Det ser ut til at de trives

For en tid tilbake fortalte jeg om at jeg endelig hadde fått tak i to Kristtorn, etter å ha lett etter det en stund. Disse fikk jeg raskt pottet om i større potter, slik at de skulle ha en sjanse til å klare seg over vinteren.

Jeg har har hatt Kristtorn en gang før, men den visnet bort å døde ganske raskt. Årsaken til det var nok at den sto i stuevinduet, med varme fra panelovnen rett under. Det ble alt for varmt for den, og den tørket fort ut. Sjekket med noen som jobber blomsterbutikk, og fikk beskjed om at skulle de ha noen mulighet til å klare seg, så måtte de stå kjølig og aldri tørke ut i potten. Det har jeg vært nøye med…


Da jeg kikket på dem til morgenen i dag, oppdaget jeg at begge to har kommet med nye bær. Det betyr jo at de trives, og når de gjør det ja så gjør jeg det også. Jeg vil så gjerne at de skal klare seg sånn at jeg kan plante de ut i bedet mitt til våren.

Jeg må innom blomsterbutikken å skaffe noe til vinduet i stua, og jeg lurte på om jeg skulle kjøpe to Ardisia. De har også røde bær som Kristtorn, og er flotte i vinduet nå på denne tiden.


#natur #kristtorn #lever #overvintre #ardisia #planter #stelle #blogg

7 kommentarer
      1. Jeg har alltid ønsket meg Kristtorn, men de har ikke vært lette å få tak i. Ja kalendergaven min kom i går, og jeg ble virkelig glad for den. Frodith hadde jo truffet på fargen også 😍

      1. Jeg er jo ikke alltid så flink til å passe på at plantene mine får vann når de skal, men disse følger jeg med argusøyne. Vil jo så gjerne at de skal overvintre 😍

      1. Du har nok delvis rett i det. Den vokser vilt på enkelte steder av landet, men ikke her hvor jeg bor. Jeg har ønsket meg Kristtorn lenge, for jeg har lyst til å plante den/de ut. Nå våker jeg rundt de to jeg har inne, og passer på at de har det godt, hihi

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg