Det snør, det snør, tiddelibom ❄️

Heisann!

Ute snør det tett her i Oslo, og det har til og med lagt seg i gaten, usj! Temperaturen ligger på -1,1C.

Nest siste dagen i oktober er godt i gang, og den byr på som nevnt snøvær. Akkurat nå virvler den rundt som en hvit tornado. Det kommer garantert til å bli kaos på veiene, om det ikke allerede er det da. Jeg må ut å kjøre litt senere og kan ikke si at jeg gleder meg…. Ikke det at jeg er bekymret for egen kjøring, nei mer alle de som har glemt hvordan man kjører på vinterføre siden vi sist hadde vinter. Jeg kan jo bare håpe på at det blir mildere utover dagen, og at veiene blir bare 🤞🏼

I helgen var jeg litt små forkjølet, og det henger fortsatt i dessverre. Våknet opp med litt feber til morgenen i dag, som jeg virkelig håper glir over utover dagen.

I helgen ble jo klokkene nok en gang stillet 1 time tilbake mot sommeren, og det skaper litt trøbbel her i Casa Fres og Knurr. Å da tenker jeg på Vinja som skal ha medisin kl 9 og våtfór et par timer senere. Hver høst og vår skaper dette problemer, og jeg må justere litt hver dag inntil Vinja har vennet seg til den nye tiden. For det er ikke gjort over natten dessverre 😾

I går fortalte jeg at jeg hadde begynt å “hakke” på pulsvarmere, og innen jeg tok kvelden ble jeg faktisk ferdig med den først. Jeg startet så vidt på den andre også, bare for å komme i gang. Laget de litt lenger enn jeg først hadde tenkt, og lurer litt på om jeg skal lage åpning til tommelen når jeg syr de sammen, eller om de skal være lukket helt opp. Jeg får se hva jeg bestemmer meg for når jeg kommer så langt 😉

Før helgen fant jeg Gildes gode oppskjært julesylte hos Meny, og nå skal jeg lage i stand et par skiver brød med det å smøre et godt lag med sterk sennep på toppen, mm.

Håper du får en fin mandag 🥰


9 kommentarer
    1. Ja, nå kom snøen altså….sånn plutselig ut av det blå..Snør masse her og brøytebilene må kjøre.
      Godt du har lagt om til vinterdekk….Da er det bare til kjøre av gårde…
      På min bil er det sommerdekk. Jeg har bestilt time for en stund tilbake og det var 3-ukers ventetid..Så får bare
      ta den timen når dagen kommer. Hadde jeg hatt time i dag, måtte jeg jo bare meldt avbud.
      Men går greit, jeg går frem og tilbake på jobb! 🙂
      Ha en fin dag, klemmer..

      1. Ja nå laver det ned, og det ser ikke ut til å stoppe med det første. Jeg har hatt vinterdekk på lenge, men de begynner å dra på årene men holder nok en sesong til. Skulle ha vært ute i dag for å levere resept til Vinja, men orker ikke å dra ut bilen så jeg venter til i morgen i stedet. Er det like ille da, får jeg ta bussen ned til Bryn i stedet. Den går jo rett nede i gaten 😉 Klems🤗

    2. Ja, det laver ned og endel vind her. 🥶 Jeg har vært ute med bilen, og greit å kjøre forsiktig nå, men med piggdekk går det bra.👍 Idag har jeg stekt opp 4 kg med medisterfarse og strikket på Crush-genseren min. Jeg har hørt om hakking, men aldri gjort det selv, – blir artig å se pulsvarmerne dine ferdig! Ha en fortsatt fin mandag! 🤗

      1. Huff som det lavet ned med snø i går, og det har jammen kommet noen cm også. I dag er det heldigvis opphold. Jeg valgte å ikke dra ut i går, men må ut i dag. Pulsvarmerne ble ferdig hakket i går, så i dag har jeg bare igjen å sy de sammen. Du får legge ut bilde Instagram når Crush genseren din er ferdig, så jeg kan se hvilke farge du har valgt på garnet. Ha en fin tirsdag 🤗

    3. Bra at jeg er her akkurat nå på Filippinene:) Ikke snø her:)
      Det med å forandre tiden er det mye ulemper. Jeg fatter ikke hvorfor det ikke blir slutt på det.
      Bra at du det går fort med strikkingen. God bedring:)

      1. Tusen takk 🥰 Akkurat nå kunne jeg godt tenke meg å bytte med deg, for full vinter var ikke det jeg ønsket meg nå. Jeg ble ferdig med å hakke pulsvarmerne i går, og i dag skal jeg sy de sammen. Ha en fin tirsdag, klem 🤗

    4. Litt rart at dere i Oslo har hatt så mye snø før oss i Trondheim i år. Det har vært snø noen steder her omkring også, men ikke der vi bor eller i sentrum. 🙂
      Sennep på sylte er godt. 🤗

      1. Veldig typisk dette været vi fikk i går, at det kommer et lass med snø. Så blir det mildere og alt blir til slush, før det fryser på igjen å blir glatt og uframkommelig. I dag er det opphold enn så lenge, og jeg håper virkelig det fortsetter. Sylte uten sennep er ikke det samme. Tror jammen jeg kjøpe en pakke til (sylte) i dag 😉 Ønsker deg en fin tirsdag, klem 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg