Det snør fortsatt, og jeg lot bilen stå å bestilte varer fra ODA i stedet

Heisann!

Snøen har fortsatt med å lave ned i dag også, men akkurat nå har det lettet litte granne. Temperaturen har steget fra i går, og ligger nå på -3,9C.

Da vaktmesteren var ute å brøytet og snøen føyket spratt Vinja opp i vinduet å fulgte med på at han gjorde en ordentlig jobb. Hun ble sittende der en god stund etterpå å se på snøen som lavet ned med stor interesse. Hadde hun ikke syntes at verden utenfor oppgangen var så skummel, skulle jeg ha tatt henne med meg ut så hun fikk “leke” litt i snøen.

Planen for dagen var at jeg skulle spa fram garasjeporten og dra ut for å handle inn til helgen, men det er fortsatt mye snø i gatene så jeg droppet det. Kunne selvsagt å forsøkt å gå opp til Kiwi, men jeg mistenker at fortauet ikke er måkt å da blir det umulig å for jeg må ha med trillebag. I stedet logget jeg meg inn hos ODA og bestilte det jeg trenger fra dem. Til tross for kaoset på veien kunne de levere en plass mellom 13 – 18 i morgen.

I går når jeg var ute for å kaste søppel sto utgangsdøra delvis åpen, og det var snø inne i oppgangen. Det er noe som skjer hver vinter, når det kommer mye snø, og når folk som går ut og inn ikke sjekker at døra lukker seg ordentlig etter dem. I deres forsvar så har mange av dem ikke bodd her så lenge, så de er nok ikke klar over det. Jeg tok feiekosten og feide ut snøen fra oppgangen og hellen utenfor å sørget for at døra gikk igjen. Når jeg kom inn igjen la jeg ut en melding på “Vibbo”, som er OBOS sin app, og ba folk om å sjekke at døren lukket seg og hvis ikke dra den igjen. Jeg har ikke vært ute i dag, men får vel ta en tur for å se hvordan der ser ut.

Nå skal jeg ta fram strikketøyet igjen og fortsette på sjalet mitt 😊

Håper du har hatt en fin dag så langt 🥰

 

19 kommentarer
    1. Lurt å bestille på nett når føret er som det er. Best å vente med å kjøre til de kommer ajour med brøytingen! Jeg måtte ut, – masse snø overalt og i veibanen. Bra du fikk lukket ytterdøren og sagt ifra, ikke bra med så mye kulde og snø inni gangen. Kos deg med strikking, – spent på å se sjalet ditt etterhvert! 🥰

      1. Ja jeg syntes det var greit å bestille på nettet denne gangen, for helt ærlig så fristet det ikke å kjøre nå. Selv om de har måkt en del, så er det mye snø over alt allikevel. Det er veldig irriterende når utgangsdøren ikke går igjen, og oppgangen nede blir full av snø. Det blir veldig kaldt i tillegg til at det også blir veldig glatt. Kommer bilde av sjalet i morgen

      1. Jeg syntes det er greit å bestille fra ODA, også når det ikke er glatt ute. For da slipper jeg å slepe alle varene inn 😉 Hehe, noen må jo ta på seg ansvaret å være reservevaktmester for å få folk til skjønne hvor viktig det er å lukke døren etter seg. Klems 🤗

        1. Håper ikke de tror du ER en vaktmester da 😉 Jeg sjekket om ODA har levering hos oss. De har ikke det, men det fins et par andre muligheter.

    2. Oda og andre i samme gate er til god nytte for mange. Når var det første året man kunne handle på den måten tro? Tipper 8-10 år uten at jeg veit det eller har undersøkt noe. Det er snø fortsatt og mildvær så gå er en kunst nå. Ikke alltid brodder hjelper så balansen er til god hjelp. Dårlig brøyting er noe som går igjen, så de jobber hele natta og det blir det mange timer overtid ut av. Det er ofte brøyteskift i disse dager. Men vi overlever dette også. Vært en lang dag, var hjemme kl 1830 over 12 timer siden jeg reiste. Men i morgen venter klesvask og div ting. Ha en fin kveld.

      1. Ja nå som det har vært så glatt å kjøre, er det veldig greit med ODA. Jeg sjekket og ODA ble opprettet i 2013 under navnet Kolonial. Jeg så en Tik Tok video av en som jobber med å brøyte i Oslo, og han var forbanna. For akkurat den avdelingen han jobbet i hadde bare elektriske brøytebilder, og når de måtte inn for lading så sto de i 3 timer før de kunne kjøre ut igjen. Da er det lett å skjønne at at brøytingen ikke er effektiv. Ha en fortsatt fin kveld.

      1. Noen må jo gjøre noe, og som regel er det meg. Om det gjelder som nå utgangsdøra som ikke går igjen, eller om det mangler lysrør ol så er det aldri noen som gir beskjed. Jeg prøver å se ann når jeg oppdager mangler, for å se om noen andre gjør noe. Dessverre så blir jeg som må ordne opp….

      1. Ja sånn som det har vært her nå, er det veldig greit å la bilen stå. Det er mange fordeler med å bestille maten og få den levert, i alle fall for meg. Jeg kjøper nemlig bare det jeg trenger, noe som ikke alltid skjer når jeg går rundt i butikken. Ha en fin lørdag, klem 🤗

    3. Kjekt å kunne bestille varer og få dem levert.🤗👍🏻 Her er det ikke snøen, men vinden som er problemet akkurat nå.🥶❄️💨
      Håper du koser deg masse hjemme likevel🤗

      1. Ja jeg syntes det er veldig greit å bestille varene og få de levert, i alle fall når forholdene er som de har vært nå. Nå har det sluttet å snø, og vi har i stedet fått tjukk tåke. Ha en fortsatt fin lørdag, klem 🤗

      1. Vaktmesteren våres er helt fantastisk, og har jobbet i flere dager med å holde snøen borte. Så når ODA kom hadde de ikke noen problem med å komme ned i gården 😉

    4. Veldig kjekt å kunne bestille på døra, men når ikke vi kan det, så sjekker vi været for kommende dager, og handler før det blir ille vær, eller etterpå. Det går fint det også. 🙂 God lørdag!

      1. Ja det er nok lurt å gjøre som dere på denne tiden av året, for været kan og er skiftende. Her i Oslo pleier det jo ikke være sånn kaos som vi har hatt nå, og det blir vel borte en del av det igjen ettersom de melder regnvær i flere dager. Ha en fortsatt fin lørdag, klem 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg