Det snør, det snør, tiddelibom ❄️

4 januar 2023

Heisann!

Ute snør og blåser det kraftig, og det har kommet såpass mye at vaktmesteren allerede har vært ute å brøytet. Temperaturen ligger på -5,6C.

Bare for å ta det først, så er vel formen omtrent som i går. Kanskje litt lavere feber, men halsen er fortsatt litt sår. Det positive er at jeg har fått igjen stemmen, og den høres ikke så veldig rusten ut heller. 

Planen for dagen var jo at jeg skulle ise av fryseren min i dag, men ettersom jeg ikke er helt i slaget utsetter jeg det til i morgen i stedet. I tillegg så våknet jeg alt for sent også. Ettersom det er så mye is i fryseren, kommer det til å ta flere timer og da er det best å starte tidlig på morgenen.

I går hadde jeg Harry Potter maraton i mens jeg satt å strikket og festet tråder. Jeg kom meg igjennom 4 filmer, og skal fortsette i dag. Nå skal jeg igjennom alle sammen, for de andre gangene jeg har begynte med å se filmene fra no 1 og oppover kommer jeg meg ikke igjennom de to siste. Syntes de er så triste og dystre at jeg blir nesten deppa, men nå skal jeg ta meg selv i nakken å rive av plasteret!

Genser og pulsvarmere helt ferdig

I går ble jeg endelig ferdig med pulsvarmerne. Fargenyansene i garnet gjorde at de fikk en blålilla tommel 🤔 Selv om det begynte å bli sent og jeg egentlig burde ha lagt meg, så var jeg fast bestemt på at jeg skulle få festet tråder på både genseren og pulsvarmerne innen jeg la meg. Ferdig ble jeg, og over her kan du se det ferdige resultatet 🥰

Jeg har fortsatt en del Candyfloss garn igjen, og tanken var at jeg skulle strikke et skjerf. Nå har jeg ombestemt meg, og skal i stedet strikke et sjal etter et mønster jeg har brukt noen ganger før. Skal vise det når jeg har kommet meg noen omganger oppover 😉

Håper du får en fantastisk onsdag 🥰

 

17 kommentarer
      1. Her snør det fortsatt, og det har kommet så pass mye nå at vaktmesteren har mer enn nok å gjøre. Jeg burde ha vært ute å gravd fram garasjeporten sånn at jeg kom ut for å handle, men bestilte varer fra ODA i stedet. Snømåking må jeg nok allikevel, klem 🤗

    1. Ja, det er omtrent snøstorm ute, og skikkelig surt pga. at vinden er så kald! Ikke så greit å kjøre, for snøen føyker og legger seg innover i veien. Så fine pulsvarmerne ble, og godt nå med både de og en varm genser! Igår holdt jeg på med litt diamond painting og idag har jeg ført regnskapet for et lag jeg er medlem av. Jeg er ikke noe fan av Harry Potter, – synes det blir for dystert og litt skummelt. Ønsker deg fortsatt god bedring! 😀

      1. Snøen laver fortsatt ned her, og kjøreforholdene er ikke de beste. Hadde tenkt å dra ut for å handle i dag, men bestilte varer fra ODA i stedet. Tusen takk, ble veldig fornøyd med både pulsvarmerne og genseren. Veldige lune og gode å ha på seg nå om dagen. Jeg syntes diamond painting ser så spennende ut, og har veldig lyst til å prøve det. Skal allikevel la det ligge, ettersom jeg har så mange andre prosjekter å drive med. Jeg elsker Harry Potter, og fantasy å kan se det om og om igjen. De to siste HP filmene er dystre og de liker jeg ikke, og jeg har fortsatt ikke fått sett dem. Formen er forresten helt fin igjen i dag. Ha en fin torsdag, klem 🤗

    2. Kaos på alle veier i dag. Tog, buss og mere til som har plunder i kveld. Så la bilen stå – fare for at man må frem med skademelding. Greit med forsikring som er i boks på slike dager. Kjøpte via nette handkrem fra La vender luxury hand wash. Meget god men den jeg kjøpte var på salg. Før det var jeg innom apoteket og fikk tak i handkrem fra aco. Var innom spar og 10-kr-salg, skulle bare titte men det ble litt småtterier. Det er billig nå men man må kjøpe etter behov og ikke etter lyst. Ha en fin kveld.

      1. Det snør fortsatt ganske bra i dag også, men det blåser heldigvis ikke lenger. Jeg hadde tenkt til å dra ut å handle i dag, men usikker på hvordan det er å kjøre så jeg bestilt like godt helgehandelen fra ODA i dag. Jeg måtte ha mer håndsåpe og bestilte den som heter Klar, som var en av de billigste. Ja man må virkelig tenke seg om når man handler, for det er dyrere å handle hos Kiwi, Rema og Coop også. Ha en fin dag.

      1. Tusen takk 🥰 Formen er heldigvis bedre i dag, men jeg holder meg inne i dag allikevel. Ikke de beste kjøreforholdene ute i dag heller pga snøfallet. Det har blitt mye strikking de siste dagene, og det fortsetter nok med i dagene som kommer også. Harry Potter er satt på pause inntil videre, men fortsetter nok om noen dager. Klems 🤗🤗

    3. Helt greit å ombestemme seg, ja, og det blir nok et flott sjal. Pulsvarmerne dine ble riktig fine. Fortatt god berding! Den fryseren kan sikkert vente til du er i bedre form 🙂

      1. Sjalet ser ut til å bli fint, og jeg skal vise det fram om ikke så lenge. Fryseren får vente noen dager til, selv om formen ikke er så ille i dag. Klem 🤗

    4. Dere har fått en del snø i dag, ja.🥶❄️
      Flott både genser og pulsvarmere og kjekt at det ble garn igjen til skjerf også.🧶👍🏻
      Kos deg med Harry Potter!🤩

      1. Ja nå har vi virkelig fått nok snø, men det fortsetter i dag også. Det blåser heldigvis ikke i dag som det gjorde i går. Da var det så ille at gangdøra ute ikke gikk igjen, og oppgangen ble full av snø… Vi har. automatisk døråpner, og folk gadd ikke sjekke om døra gikk igjen etter dem 🙈 Tusen takk, veldig fornøyd med både genseren og pulsvarmerne. Jeg ombestemte meg å har begynt på et sjal i stedet for skjerf. Bilde kommer litt senere. Ha en fin dag, klem 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg