Det var full vinter i kjøleskapet 🌨️

Image by Chil Vera from Pixabay

Heisann!

Ute skinner solen og morgenduggen på vinduene begynner å bli borte. Det er ikke helt knallblå himmel, for noen skyer er framme og skygger for sola innimellom. Temperaturen nå på formiddagen ligger på +13,8C.

De siste dagene har jeg vært gått rundt å vært frossen hele tiden, og jeg har vært nødt til å sette på vifteovnen en stund stua på ettermiddagen og kvelden for å bli varm. I dag våknet jeg pjusk med feber i kroppen og en sår hals. Så i stedet for en hyggelig formiddag med håndarbeide i Arbeidsstua i dag, blir jeg hjemme innpakket i det lune pleddet mitt. Det er en fin anledning til å feste løse tråder på sjalet mitt, og komme i gang med raglanfellingen på Crush genseren som dessverre har blitt liggende en stund nå.

I går kveld fikk jeg hakeslipp da jeg kom på kjøkkenet for å lage litt kveldsmat. Jeg hadde ikke sjekket at kjøleskapsdøra gikk ordentlig igjen når jeg hentet ut det jeg skulle ha til middag. Den hadde med andre ord stått på gløtt i flere timer. Det hadde blitt full vinter inni kjøleskapet, og den bakre veggen hadde fått et lag på ca 0,5 cm med “snø”. Tenkte med en gang at nå kommer vannet til å flomme utover gulvet, når det begynner å tine. For jeg trodde nemlig ikke kondens hullet kom til å klare alt det vannet som ville komme, men heldigvis bekymret jeg meg i unøde. Det gikk helt fint, og det var helt tørt i bunnen av kjøleskapet da jeg sjekket før jeg la meg, og nå på morgenen, puh!

Nå kom Vinja strøk seg inntil benet mitt å mjauset sårt, for hun mener at det er på tide at jeg fyller opp matkoppen hennes med våtfór 😸

Håper du får en fantastisk tirsdag 🥰


7 kommentarer
    1. Så kjedelig med slikt. Nå har jeg så mange «hylende» elektriske saker etter hvert, der kjøleskapet er ett av denne samlinga, så blir rimelig godt varskudd. Bra det gikk bra, høres ut som du har et godt kjøleskap.
      Ønsker deg god bedring og en god dag hjemme under pleddet.
      Klem <3

      1. Tusen takk 🥰 Nå har jeg pakket meg inn og satt på vifteovnen for å få litt ekstra varme ♨️ Ja jeg kunne ha bitt meg i armen når jeg oppdaget hva jeg hadde gjort, men heldigvis gikk det bra denne gangen 😊 Hadde vært perfekt om kjøleskapet sa fra om at døra sto åpen 🤔 Jeg har et Electrolux kjøleskap som begynner å dra på årene, men det er heldigvis i tipp topp stand. Klems 🤗

    2. Godt det ordnet seg med kjøleskapet! Det hender jeg klarer å sette frysedelen åpen her, og da blir det både mye rim og tinte matvarer! Fort gjort om noe stenger for at det går igjen av seg selv. Ønsker deg en fin tirsdag og riktig god bedring! 🤗💐☀️

      1. Tusen takk 🥰 Litt bedre i dag, men tar det med ro allikevel. Vanligvis så går kjøleskapet igjen av seg selv, når jeg gir det en liten dytt. Denne gangen sto det sånn pose med yoghurt i nederste hylla som stakk ut. Den har fått ny plass sånn og nå går døra igjen uten problemer 😊

    3. Åh det minner meg på at jeg må av-ise fryseren. Der er det virkelig vinter! Glemte det før måneds handel og gosh må vente lenge! Så har jeg kombiskap og det er litt jobb å måtte tømme alt noen timer eller over natta.

      1. Veldig greit å ise av fryseren, noe det var lenge siden jeg gjorde tidligere i år. Det hadde blitt så mye is at det tok 11 timer før skapet var tomt for is. Da hadde jeg brukt kjeler med varmt vann og fryser 🙈 Lykke til når den tid kommer. Klems 🤗

      2. Veldig greit å ise av fryseren, noe det var lenge siden jeg gjorde tidligere i år. Det hadde blitt så mye is at det tok 11 timer før skapet var tomt for is. Da hadde jeg brukt kjeler med varmt vann og fryser 🙈 Lykke til når den tid kommer. Klems 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg