Det tok 11 timer før isen smeltet

Heisann!

Ute har det regnet i hele dag, og er jeg lei meg for det? Ikke i det hele tatt, for det har smeltet unna så pass mye at asfalten er nesten bar nede i gården. Bilde over her er fra torsdagen, da det snødde hele dagen. Temperaturen har krabbet opp på rødt, og har ligget på +5,2C det meste av dagen.

I går fortalte jeg om at jeg endelig fikk ut fingeren og iste av fryseren min. At det kom til å ta lang tid var jeg klar over, men at det skulle ta så mange timer hadde jeg aldri trodd. For det tok faktisk 11 timer før den siste hylla var isfri, og da var klokka 1 på natten. Innen jeg hadde fått tørket av fryseren, vasket av skuffene og fått den på plass hadde klokka blitt nesten 01.30.

Disse mattene som jeg la inn i fryseren som skulle suge opp vannet, var veldig effektive og det ble minimalt med vann utenfor på golvet. Det eneste dumme jeg gjorde var å bære de tunge mattene ut for å kaste dem i søpla, noe jeg ikke kommer til å gjøre neste gang. Da kommer jeg til å legge dem i vasken og stikke hull på dem. Jeg husket ikke hvor jeg hadde kjøpt dem, så jeg spurte Bestisen og hun mente at det var enten på Power eller Elkjøp. Jeg skal stikke innom og kjøpe et par pakker om ikke lenge, sånn at jeg har det liggende til neste gang fryseren skal ises av. Å DET skal ikke bli så lenge til sånn at det rekker å danne seg så mye is som nå…

Det tok lang tid før fryseren kom opp i rett temperatur, og på tidspunktet sov jeg. Orket rett og slett ikke å sitte opp så lenge. Derfor var jeg veldig spent på hvordan det sto til med maten jeg hadde ute på balkongen da jeg sto. Det var kun en pakke med laks og noen boller som hadde tint opp, men jeg tror ikke det var så farlig. Nå er i alle fall alt tilbake i fryseren igjen.

Håper du har hatt en fin søndag 🥰

 

10 kommentarer
    1. Det var mange timer. Takk for tipset for klutene, skal sjekke de der. Hva er navnet på de? Ble en surredag i går med nye serier som Evy & alltid, Demenskoret og så hele På tykk is en dokumentar en flere kjente som kita over isen på Grønnland bl.a kronprins Haakon og Vegard Ulvang. Det var en fin dag for dens slags i går. Ble en bytur og rett på en sjokoladebar og fikk en kaffe og litt sjokolade. Det er vått ute men bar asfalt men på sideveier er det mye vann. Så jeg venter med sykkel noen dager til. Jobben ligger inni en sidevei og masse dumper i veien så dermed mye vann.

      1. Ja det ble langt flere timer enn jeg hadde regnet med. Klutene het “Defrosting clolths” og jeg kjøpte de hos Claes Ohlsson. Du finner link til siden her: Avisingsklut Det ble serier på meg i går også, nemlig den gamle gode NYPD Blue som streames hos Disney+. Var så begeistret for serien da den gikk på tv, og jeg syntes den fortsatt er veldig bra 🥰

    2. Slikt er veldig godt å få gjort, regner med du både var trøtt og fornøyd da du la deg. Men slike matter hørtes velsig smart ut. Det må jeg søke opp, Sikkert flere som burde gjort en slik jobb :). Fin mandag til deg <3

      1. Når det endelig var over var jeg helt utslitt, men fornøyd og sovna nesten før hode traff puten. Mattene/klutene er veldig smarte, og det var hos Claes Ohlsson jeg kjøpte de, og jeg legger ved link til siden: Avisingsklut Jeg er nok ikke alene om ha utsatt avising av fryser, men sikker ikke så mange som har en som er så full av is. Ha en fin mandag du også 🤗

    3. Høres smart ut med slike matter…. jeg har sittet og vridd vaskefilla for vann mens det har dryppet og styret på – når jeg har avrimet… Men det må gjøres og godt når det er gjort for denne gangen 🙂
      God mandag og ny uke til deg 🙂

      1. Ja nå var det godt at det gjort og jeg kommer ikke til å la det gå så lang tid til neste gang. Klutene får du forresten kjøpt hos Claes Ohlsson, og jeg legger ved en link til siden: Avisingsklut Ha en super mandag, klem 🤗

    4. Oi, det var lenge! Fordelen med å avrime om vinteren, og gjerne når det er kaldt, er at da holder frysevarene seg ute. Smart med slike matter! Jeg setter en bolle under der det skal renne ut, men da må man passe på å tømme før det renner over.

      1. Ja hadde det ikke vært såpass kjølig, så hadde ikke matvarene klart seg over natten. Du får kjøpt mattene hos Claes Ohlsson og jeg legger ved link til siden: Avisingsklut Mot slutten begynte det å renne mer ettersom jeg satte to kjeler med varmt vann på isen. Da måtte jeg passe på og tørke og tømme bollen som sto på golvet. Selv om mattene trakk til seg 99% av vannet kom det ut litt ekstra andre steder også.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg