Det var i siste liten 🙈

Heisann!

I dag har vi endelig fått litt skyer oppe på himmelen, og det er ikke så varmt. Akkurat det er veldig behagelig. Temperaturen utenfor stuevinduet mitt nå er +24,2C, og hadde jeg fått bestemme skulle det ikke blitt noe varmere enn det 🌞.

Status skulder, så er ikke betennelsen like hissig som den har vært. Det går heldigvis den rette veien, om litt sakte. Jeg blir så utålmodig og vil at vondtene skal bli borte med en eneste gang, selv om jeg vet at det er ikke alltid sånn.

I går brukte jeg litt tid i telefonen for å ordne opp med Handel og Kontor medlemsskapet mitt. Fra juli har jeg jo ikke noen lønn å trekke kontingenten fra. Det gikk veldig greit å komme fram til HK, og jeg fikk vite at jeg som pensjonist slipper å betale kontingent. Jeg skal kun betale for forsikringene jeg har igjennom forbundet. For å ordne dette måtte jeg sende inn en bekreftelse fra tidligere arbeidsgiver om at jeg har blitt AFP pensjonist og at siste utbetaling av lønn er gjort… Det var ikke like enkelt å komme fram hos tidligere arbeidsgiver. Menyen man skal trykke seg igjennom, er lagt opp for kunder og ikke ansatte. Allikevel klarte jeg å komme fram til sentralbordet, som ikke klarte å sette meg videre men i stedet brøt samtalen. Til slutt kom jeg på at jeg hadde mobilnummeret til henne på HR avdelingen jeg hadde møte med før jeg sluttet. Hun var opptatt, og ba meg ringe henne i dag i stedet. Hvilket jeg også gjorde, og hun skal ordne med bekreftelsen i morgen å sende meg den på mail. Det er også hennes siste arbeidsdag før sommerferien, og hadde jeg ventet litt til ville det ikke blitt ordnet før hun var tilbake igjen…

I går var det premiere på den nye Indiana Jones filmen, og da jeg snakket med Bestisen i dag ble vi enige om at vi skulle gå å se den til uka. Denne uka og helgen passer det ikke. Jeg er en stoooor Harrison Ford fan, og har vært det siden han dukket opp på kinolerretet en gang på 1970 tallet. Jeg gleder meg virkelig til å se denne siste filmen, hvor vi får se ham som både ung og gammel. Veldig mye tekniske greier for å få det til, noe jeg så litt av et eller annet sted.

Det er så vanskelig å finne noe å spise om dagen, også i dag har jeg slitt litt. Så kom jeg på at jeg hadde en pakke med kjøttpølser i kjøleskapet, og den har jeg bestemt at jeg skal skjære opp og steke inn i en omelett. Kanskje slenge på en skive eller to med ost også. Jeg har litt salat i kjøleskapet som jeg kan ta ved siden av, og vipps så har jeg en middag som smaker 😉.

Ønsker deg en fortsatt fin dag 🥰


15 kommentarer
    1. Det er god middag det 😀 Vi tok opp, og stekte sei i dag. Med poteter og broccoli.
      Smakte godt det også. 😉
      Så bra du fikk ordnet, om enn det ble i siste liten 🙂
      God bedring! Klem ❤️

      1. Ja det smakte veldig godt, og raskt var det å lage også 🥰 Hørtes ikke ille ut med stekt sei eller syntes jeg. Veldig dumt at jeg ikke husket på dette med fagforening før nå i slutten av måneden, men det ser ut til å ordne seg allikevel. Klems 🤗

    2. Godt du fikk ordnet det ja, viktig å ha innboforsikringen i orden.
      Pensjonister hos oss betaler ca 600 for et år med medlemskap, da er det forsikring og turer og litt annet. Bra ordning.
      Ble salat her til middag, slik man plukker selv på butikken…Smaker alltid..

      1. Viktig at forsikringene er i orden, og spesielt kollektiv hjemforsikringen og reiseforsikringen. Jeg vet ikke helt hva det kommer til å koste, noe jeg får vite mer om når alle papirene er på plass. Det hender titt og ofte at jeg plukker sammen en salat i butikken, som enten blir lunch eller middag. Kanskje jeg tar det i morgen 🤔

      1. Tusen takk, fant headeren på Pixabay hvor det er gratis bilder man kan låne. Indiana Jones er noe man må få med seg, og helt ærlig så syntes jeg Harrison Ford fortsatt er ganske kjekk, hihi. Ha en fortsatt fin kveld 🤗

    3. Egentlig burde arbeidsgiveren ha passet på slikt, men godt du rakk det akkurat før hun tok ferie! 🥰 Det er ikke alltid så lett å finne på hva man skal ha til middag. Igår ble det middagspølser i biter, løk og wokblanding i stekepanna + woksaus og kokt ris. Ble igjen rester som vi tok idag. Woksausen (Thai heritage) passer jeg på å kjøpe i en asiabutikk når jeg er på Grønland i Oslo. Ikke så ofte jeg er der, så kjøper gjerne med et par, tre flasker. Ha en fortsatt fin torsdag! 🤗

      1. Jeg er helt enig, arbeidsgiver burde helt klart ha informert eller også sørget for at det gikk automatisk. Dessverre så føler jeg at jeg har falt mellom to stoler hele tiden de siste årene. Mye informasjon jeg ikke har fått, som jeg ved tilfeldigheter har oppdaget. Sånn skal det ikke være. Jeg har ikke brukt de WOK sausene, men takk for tipset. Skal jammen stikke innom å kjøpe inn noe sånt når jeg er i nærheten av en asiatisk butikk. Ha en fortsatt fin kveld, klem 🤗

    4. Veldig kurrant at du slipper å betale kontingent, men samtidig kan beholde forsikringene der. 🙂
      Dett ble en temmelig kjedelig middag på meg i dag. Brødskiver med bringebærsyltetøy. Må visst komme meg på butikken i morgen! 🤗

      1. Jeg vet at moder’n slapp å betale kontingent da hun ble pensjonist, (samme forbund som meg), men hun gikk av ved fylte 67 år for mange år siden. Så jeg trodde faktisk ikke at det fortsatt var sånn, men veldig fornøyd at det er det. Forsikringene koster jo litt, men vet ikke enda hvor mye. Det hender at jeg også bare tar et par skiver brød til middag. I morgen blir det enten laks eller fiskeburger, får se hva som fristes mest. Klems 🤗

    5. Det er så kjedelig når en ikke kommer fram i telefonen, men heldigvis ordnet det seg for deg. Og flaks du tok denne telefonen før helga.
      Høres morsomt ut at de blander både en ung- og den eldre Ford i filmen.
      Middag kan av ot til være en utfordring, men det løser seg oftest. Fin kveld <3

      1. Dessverre så har dette med å komme fram å telefon hos tidligere arbeidsgiver hvert et problem lenge, men man tenker ikke så mye på det når man sitter i andre enden. Jeg har ikke fått bekreftelsen enda, men hun lovet å sende det i morgen. Jeg gleder meg virkelig til Indiana Jones filmen, og hvor kult det blir å se Harrison Ford som både ung og gammel. Jeg syntes middag er en utfordring hver dag, men ikke alltid for at jeg ikke har matlyst. Det er som regel for at jeg ikke aner hva jeg har lyst på. I morgen blir det enten laks eller fiskeburger tenker jeg. Klems 🤗

      1. Skulderen er enda bedre igjen i dag, så nå ser jeg lyst på helga og uka som kommer. Fikk akkurat mail fra damen i HR avdelingen med bekreftelsen, så er det også på stell. Ha en fortsatt fin fredda, klem 🤗

      2. Skulderen er enda bedre igjen i dag, så nå ser jeg lyst på helga og uka som kommer. Fikk akkurat mail fra damen i HR avdelingen med bekreftelsen, så er det også på stell. Ha en fortsatt fin fredda, klem 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg