Det skjer ikke sÄ mye om dagen

Arkivbilde av Vinja og meg

Heisann og god formiddag!

Enn sÄ lenge er det oppholdsvÊr, men det er meldt mer regn. For i gÄr gjorde det omtrent ikke annet. Temperaturen ligger pÄ +16,7C.

VĂ„knet tidlig i dag og forsĂžkte Ă„ sovne om, men sĂ„ mĂ„tte jeg sĂ„ innmari pĂ„ toa at det var umulig Ă„ finne ro i kroppen. NĂ„r jeg fĂžrst hadde kommet meg opp, var det ikke noen mening Ă„ legge seg igjen for jeg var lys vĂ„ken. Å nĂ„r Vinja hĂžrte jeg var vĂ„ken kom hun mjausende, sĂ„ da var det bare Ă„ sette i gang med morgenstellet hennes.

Det er ikke sÄ mye som skjer om dagen, og nÄr det er dÄrlig vÊr frister det ikke Ä dra ut. SÄ da blir det en del strikking og litt lesing i godstolen i stedet. Ikke at det er noe i veien med det, men det begynner Ä klÞ i kroppen etter Ä komme meg ut.

Snakket med Bestisen om det i helgen, og da kom Hadeland Glassverk opp, hvor det blant annet er Lego utstilling. Flere jeg kjenner har vĂŠrt der, sĂ„ det er en stor mulighet for at vi tar en tur dit i lĂžpet av uka. Perfekt om vĂŠret er dĂ„rlig, for alt foregĂ„r jo inne i bygningene 😉

Som jeg nevnte sÄ har det blitt en del strikking, og sjalet mitt vokser sakte men sikkert. PrÞvde det over skuldrene i gÄr, og det var bare Ä konstatere at jeg mÄ nok strikke en god del til for at det skal komme ordentlig rundt meg. Blir det ikke stort nok, varmer det ikke like godt.

Planene for dagen i dag er nÄ i alle fall en tur ned pÄ Coop Xtra for Ä handle. Det eneste jeg har i kjÞleskapet nÄ er litt pÄlegg og melk. SÄ det mÄ fylles opp med litt frukt, middagsmat og en flaske med blÄ Fun sukkerfri saft. Har fÄtt helt dilla pÄ den, og flasken jeg hadde ble tom i helgen.

Fikk ogsĂ„ lyst til Ă„ prĂžve noe som influenser Marna Haugen la ut pĂ„ sin Snap. Hun tok halvparten av Fun appelsin og halvparten av bringebĂŠr, som hun sa smakte som Lollipop. Det er en smak jeg liker, sĂ„ vi fĂ„r se om jeg syntes det samme som henne 😉

HĂ„per du fĂ„r en fantastisk mandag đŸ„°

12 kommentarer
    1. Vinja er sĂ„ skjĂžnn. Hun ligner veldig pĂ„ en kattunge som jeg har vĂŠrt med for Ă„ hente i dag. Naboen har fĂ„tt seg katt😀 MĂ„ ogsĂ„ venne Barney gradvis til Ă„ bli kjent med henne, og motsattâ˜ș

    2. BesÞkte min sÞster fÞr i dag, tok bussen for det var skrekkelig regnvÊr, Er tilbake og sitter pÄ biblioteket. Ute er det glimt av sol sÄ det skifter fort. Bra for mange at biblioteket er Äpnet i juli, er mange som er hjemme, sÄ biblioteket er det mangt og gjÞre. HÄper det blir sol i morgen, mulig jeg tar en snartur til TÞnsberg hvis lysten er der. Blir hvertfall ikke hjemme. Bra med dagsturer i sitt eget land. Ha en fin dag.

      1. Jeg rakk og komme inn av dÞra fÞr det bÞttet ned i gÄr, og det var bra for jeg hadde handleposer i begge hendene. Litt ubestemmelig vÊr akkurat nÄ, grÄtt og sÄ kikket sola fram en stund. Ha en fin tirsdag.

    3. Hvis man ikke strikker stort nok blir det liksom bare et skjerf 😀 HĂžres lurt ut med Hadeland Glassverk. Lurer pĂ„ om jeg mĂ„ lure med meg noen dit jeg ogsĂ„ 🙂

      1. Skjerf har jeg mer enn nok av, sĂ„ her er det bare Ă„ strikke pĂ„ sĂ„ det blir stort nok 😉 Vi har vĂŠrt pĂ„ Hadeland Glassverk en gang fĂžr, men det er et sted som man kan besĂžke mange ganger. Klems đŸ€—

      1. Etter at jeg leste innlegget ditt om HG, tenkte jeg at dit vil jeg dra ogsĂ„. Har jo vĂŠrt der fĂžr, men det fristet veldig Ă„ se Lego utstillingen. Klems đŸ€—

    4. Åh, ja Hadeland Glassverk mĂ„ dere fĂ„ med dere! Jeg kjĂžrer forbi der rett som det er, men har visst ikke stoppet der iĂ„r ennĂ„. Lego-utstillingen skal visst vĂŠre flott! 👍 BjĂžrg Thorhallsdottir har salgsutstilling der i sommer og hver lĂžrdag fra kl 12 er det konserter pĂ„ torget. Dessuten er det husdyr der fram til kl 16. hver dag. GlassblĂ„sing kan dere se pĂ„ + div. glass og interiĂžr Ă„ fĂ„ kjĂžpt pĂ„ omrĂ„det. Outlet har de ogsĂ„ i en bygning. Du fĂ„r lese deg opp sĂ„ dere fĂ„r mest mulig utbytte av turen 😊👍

      1. Vi har jo vĂŠrt pĂ„ HG en gang tidligere, sĂ„ jeg vet jo hvor mye spennende det er der. Lego utstillingen er jo sĂ„ fin, sĂ„ den mĂ„ vi bare fĂ„ med oss. Kanskje best Ă„ vente til lĂžrdagen, for jeg kunne godt ha tenkt med Ă„ se salgsutstillingen til BjĂžrg Thorhallsdottir + alt det andre du nevner. Ha en fin tirsdag, klem đŸ€—

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    UnngÄ personangrep og sjikane og prÞv Ä holde en hyggelig tone selv om du skulle vÊre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pÄ nett.

Siste innlegg