Det var gøy å kjenne på ansvarsfølelsen igjen

Image by Karolina Grabowska from Pixabay

Heisann!

Ute henger tåka helt ned på bakken, og det virker kjøligere enn gradestokken viser. Den, gradestokken altså, viser +5,9C.

I går hadde jeg avtalt med Bestisen at vi skulle møtes på formiddagen, for at vi skulle sjekke ut priser på noe verktøy i forbindelse med styrearbeidet vi nå skal jobbe med. Vi dro og gjorde det aller først, og fikk laget et tilbud som vi skal legge fram til styreleder over helgen. Så dro vi en kjapp tur innom Kiwi, sånn at jeg kunne få kjøpt et brød og våtfór til Vinja for noen dager. Tok siste boksen i går, og hadde hun ikke fått noe i dag vet jeg ikke hva hun hadde gjort. Jo det vet jeg, hun hadde mast høl i hode på meg 😾

Etter at vi var ferdig i butikken dro vi hjem til Bestisen for litt administrativt arbeide. Vi har jo fått noen arbeidsoppgaver i forbindelse med at vi har gått inn i styret i Lørenskog Revmatikerforening, og noen av de måtte vi få organisert da det er datoer som skal følges opp. Jeg hadde notert noe selv da vi var på seminaret, og det måtte samkjøres med protokollen. Vi jobbet effektivt og fikk oversikt over alt, sånn at jeg fikk skrevet det inn i et excel-ark når jeg kom hjem.

Etter det gikk lufta litt ut av meg, og jeg ble sittende å sløve foran tv’n med Vinja i fanget resten av ettermiddagen og kvelden. Vel, Vinja er en urolig sjel så hun lå ikke hos meg hele tiden og flyttet seg fra fanget, til toseteren, til sengen min, til kloresativet i entréen og så tilbake til fanget mitt igjen 😸

I dag fikk jeg endelig samlet sammen all påskepynten og satt den inne på kontoret. Jeg har ikke fått pakket det ned enda, men skal få gjort det i løpet av dagen å få det ned i kjelleren. Planen var jo å gjøre det før helgen, men kom aldri så langt 🙈

I morgen skal jeg for første gang på veldig lenge på Strikkekino i Lillestrøm, sammen med Bestisen og kusinen hennes. Vi skal se filmen Ibelin, som vi har hatt lyst til å se lenge. Hadde tenkt til å se den i påsken, men sånn ble det ikke.

Problemet nå er å finne et strikketøy å ta med, for jeg kan ikke ta med det jeg nettopp har begynt på som er en EBBA genser med mye mønster. Har jo noe restegarn sånn at jeg kan jo strikke mer sokker 🤔.

På tide å lage seg en sen frokost kanskje, for det rumler i magen…

Håper du får en fantastisk søndag 🥰


16 kommentarer
    1. Det finnes STRIKKEKINO også?! 😀 Så herlig! 🙂 Det er jo mye man kan strikke uten å se på strikketøyet særlig. Men sitter alle og strikker da? Skulle gjerne sett en sånn kino. Hi-hi.

      1. Er viktig med faste rutiner når man er med i et styre. Hvor mange medlemmer har dere? Var i byen før i dag og da var det tåke men nå er det sol. Var noen stengte veier i dag pga gateløp men det er vel over snart. Henter mopeden til uka. Spanderte en service på den i høst så nå er den god som ny nesten. Ha en fin dag.

        1. Ja skal vi gjøre en god jobb Helge, så må vi lage oss gode rutiner. Vi har det meste på plass allerede, så det er bare noe småtterier igjen. Lokallaget har over 200 medlemmer, men alle er ikke like aktive dessverre. Å det har vi tenkt å prøve å gjøre noe med. Ja nå er vel snøen historie sånn at du kan begynne å bruke mopeden igjen. Ha en fortsatt fin søndag.

      2. Strikkekino finnes, og har du lyst så går den av stabelen i morgen på Odeon i Lillestrøm. De aller fleste strikker, men det er noen som bare stikker innom for filmen har jeg sett. De dimmer lyset nok til at man kan se filmen, men også sånn at man ser strikketøyet 😉

    2. Moro å få litt administrative oppgaver, – høres ut som dere har full oversikt, så dette blir bra!👌 Du har jo masse kontor-erfaring! Så gøy med strikkekino igjen! 😀🧶 Her har de det på biblioteket én gang i mnd, og på tirsdag er det ny forestilling igjen, – gleder meg! 😀 Det er om å gjøre å ta med noe som ikke krever så mye av strikkinga. Ha en fortsatt fin søndag! 🤗

      1. Ja det var gøy å få noen oppgaver som man føler man mestrer, og vi har fått oversikten over det meste nå føler jeg. Vi manglet en tilgang, men Bestisen sjekket tidligere i dag og det å ut som om den var på plass nå 😊 Veldig fornøyd med at de har startet opp med strikkekino igjen, for jeg har virkelig savnet det. Hvilken forestilling er det som er satt opp hos dere? Det er nok best med noe enkelt da, for ellers går det bare i surr å det vil jeg helst unngå. Ha en fortsatt fin søndag, klem 🤗🤗

        1. Den 12. mars så vi “Welcome to Norway”, som handlet om et asylmottak. En slags komedie med bl.a. Anders Baasmo Christiansen. De offentliggjør ikke på forhånd hva som skal vises, så det er alltid spennende å se hva det blir. Vi pleier ikke å være så mange, og så møter det alltid opp noen som bare skal se filmen.

          1. Sen filmen har jeg hørt om, men ikke sett. På Odeon i Lillestrøm kommer de med x-antall filmer vi kan stemme over. Så det er flertallet som bestemmer filmen. Da hender man får se en film, man kanskje aldri ville ha valgt selv.

            1. Siden det er 9. april idag, så hadde de valgt “Flukten over grensen” Det er en film fra 2020 med manus av Maja Lunde. En både rørende og spennende film om to barn som følger et par jødebarn over grensen til Sverige.

    3. Tenker dere to er et funn å få inn i foreningsarbeidet. Dere har en så positiv tilnærming. Lørenskog er heldig. Excel har jeg aldri lært meg ordentlig, så når jeg skal får oversikt lager jeg meg tabeller 😀 😀
      Ibelin har jeg lyst til å se, den var satt opp her jeg bor – men greidde å glemme det.
      Riktig fin søndag til deg, klem <3

      1. Tusen takk, det var hyggelig sagt 🥰 Både Bestisen og jeg har masse godt humør og positiv innstilling til det meste, og det kommer alltid godt med. Jeg skal ikke ikke påstå at jeg er veldig god på excel, men litt kan jeg og syntes det er en fin måte å ha oversikt på. Jeg gleder meg virkelig til filmen i morgen, for jeg har hørt så mye fint om den. Ha en fortsatt fin søndag, klem 🤗

    4. Jeg var medlem og økonomiansvarlig en periode i revmatikerlag her jeg bodde før… så meldte jeg meg ut pga forskjellig – laget gikk ikke… det var bare styret som stod på…. I går meldte jeg meg inn i revmatikerlaget der jeg har flyttet til. Artig!
      Ja i og med at du skriver om dette i dag/i går… ang revmatikerlaget 🙂 Det er godt med de som stiller – og tar ansvar. Å stå i et styre er mye ståpå-vilje til tider og jeg ønsker deg lykke til der 🙂

      1. Så bra du har meldt deg inn igjen 🥰 Tusen takk 😊 Jeg var først medl avd Oslo hvor jeg bor, men der skjedde det ingenting. Flyttet over til Lørenskog, hvor det er jevnlig medl møter og mange andre aktiviter. Det kan være en utakknemlig jobb å være i styret, men jeg gleder meg og syntes de oppgavene jeg/vi har fått er ting jeg liker å jobbe med. Klems 🤗

      1. Ja det var gøy å kjenne på følelsen av å ha ansvaret for noe igjen, og mestre det. Vi er jo to om oppgaven, og det gjør at det ikke blir for overveldende. Klem 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg