Det nytter ikke å krangle med en robot 🤖

Heisann og god påske 🐣

Ut er det ikke sol og fint påskevær, nei for her laver snøen ned. Temperaturen ligger på +2C.

Jeg kom meg i mål med å gjøre i stand til påske i går. Kyllinger, høner, haner og harepuser titter fram over alt i stua. Det ble litt til overs og det har fått plass på soverommet og på kjøkkenet. Før la jeg på påske duker også, men det har jeg droppet. Syntes ikke det er noen ide å styre så fælt for den korte tiden det skal være framme.

Det ble til at jeg sov alt for lenge i dag, og planen om å høre på Påskelabyrinten på NRK1 gikk nesten i vasken. Jeg fikk med meg litt mer enn halvparten. Det er tradisjon å høre på den i påsken, og noen ganger klarer jeg faktisk å klure ut hvor reisemålet er. Gikk ikke fult så bra i dag 😉

Prøvde å chatte med Klarna nå på formiddagen, men sånne roboter orker jeg bare ikke. Jeg har nemlig fått purring på en regning som jeg har betalt. Betalte to stykker når jeg fikk penger den 20.03., som ble bokført ut av kontoen dagen etter. Den største regningen har Klarna fått, men den andre påstår de hardnakket at de ikke har fått. Nytter ikke å diskutere med en robot, som bare sier at beløpet ikke er hos dem og det kan ta opp til 7 dager før de får det. Noe som er rart når de har fått det andre beløpet, som ble betalt samme dag. Jeg skal vente til i morgen, og har de ikke fått pengene da skal jeg se om jeg finner et telefon nummer, sånn at jeg kan snakke med et menneske!!!

I går brukte jeg noen timer på å strikke på påskesokkene mine… Ble jo ferdig med den første i forrige uke, og jeg kom godt i gang med den andre før den ble liggende. Jeg var effektiv og har nå kommet et godt stykke forbi hælen. Håpet er at jeg klarer å bli ferdig med den i dag eller i morgen. Å da kommer det bilde 😉

Nå rumler det i magen, så det er på tide å lage seg litt sen frokost 🥪

Håper du får en fin mandag og start på påsken 🥰


18 kommentarer
    1. Det er så koselig å ta fram påskepynten! 🐣🐇🐤 Jeg hørte på Påskelabyrinten idag, men den ligger også ute på nett, både på tv og radio, så det går an å få den med seg seinere på dagen.👍 Noe annet jeg prøver å få med meg på NRK TV er Påskekrimlekene, – har sett begge episodene sendt hittil. Det å chatte med en robot fører sjelden fram, men det skal være mulig å snakke med kundeservice. Ha en fortsatt god påske! 🤗🐥🐤

      1. Ja det er veldig koselig med påskepynten, og det er jo ikke så mye som til jul og det er nok kanskje like greit 😉 Jeg har nok ikke fått med meg påskelabyrinten om morgenen, men har fått det med meg senere på dagen. Jeg har også sett på krimlekene på NRK, veldig artig å se. Jeg slapp heldigvis å kontakte Klarna igjen, for pengene jeg betalte har blitt overført. Kjenner jeg er glad for deg. Ha en fortsatt fin Skjærtorsdag 🐣

      1. Når ting skal ordnes liker jeg å snakke med et fysisk menneske, for de kan sjekke det man spør om i stedet for å sende et standardsvar som ikke henger på greip.

    2. Roboter er det lite gagn i, ja. Jeg pleier å spørre om jeg “kan få snakke med et menneske”, og da dukker det ofte opp en som kan hjelpe. Om jeg er heldig. 😀 Det er bare regn og 16 grader her i Spania, men heller det enn snø… Nå skal vi av gårde og spise churros til frokost. Nam! 😀

      1. Det har jeg ikke tenkt på å spørre roboten om jeg kan få snakke med et menneske, men takk for tipset 😉 Churros til frokost hørtes ikke helt feil ut, men her ble det bløtkokt egg. Ha en fortsatt fin Skjærtorsdag 🐣

    3. Påskelabyrinten er det mange som hører på men klarer meg med den som er på nrk.no. Tok den på 66 sekunder i går men der går de samme spørsmålene igjen etter noen runder. Det er kanskje litt til hjelp. Ute er det dårlig påskevær men det skifter fort. Vi fikk påskeferie fra kl 10 i dag, 3-4 stykker jobber frem til 12 i morgen men i beredskap. Sovna kl 2030 i går kveld. Av krim ser jeg så langt superkrim og påskekrimlekene. Men det blir nok noen podcaster og litt engelsk krim siden. Må handle litt mat til påska, er mangel på egg hørere jeg men håper og finne noen men appelsiner det vel nok av håper jeg. Og pølser slik at det blir en skogstur med bål. God påske til deg. Min søster blir 70 år til fredag så det er siste feiring i mars og mer kake. Ha en fin dag.

      1. Det er tradisjon med påskekrim og labyrint på radio. Jeg ser nok det meste på tv vil jeg tro. Hørte fra venner i går at de ikke fikk tak i egg, men jeg var tidlig ute så jeg har heldigvis til over påske. Når jeg jobbet hadde vi alltid kortere dag på onsdag, og det var godt å komme hjem tidlig den tiden. Ha en fortsatt fin Skjærtorsdag 🐣

    4. Ganske så håpløst å krangle med slike roboter ja..ber alltid om å få snakke med et menneske jeg. Det skal gå det også eller?
      Artige påskeharer! God klem, og god påske! <3

      1. Kari sa også at hun ber om å få snakke med et menneske når hun var i kontakt med en robot. Det har jeg aldri tenkt på at jeg kunne, men jeg skal tenke på det til neste gang. Heldigvis ordnet det seg med betalingen til Klarna uten at jeg slapp å kontakte dem igjen. Ha en fortsatt fin Skjærtorsdag og påske 🐣

      1. Jeg er ikke begeistret for roboter, men jeg er redd for at det blir mer og mer av det etter hvert som tiden går. Nå ordnet det seg heldigvis med Klarna uten at jeg måtte kontakte dem igjen. Det er veldig koselig å hente fram påskepynten og sette den fram. Ha en fortsatt fin Skjærtorsdag og påske 🐣

      1. Jeg slapp heldigvis å kontakte Klarna igjen, for beløpet kom inn til dem dagen etter så nå er alt som det skal være 😉 Ønsker deg en fortsatt fin påske og Skjærtorsdag 🐣

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg