Det snør, det snør tiddelibom…. ❄

Image by Надежда Зима from Pixabay

Hei!

Ja da overskriften stemmer den, for nå snør det ute akkurat som på bilde over her. Prøvde å fange det med mobilen, men det ble så dårlig at jeg lånte et bilde fra Pixabay i stedet. Ikke akkurat det været jeg ønsket meg, men det er ikke noe å gjøre med. Det eneste som er positivt er at det bare virvler rundt, og ikke legger seg på bakken. Temperaturen er på +3,5C og det er ordentlig surt ute 🥶

Som om dagen ikke kunne bli verre, så klarte jeg faktisk å forsove meg skikkelig i dag. Jeg har ikke hørt alarmen, og bråvåknet av at Vinja hoppet opp i senga å mjauet meg inn i øret. Da var klokken rett før 9 🙉  og jeg fikk sendt en melding til sjefen med en gang og gitt beskjed. Innen jeg hadde blitt ferdig med å dusje og gjør meg i stand + Vinja sitt morgenstell og medisinering, ville det ha blitt langt ut på dagen så jeg bestemte meg at jeg like godt kunne jobbe hjemme i dag. Å bare for å ha sagt det, om du skulle tenke det, så var det slettes ikke planlagt. 

Var ganske utslitt etter en dag på kontoret i går, og ikke minst det å bære på den tunge sekken. Så hele kvelden satt jeg å glippet med øynene, og da klokken dro over 23 krøyp jeg under dyna å sovnet før hode traff puten. Det tar litt tid før kroppen venner seg til å stå opp tidlig og var aktiv og på hele dagen, men jeg klarer det nok….

Hvordan gikk det med Vinja i går, som ikke er vant med å være alene? Det gikk veldig fint, og jeg tror ikke hun har savnet meg. For da jeg kom hjem, var hun nemlig mer opptatt av at det ikke hadde kommet noe våtfór i matkoppen hennes. Hun løp ut på kjøkkenet å satt å stirret olmt på meg i mens jeg tok av meg yttertøy og sko. Når maten var servert roet hun seg, og jeg var ikke så viktig lenger hihi 😂

Håper du får en fin onsdag 🥰

 

13 kommentarer
    1. Det kom noen snøfnugg her idag også, og skikkelig surt ute!🥶 Jeg kjøpte en 10-pk med stemor som jeg fordelte i to verandakasser, men har satt de innendørs så lenge. De tåler litt kulde, men vokser bedre inne akkurat nå. Godt Vinja ser ut til å trives med å være uten deg på dagtid.😺 Det tar litt tid å venne seg til å stå opp tidligere enn ellers, men det går seg til. 👍 Ha en superfin onsdag! 🥰

      1. Heldigvis så la ikke snøen seg, men kjølig ble det. Måtte jammen sette på igjen ovnene, for jeg satt her og frøys gitt. Ja stenmorsplanter klarer seg fint ute om det er kaldt, men kanskje ikke med en gang de er plantet. Greit at de kan stå inne litt da. Hihi, så ut som at så lenge våtfóret var på plass spilte det ikke noen rolle om jeg var hjemme 😂 Ha en fin onsdag du også 🥰

      1. Nei omtrent ingen av snøfnuggene traff bakken, de lekte sisten oppe i luften og de få som kom helt ned smeltet med en gang 😊 Veldig typisk for april dette her…

    2. Aldri så galt at det ikke er godt for noe… Det er veldig kjedelig å forsove seg, men så fikk du en hjemmejobbedag i alle fall. Og timene på øyet trengte du sikkert. 🙂

      1. Ja jeg trengte virkelig å sove og slappe av, for gårsdagen tok på kroppen. Blir vel kanskje sånn, når man ikke har behøvd å være på hele tiden som de siste to årene. Var jo ikke lei meg for at jeg kunne jobbe hjemmefra, det er nå helt sikkert 😉

    3. Det er slitsom å være på bortekontor kontra hjemmekontor ja. Godt du kunne slappe av når du kom hjem. Håper det går bedre når du slipper å dra på sekken hver dag. God klem <3

      1. Ja det var litt mer slitsomt enn jeg trodde det skulle være. Slappet ordentlig av, så pass mye at jeg klarte å forsove meg 🙈 Sekken må jeg nok bære med meg hver dag. Må ha med PC hjem, men det blir heldigvis ikke like tungt da 😉

    4. Uff! Litt ekkel start på dagen for deg. Både snø og å forsove seg. Det blir fort mye stress av det og det er ikke så morsomt. Sannelig bra du kunne jobbe hjemmefra også, ellers hadde det blitt enda mer stress. Nyt vårkvelden sammen med pus.😊🌱

      1. Heldigvis så la ikke snøen seg, og i ettermiddag ble det sol og ganske varmt. I alle fall på balkongen min 😉 Det er nok stress som det er, og skulle jeg ha kommet meg på jobb ville kl blitt nærmere 10:30 innen jeg var der. Da kunne jeg heller jobbe hjemme og begynne kl 9. Nå ligger frk Pus i sofaen bak meg og sover, og om ikke alt for lenge skal jeg gjøre det samme 😉 Ha en fortsatt fin kveld.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg