Det var litt ekkelt 🗣️

Image by Peggy und Marco Lachmann-Anke from Pixabay

Hei og god formiddag!

Vi har det fortsatt grått her i Oslo i dag også. TV2 været og yr.no er ikke helt enig om det skal være opphold eller om det skal komme noe sludd i løpet av kvelden. Temperaturen ligger nå på +3,2C.

Arbeidsdagen min er over halvvegs og jeg har sittet å sammenlignet noen lister hele formiddagen.  Blir jo helt firkantet i øynene av å sitte glane på så intenst på skjermen. Nå ble jeg akkurat ferdig, og har tatt meg en pause for å få i meg litt mat. Fikk aldri somlet meg til å lage frokost, for PC’n min hadde ikke vært i bruk på noen dager å trengte x-antall oppdateringer. Å det tok lang tid kan jeg love…

Jeg har en platekalender på veggen, og jeg satt å så på den å begynte telle hvor mange dager jeg har igjen å jobbe. Bare 8 stykker, for jeg tar ikke med dagen i dag som snart er over. Det står et stort rødt kryss på den 15.12., som blir den aller siste dagen. Blir det rart? Ja kanskje litt, men jeg gleder meg egentlig til det er over 😊

Da jeg var i byen på søndagen for å se Reisen til Julestjernen, skjedde noe som jeg syntes var litt ekkelt. Jeg har aldri noen sinne vært redd for å gå i byen, dag som natt, men nå syntes jeg ikke noe om det. Mulig jeg har blitt mer pysete med årene, hva vet jeg, men det skjer jo stadig noe. Da jeg gikk opp mot Storgata på søndagen, hørte jeg brøling og sinte stemmer. En bil sto midt over trikkeskinnene og sperret for all trafikk, mens to menn holdt på med å slepe en diger søppelkasse over Hammersborggata. Den ene av dem var veldig sint og hissig, og ropte og brølte noe jeg ikke hørte. Da kom det en politibil som klarte å komme over veien og stoppet rett foran mannen, som da begynte å skrike og slå på rutene til politibilen. De gikk ikke ut av bilen, men det kom en annen politibil og mannen begynte å rope å slå på den bilen. Da politiet hoppet ut av bilen forsøkte han å stikke av, men ble raskt lagt i bakken. Jeg kom i snakk med en mann som hadde stått rett ved, og han påsto at den sinte mannen hadde ropt til politiet at han hadde “flere” kg dynamitt i sekken sin. Om det var sant vet jeg ikke, men både han jeg snakket med og jeg valgte å gå videre bortover Storgata. Vi syntes ikke det var noen ide å stå der å se om det stemte…. For noen år siden hadde jeg bare trukket på skuldrene av hele hendelsen, men nå syntes jeg det bare var ekkelt og faktisk litt skummelt.

Jeg ble forresten ferdig med å pynte til jul i går (ikke juletre), men det hadde sin pris… Den store oppbevaringsesken jeg har til mine 15 nisser er tung som bly, og etter å ha slept den opp fra kjelleren sammen med 4 plastboksen sa nakken skulderen takk for seg. Det gjorde så vondt og jeg var helt stiv, samtidig som jeg nesten ikke klarte å løfte armen. Klarte allikevel å rusle rundt å sette fram alle tingene som skulle fram. Orket ikke å dra alle bokser ol ned i kjelleren i går, så det gjorde jeg tidlig i dag. Da var både skulder og nakke mye bedre igjen… Jo da, jeg vet at jeg burde være mer forsiktig, men det er ikke alltid så lett.

Da var lunchpausen min over, og det er på tide å kaste seg over arbeidsoppgavene igjen.

Håper du har og fortsatt får en fin tirsdag 🥰

 

 

10 kommentarer
    1. Det var en guffen opplevelse. Mange syke folk der ute og det er viktig at politiet er synlig. Skjønner at slikt noe kan hegne lenge i. Fant den ene hamsteren min død i buret da jeg kom hjem. Leit men ikke uventa. Den går i bioavfall sammen med det som var i buret. Buret har jeg vaska både med zalo og jif og ligger over oppvaskbenken til tørking. Skal snart på kiwi med pant. Ha en fin kveld.

      1. Ja, det var ordentlig guffent når man opplever sånt. Mannen var nok sikkert i psykisk ubalanse kan jeg tenke meg. Så trist at hamsteren din døde da, var den blitt gammel eller var den syk? Håper du allikevel får en fin kveld.

    2. Da har du ikke mange dagene igjen på jobb! Du har stått lenge i jobb i forhold til mange i dagens samfunn, så du kan ta fri med god samvittighet! 🥰 Uff, ja det er mange i psykisk ubalanse/fortvilte mennesker som hadde trengt en oppfølging. Politi er ikke alltid rette instans.

      1. Nei nå er det ikke lenge igjen, og det skal bli så godt å slippe å stå opp tidlig om morgenen så sant man ikke absolutt må da 😉 Jeg tror nok at politiet var rette instans akkurat der å da, for å prøve å roe han ned. Så tenker jeg at noen som er mer kvalifisert med psyken hans til å ta det videre. Uansett var det en ekkel hendelse som jeg helst kunne ha vært foruten. Håper du har en fin kveld 🤗

    3. Huff, det er ikke noe koselig med slike opplevelser 😳
      Og jeg tror du må flere mindre bokser/esker til nissene dine. Det gjorde jeg i fjor og det er jeg glad for nå 😀
      Det er bare å glede deg til å bli ferdig med å jobbe 🥰

      1. Nei det var ikke noe hyggelig i de hele tatt, men dessverre noe som blir mer og mer vanlig i Oslo nå.
        Hihi, ja det hadde nok vært lurt å dele de, men da må jeg gå flere ganger ned og opp fa kjelleren.. Å så står de så fint sammen oppi den store dunken 😉 Ja det blir en helt annen hverdag om 14 dager, og det skal bli godt. Ha en fortsatt fin kveld, klems 🤗

    4. En hamster kan bli 3-4 år så den som døde i dag ble gammel – kanskje litt over 3 år tipper jeg. Man kan få både gullhamster og dverghamster men husker ikke hva slags den var. Nå har jeg bare Trine igjen som fikk ny bomull, salat og vann i dag. Det var Wenche som døde men Trine er nesten helt lik Wenche – en yngre utgave nesten.

    5. Enig, var ekkelt…Må følge med hele tida nå..Se bakover og til siden..
      Det går unna på dagene dine nå frem til AFP – skjønner at det er rart og du gleder deg..
      Slippe ansvaret, for det henger over..Jeg var jo borte fra jobb i hele forrige uke..
      Og denne uka er det månedsoppgjør…Og jeg er på plass 🙂 Man kan ikke koble av tankene selv om man er syk på en måte..Stort ansvar å jobbe.
      Klem..

      1. Ja det var ordentlig guffent, og man må jammen følge med. Nå ble mannen avverget denne gangen før han fikk gjort noe skade.
        Dagene flyr av gårde, og den siste måneden har virkelig gått veldig fort. Tenkt bare 8 dager igjen liksom 🥰 Dette er jo den verste tiden på året også når det gjelder på jobben min også.. Håper formen din er tilbake igjen. Ha en fortsatt fin kveld, klem 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg