Det strikkes og hekles, og så ble det jammen en ny plante 🙈

Ute ser det ut til å bli en fin dag i dag også, for himmelen er blå og solen skinner. Temperaturen ligger på +18,6C.

Jeg har vært fraværende noen dager nå, rett og slett for at jeg har vært sliten og det har vært vanskelig å samle tankene om noe som helst. Nå er det ikke sånn at jeg bare har sittet på baken med hendene i fanget altså….

På tirsdag ble jeg med til Arbeidsstua arrangert av Lørenskog Revmatikerforening, som får bruke et stort rom i Fjellhamar kirke. Det samme rommet som vi også bruker når foreningen har medlemsmøter. På mandag ble jeg ferdig med det siste Sofie skjerfet, bilde over, og jeg slet litt med å finne ut hva slags strikk jeg skulle ta med. Til slutt endte det opp med at jeg startet med å hekle på pulsvanter av garnet jeg brukte til skjerfet. Skal vise dem når de blir ferdig. Det er en fin gjeng med damer fra godt voksne til litt yngre. To av damene hadde med kake i anledning at hun ene fylte 60 år på tirsdag, og den andre hadde hatt bursdag i løpet av sommeren.

I går var jeg på Strikkekafé hos Veiviseren i Lørenskog Hus, og nå som sommerferien er over så ble det helt fult rundt bordet. Vi måtte til og med sette til et ekstra bord for å få plass til alle 10 damene/jentene. Det har vært så få de siste månedene, så det var ekstra koselig å se igjen så mange på plass. Jeg hadde endelig fått printet ut mønsteret på Crush genseren, og begynte å strikke på den. Garnet kjøpte jeg i våres, men har ikke orket å strikke på en sånn tjukk genser på sommeren. Skal komme med et bilde når jeg har kommet litt opp på bolen, så du kan se hvordan fargene blir 😊.

Etter Strikkekaféen stakk Bestisen og jeg over til Rema1000 for å handle litt, og da skjedde jo det som egentlig ikke burde skje….. ⬇️

Før man går inn i selve butikken har Rema en avdeling med diverse planter, og på et stort bord hadde de fult med Calathea. Å da klarte jo ikke jeg å la være, og valgte meg ut den du ser over her. Det sto ikke på potten hva den het, og jeg har ikke fått googlet for å finne det ut enda. Alle sammen kostet 99,- enda de var ganske store. Foreløpig har den fått plass borte ved stuevinduet mellom to og treseteren, men jeg må finne et annet sted til den. Det er vel ikke noen vits i å si at jeg må skjerpe meg, for det kommer uansett ikke til å skje 🙈

Jeg skulle egentlig ha hvert med Bestisen og ei til på omvisning i Stortinget i dag, men dessverre så var ikke kroppen samarbeidsvillig. Kjedelig, for jeg har aldri hvert der inne og hadde gledet meg… I stedet ble det klesvask og så skal jeg ned å hente kaffen jeg bestilte litt senere i dag.

Håper du får en fantastisk torsdag 🥰


10 kommentarer
    1. Det strikkeskjerfet blir nok godt å bruke utover høsten og vinteren 😊
      Har vært på REMA 1000 i dag jeg. Jeg stoppet ved plantene, men klarte og gå forbi 😁
      Kos deg med dagen 🥰

      1. Ja akkurat dette blir nok mye brukt, for det er så mykt å behagelig. Har også strikket et i rosa 🥰 Du er flinkere enn meg når det gjelder å ikke kjøpe planter. Jeg klarer jo ikke å gå forbi dem uten å ta med en eller flere hjem. Ha en fin torsdag, klems 🤗

    2. Så mye koselig du har vært med på, – godt å komme seg ut litt! Så bra at dere har blitt flere på strikkekaféen, sikkert hyggelig å hilse på alle igjen! Calatheaen din tror jeg heter Royal Standard, men er ikke sikker altså. Det er mange varianter av de. Jeg har vært på omvisning i Stortinget engang, moro å se, så du må prøve å få til det engang.👍 Ønsker deg en fortsatt fin torsdag! 🥰

      1. Nå som sommeren er over blir det en del fine ting å bli med på, og det er godt å komme seg ut noen dager i uka. Strikkekaféen er jo noe jeg setter veldig stor pris på 😊 Jeg tror du kan ha rett angående Calatheaen, for jeg googlet navnet å min ligner veldig på den. Jeg får nok vært med på omvisning på Stortinget, men ikke dette året for nå åpnes det jo igjen for politikerne om en uke eller sånn. Ha en fortsatt fin torsdag, du også 🤗

    3. Vi må bare gjøre de tingene kroppen klarer. Jeg synes du er flink til tross at du er dårlig innimellom. Jeg har ikke fått ånden til håndarbeid ennå:)

      1. Noen ganger må man bare resignere og gjøre det kroppen vil. Andre ganger må man presse seg litt, for at man skal fått vært med på de tingene som er gøy. Jeg klør i fingrene hele tiden etter å strikke eller hekle 😉 Klems 🤗

    4. Godt med en liten pause innimellom. Det hender hodet blir litt tomt, men du har hatt nok annet å holde på med, og mye koselig 😀
      Kjenner det nærmer seg at jeg må ta fatt på et nytt strikkeprosjekt 😉 Må først bli litt mindre å gjøre både ute og inne ☺️
      Nyt kvelden. 🥰

      1. Noen ganger blir hode fult, og da er det ikke alltid like lett å finne ordene som beskriver morsomme hendelser. Jeg må alltid ha et håndarbeide liggende, av forskjellig størrelse. Ha en fin kveld du også 🤗

    5. Mener at jeg hadde foto som valgfag på ungdomskolen og da var vi på omvisning på Stortinget. Siden sist har det både blitt ny støvsuger og hamster her i huset. Trine døde natt til tirsdag og ble ca 3år. Den nye heter Vilde og snuser rundt i buret sitt. Det ble nok en Bosch støvsuger men nå hvit. Den som gikk føyken var blå og holdt hvertfall i 6-8 år. Vilde kosta 295,- kroner mens Bosch kosta ca 1900,- kroner. Ha en fin kveld.

      1. Jeg skal nok komme meg på besøk til Stortinget en gang tenker jeg 😊 Det var synd med hamsteren din. De er ordentlig søte, men lever dessverre ikke så lenge. Støvsugeren må byttes ut innimellom. Mange kjøper jo sånne robot støvsuger, men det kan ikke jeg ha. Ha en fin kveld

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg