Det var ikke liv i Forden 🚗

Heisann og god kveld!

Jeg fortalte tidligere i dag at jeg ventet på en pakke som jeg håpet på å kunne hente i dag. Til slutt kom det en melding om at pakken var klar til å hentes. Så etter at jeg gjort meg ferdig med arbeidsdagen, og ordnet noen flere ting rusla jeg bort i garasjen….

Når jeg satte nøkkelen i tenningen og forsøkte å starte Forden, hva skjedde da? Omtrent ingenting annet enn at lysene blinket, og så ble det helt stille. Jeg kjente at hjertet gjorde et hopp, og så datt det ned i magen. Ikke så mye annet å gjøre enn å ringe til Viking Redningstjeneste å be om hjelp. De kunne jo ikke komme før etter en times tid, så da var det bare å rusle inn igjen å vente. Jeg så for meg hvor svimlende verktøysregningen ville bli, og begynte febrilsk å studere på hvor jeg skulle skaffe pengene fra.

Jeg trodde jo at Viking skulle komme med en stor bil og ta med seg Forden, men de kom med en liten varebil. De vurderte ut i fra det jeg sa i telefonen at dette dreide seg om et batteri som trengte en boost. Hadde jeg tenkt klart og ikke stresset meg opp så hadde jeg vel også tenkt i de baner. Etter å ha koblet på kabler på batteriet, vridde jeg om tenningen igjen og motoren startet med en gang. Jeg fikk beskjed om å la bilen enten gå på tomgang i 45 minutter til 1 time, eller kjøre meg en tur på omtrent den samme tiden. Tror ikke naboene hadde blitt så happy om Forden hadde gått på tomgang så lenge, så jeg valgte en kjøretur. Jeg kjørte mot og oppover motorveien til Lillestrøm og så ned igjen, og så litt hit å dit til det var gått 1 time.

SÃ¥ gikk ferden til Coop Extra og hentet pakken min og handlet litte granne som jeg manglet.

I morgen har jeg time hos SnapDrive til å legge om til vinterdekk, og da skal jeg nevne batteriet. Kan være at det er lurt å skifte det ut, for begynner det å bli dårlig så er ikke vinter og kulde det beste. Noe jeg vet av erfaring.

Hvordan har din dag/kveld vært?

 

8 kommentarer
      1. Ja heldigvis, og nå er den på verkstedet for å skifte til vinterhjul å de skal sjekke batteriet samtidig. Bilen er jo over 10 år, så det er ikke så merkelig at batteriet trenger å skiftes.

    1. Kanskje du bør bytte batteri..
      Kjedelig er det altså.. Og nå er det kaldere..
      Skjedde meg i fjor.. Fikk startet til slutt og kjørt en god tur og senere ladet jeg det opp. Mitt var ganske nytt.

      1. Bilen er på verkstedet nå i forbindelse med skifte til vinterhjul, og da skal de sjekke batteriet samtidig. Bilen har jo begynte å få noen år på baken, så det er kanskje på tide å bytte det.

    2. Kan tenke meg den kjøreturen var god, nÃ¥r du visste det ikke ble verksted…bil kan koste, det er sikkert. Skal skifte dekk pÃ¥ fredag, men skal straks ut nÃ¥ og ser gradene ligger pÃ¥ +3, da kan det være glatte parti. Jeg hadde en fin tur ned til sjøen i gÃ¥r, men slo meg ut da jeg var inne igjen :). <3

      1. Det var kjølig hos meg i dag med bare +1C da jeg dro ut i dag. Bilen er på verkstedet nå for å skifte til vinterhjul, og da skal de samtidig sjekke hvordan det står til med batteriet. Er det dårlig, så må jeg nok bytte det, og det var over 4000,- fikk jeg vite. Ønsker deg en fin onsdag, klem 🤗

    3. Åååå det er sÃ¥ trasig nÃ¥r bilen ikke starter….. da siger skuldrene oppover…. GOdt du fikk ladet batteriet – og det er nok lurt Ã¥ fÃ¥ det skiftet før kulden slÃ¥r til – for kulden tapper batteriet….
      God ny dag til deg 🙂 klem

      1. Bilen er på verkstedet for å skifte til vinterhjul, og da skal de sjekke status på batteriet samtidig. Jeg mistenker at det må byttes ut, for jeg kan ikke plutselig være uten bil. Ønsker deg en fin dag også, klem 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg