Det liker Vinja dårlig…. 😾

Image by Bittermuir from Pixabay

Hei og god morgen!

Ute er det ganske grått enda, men jeg kan se en antydning til lysning over åsen på andre siden, så kanskje vi får litt bedre vær etter hvert. Temperaturen var på +8,8C da jeg sto opp ved 6 tiden.

Jeg var så sliten og frossen i kroppen i går, at jeg krabbet under dyna ganske tidlig og sovnet nesten før hode traff puten. Den følelsen av at jeg hadde feber i kroppen i går, var som jeg mistenkte bara at jeg frøys for i dag er den borte igjen. Ettersom jeg la meg så tidlig våknet jeg også tidlig, og følte meg uthvilt.

Skulderen min som jeg har gnålt så mye om den siste tiden, var litt bedre i dag så jeg bestemte meg for at jeg skulle prøve å jobbe noen timer. Det blir her på hjemmekontor, ettersom jeg ikke helt vet om den tåler en full dag 🤔

Helt siden i våres har jeg satt opp balkongdøren når jeg har stått opp, sånn at Vinja har kunnet være ute. Nå begynner det å bli så kjølig på morgenen at det ikke er noe godt å ha døren oppe. Derfor slapp jeg bare ut Vinja til morgenen i dag, og lukket igjen døren. Det likte hun dårlig og satt å mjauset høyt å sårt, så jeg tenkte først at hun bare ville inn igjen. Å nei da det skulle hun ikke, bare si fra at den døren der mamsen den skal være oppe. Det skjedde ikke, og jeg lot henne sitte der en stund i mens jeg gjorde ferdig mat, vann og doen hennes. Dette er det samme styret hver eneste høst, men hun venner seg til det slutt.

Oppe i skogbrynet sitter en gjeng med skjærer, 5 stk, og pønsker på noe. Det er et eller annet de følger med på som jeg ikke ser fra her jeg sitter. Jeg vet mange ikke er så glad i skjærene, men jeg liker dem og syntes de er noen kloke og fascinerende fugler. Vinja har nettopp oppdaget dem, og sitter i vinduet ved siden av meg å følger nøye med mens hun smatter med munnen 😺

Da var dagens første kopp med kaffe tom, og min lille pause over så da er det bare å kaste seg over jobben igjen.

Håper du får en fantastisk torsdag 🥰

 

18 kommentarer
    1. Nydelig bilde til innlegget ditt 🙂
      Den skuldra…. disse plagene…. noe er det hele tiden liksom…. men vi står den av og klarer dagene 🙂 Ønsker deg en fin dag på hjemmekontor og at skuldra ordner seg!
      hihihi ser for meg Vinja som sitter og smatter i vinduet 🙂 Savner Mr Sniff den gode skogskatte min av og til 🙂

      1. Tusen takk 🥰 Ikke så mye å gjøre med disse plagene, må bare leve med dem å håpe de ikke lager for mye krøll i hverdagen.
        Vinja elsker å sitte å følge med på alt som har vinger, og blir veldig oppjaget når de kommer veldig nære. Noen har det for seg å sitte i balkongkassen å erte henne, for de vet så godt at der er de trygge, hihi 😉 Klems 🤗

    2. Jeg fulgte med noen skjærer en dag, de satt i nærheten av en katt og det var tydelig at de var i det ertelystne hjørnet. Tror ikke katten var så begeistret 😉

      1. Skjærer og katter er nok ikke de aller beste venner, og de er jo like ille. Kattene tar jo ungene til skjæra, og det glemmer de ikke så lett å da hevner de seg på de mest utspekulerte måtene. Kan tenke meg at katten hos deg ikke var overbegeistret nei 😉

    3. Her har det vært tåke idag, men nå ser den ut til å lette. Skjærer elsker å stupe ned på katter og fly lavt over, hehe. Her merker vi godt både de, kråker og kaier. Vet at pusen her har tatt unger, og det glemmes ikke. <3 Fortsatt god bedring med skulderen din! 🙂

      1. Tusen takk 🥰 Å nei de glemmer ikke så lett, når verken kattene eller vi mennesker gjør noe negativt mot dem. Pusen din får nok merke harmen tenker jeg. Vi fikk aldri noe godvær her i går, og i dag dusker det litt. Klem 🤗

    4. Det er artig å følge med på når kattene smatter 😀 Hun liker vel ikke at nærheten og tryggheten fra deg forsvinner, samtidig som den lune varmen innefra uteblir 😉

      1. Det er gøy å følge med når hun sitter sånn å smatter, og nesten er klar til angrep fra innsiden av rutene. Jeg vet ikke om det er meg eller bare det at hun ikke får gå ut og inn som hun vil. Morgen konserten har allerede begynt her, men hun får vente litt til innen hun får komme ut 😉

      1. Tusen takk, veldig fornøyd med neglene mine 🥰 Jeg kommer nok til å tilbringe mye tid på Lørenskog utover, både med strikkekafe, quiz og andre aktiviteter. Jeg har sovet godt de siste nettene, og faktisk våknet tidlig på morgenen. Klem 🤗

    5. Godt at skuldra di er litt bedre.🤗
      Kattene er vanedyr de også og sier klart og tydelig fra om hva de liker.🤩
      I dag har vi hatt det ganske så varmt faktisk til september å være.🍃🍂
      Nyt kvelden!🤗

      1. Skulderen holdt til 3,5 times jobbing i går, da orket den ikke mer. Så lenge katten(e) har bodd hos meg, har det vært en evig kamp om høsten når det blir kaldt. De vil at døra skal stå åpen, helst hele døgnet, sånn at de kan gå ut og inn som de ville. Det ble aldri noe godvær her i går, og i dag regner det. Klem 🤗

    6. De dyra altså, klart hun vil ut på verandaen. Det er bare du som vet at det er høst og at sola ikke varmer like godt der ute…Slik at det blir kaldt i leiligheten…
      Men nå begynner det å bli kaldt her hjemme hos meg, ikke slått på varme enda jeg…
      Fin kveld, nyt den – klem 🥰

      1. Hehe, du har nok rett i det 😉 Vinja har null forståelse for at jeg fryser, og at jeg ikke har lyst til å sette på varmen enda. Vi blir nok enig om en løsning til slutt. Prøver i det lengste å unngå å sette på varmen for å spare litt. Har begynte å tenne levende lys i stedet for de batteridrevne, og det hjelper litt. Ha en fin fredda, klem 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg