nok ikke alt som spirer her, men det forteller jeg ikke så mye om 🙊 Det blir nok ikke så lenge til jeg også skal plante litt lyng nå. Klems 🤗

    2. Du er så flink med blomster!🤗👌🏻🌸
      Veldig bra at rosen berget seg.
      Jeg har alle mine blomster inne, siden jeg har dårlig med tid til å passe på dem.😅
      Dagen hos oss begynte med sol, men regnet kom og overtok.😅
      Ha en fin kveld!🤗

      1. Jeg gjør så godt jeg kan vettu 🥰 Glad for at den klarer seg å kommer sterkt tilbake. Det har også den jeg klippet helt ned ute i pallekarmen også gjort. Trodde den var død jeg, men jammen var det liv i den 😊 Her skinner solen i dag, men de har meldt regn. Noe de gjorde i går også, men da kom det ikke en dråpe. Klems 🤗

      1. Det var egentlig sånn at jeg hadde bestemt meg for å kaste den tidligere i sommer, men så lot jeg den stå litt til pga av den kom med 2 blomster. Nå er jeg glad for det 🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg