Det strikkes, men nå skal påske-pynten fram

Det strikkes og strikkes

Heisann!

Været nå på formiddagen er en delvis blå himmel, med noen hvite skydotter her og der. Da jeg sto opp ved 9 tiden skinte solen, men nå har den gjemt seg. Temperaturen er ikke så ille med +7,1C.

Formen har ikke vært helt på topp de siste dagene, så jeg har ikke kommet så langt med å pynte til påske. Det skal jeg se å få gjort noe med i løpet av dagen.

Jeg har en del pynt, men skal begrense meg å ikke sette fram alt sammen i år. Noen kyllinger, høner, haner og harepuser blir det da 🐣

Strikkepinnene har svingt seg kraftig hver kveld, og pleddet mitt begynner å få en bra lengde nå. Var ikke sikkert på om jeg skulle bruke hele nøste no 2, men jeg gjør det. Klarer jeg en fargestripe om dagen, så er pleddet ferdig før påskedagene begynner. Ikke noe stress altså, men det er planen.

Nå er det på tide å komme seg opp av stolen, og svinge støvkluten sånn at jeg får satt fram påskepynten.

Håper du får en nydelig søndag 🥰

 

12 kommentarer
    1. Skal prøve å herme etter deg, har det likt (utenom å strikke pledd). Må fram med støvsugeren her, men vi er ikke så gode venner. Skal likevel prøve. Lykke til med ditt prosjekt og kos deg med dagen, det er også viktig. Dekorasjon er vel egentlig ganske artig da. <3

      1. Tusen takk 🥰 Jeg er ferdig med rengjøring, og tar meg en liten pause før jeg skal ned å hente påskepynten. Er ikke så veldig god venn med støvsugeren jeg heller, men må danse rundt med den innimellom allikevel 😉 Ha en fortsatt fin søndag 🥰

    2. Det blåser ute. I går og i dag så jeg en dokumentar som heter I Fotsporene til Jan Baalsrud. Det var en tøff tur han fikk til Sverige under krigen. Den gikk på nrk i går og filmen Ni liv er basert på denne turen. Det ble som vanlig en rolig lørdag for meg i går. Men av og til kan det være greit. Nå skal jeg ut en tur snart, fint vær men noe vind. Ha en fin dag.

      1. Ikke bie særlig vind å snakke om her i Oslo, og nå skinner sola og varmer opp balkongen. Jeg har sett filmen 9 liv flere ganger, ettersom de har sendt den mange ganger opp igjennom årene. Utrolig at mannen overlevde. Ha en fin søndag.

    3. Ikke så greit at ikke formen har vært så god, men du har i alle fall gode planer ♥ Litt påskepynt er hyggelig. Og et lunt pledd er enda hyggeligere. Kjekt å lage noe lunt og fint.
      Her skulle jeg pynte på torsdag, men så finner jeg ikke kassen med påskepynt. Og det er ikke en liten kasse, så jeg lurer på hvor den kan ha gjemt seg. Jeg og min sønn har endevendt hele huset. Så den dagen jeg flytter, skal det bli spennende å se hvor vi finner den 😉
      Så endte opp med å kjøpe litt pynt til halv pris. Så har jeg i alle fall noe.
      Nyt denne palmesøndagen, og kos deg med pynting og strikking ♥ Klem

      1. Det har vært noen slitsomme dager med dårlig form, men np er det ikke så ille. Jeg hadde min påskepynt på loftet før, og pga vonde knær og hofter orket jeg ikke å gå 5 etasjer. Så jeg kjøpte også pynt på salg, og derfor har jeg litt mye pynt 😉 Håper du finner din igjen etterhvert, som når du ikke trenger den 🤔 Ha en fortsatt fin søndag 🥰

    4. Koselig når påskepynten kan tas fram, – har satt fram litt jeg også. 🐣🐤 Mor var så flink til å brodere, så har flere løpere med påskemotiv. 🥰 Her er det strålende sol, men noe vind.☀️ Ønsker deg en superfin søndag! 🤗

      1. Her er alt satt fram av påskepynt og jeg sitter og koser meg i sola på balkongen. Min mor broderte også en del duker, men de ligger pakket bort på loftet så jeg har ikke skiftet dem. Ha en fortsatt fin søndag du også 🥰

    5. Det blir koselig å ta fram påskepynten, men når formen ikke er så bra, må du ta det i ditt tempo.
      Nå nærmer du deg slutten på pleddet ser jeg.😊 Kos deg resten av kvelden!🤗

      1. Det ble bare en dags forsinkelse på å sette fram påskepynten, men nå er den på plass 🐣 Det begynner å nærme seg slutten på pleddet, men noen omganger er det fortsatt. Tar det litt med ro i kveld, for ikke å slite ut armene helt 😊 Ha en fin søndag du også 🥰

      1. Formen er ikke så verst nå i kveld, og godt er det 😊 Det er så koselig å sette fram påskepynten. Har bare igjen å kjøpe en gul blomst, så er alt klart 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg