Dette hadde jeg ikke fått med meg 🙈

Trädgårdstider

Heisann!

En av de tingene som gir meg stor glede er å se på hage program om hva man kan plante i en hage (stor eller liten), og ikke minst som gir inspirasjon til å prøve nye og spennende ting på min egen lille flekk.

Et sånt program er Trädgårdstider som går på SVT 1 hver vår/sommer. I år hadde jeg ikke fått det med meg, før Tareq Taylor (en av programlederne) som jeg følger på Instagram snakket om det. Nå har jeg jo SVT app’n hvor jeg har tilgang til en del program som har blitt sendt på svensk TV, og Trädgårdstider er heldigvis en av dem. Det første programmet hadde blitt sendt i starten av mai. Nå har jeg endelig sett alle programmene og det var veldig spennende og inspirerende.

De har vært noen sesonger på et sted som heter Torstens gård, men nå ha de startet helt på nytt på Äppelgården (tror jeg navnet ble). Programmene som er vist på SVT nå i mai, ble spilt inn i 2022. Vet at NRK også sender programmet, men de nyeste episodene som ligger der er spilt inn i 2021 hvor de fortsatt er på Torstens gård. Bare for å nevne det.

De som er med i programmet er fra venstre på bildet gartner John Taylor, innreder Malin Persson, programleder Pernilla Månsson Colt og kokken Tareq Taylor.

Er du interessert i hage og blomster burde du sjekke ut dette programmet, om du ikke allerede har gjort det. NRK har jo selvsagt døpt om programmet til “Hygge i hagen”. Om du har SVT app’n så ligger det flere sesonger der enn hos NRK, så vet du det 😉

14 kommentarer
      1. Jeg pleier som regel å få med meg programmet men ikke denne gangen. Heldigvis så finnes det muligheter til å se det i ettertid. Jeg skjønner godt hva du mener og mener det samme. Klem 🤗

    1. Trädgårdstider er en flott serie. Har sett samtlige programmer. Synd at Tareq gir seg nå i serien. Spent på hvem som kommer som erstatning.
      Ha en fin dag 😊

        1. Svt har jo lagt det ut på facebook i begynnelsen av mai, ang. Tareq’ siste sesong, så det er jo ingen hemmelighet 😊

          1. Jeg har nok vært veldig sløv med å få med meg nyheter om programmet skjønner jeg. Første gangen jeg hørte om at Tareq skulle slutte, var når han fortalte det selv på IG kontoen sin 😉. Sa SVT noe om hvem som tar over, for det har han ikke sagt noe om selv.

    2. “Hygge i hagen” har jeg såvidt sett på. Det blir mindre TV – titting om sommeren, men skal sjekke ut SVT 1 også. Nå som vi har fått fiber og T-We er det jo mulighet til å gå tilbake og se program som har blitt sendt før. Noen får man ikke sett likevel og flere må man ha TV2 Play på, men hadde vært moro og sett, for jeg er også glad i hageprogram.

    3. Blomster er fine men kanskje ikke min sterkeste side. 30 + i Drammen i dag så det er nok syns jeg. Drikke er viktig så jeg tok med 2 solo fra kiwi nå. Besøkte min mor i ettermiddag og hørte torden langt borte Håper det komme regn snart. Satser på bading i morgen, enten tidlig før jobb eller rett etter. Ha en fin kveld.

      1. Vi har jo forskjellige interesser, og en av mine er blomster og grønne planter. Ja det er litt i varmeste laget nå, men det varer nok ikke i evigheter vil jeg tro. Hadde håpet det skulle komme en regnskap i dag, men akkurat her ble det bare han Thor som romlet litt. Ha en fortsatt fin kveld.

    4. Ordentlig artig å se slike programmer om hage. Jeg ser mindre nå, for det er så mye jeg likevel ikke får til. Så det blir drømmer som renner ut. Men noen ganger må jeg ta meg tid til å se <3

      1. Jeg ser nok ikke like mye sånne program jeg heller som jeg gjorde før, men akkurat dette må jeg bare få med meg. Noen ting de kommer med kan også gjennomføres inne, og jeg har og skal teste det ut 😊

      1. Jeg er nok litt av en TV slave, selv om jeg kanskje ikke ser like mye som før. Denne type program elsker jeg å se på, selv om jeg ikke kan gjennomføre mange av de tingene de viser. Klems 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg