Det kunne ha vært meg 🚗

Image by Sam Chen from Pixabay

Heisann!

I går når jeg sto opp kom det jammen noen få snøfnugg, men etter en time stoppet det opp. Sola kom etter hver, og det ble en fin dag. I dag har sola allerede vært framme, men har gjemt seg igjen bak skyene igjen. Temperaturen landet på +5C.

Sitter å nyter dagens første kopp med kaffe før jeg skal stupe inn i dusjen og gjøre meg i stand til en ny dag. Vinja surrer rundt meg og mener nok at jeg burde fylle opp koppen hennes med våtfór, men hun får vente litt til.

I går gikk turen til Fjellhamar kirke og Lodotten, og denne gangen ble vi riktig mange damer rundt bordet. Praten gikk i et så jeg ble nesten ør i hode. Plutselig kommer kirketjeneren inn og spør om hvem som eier den sølvgråe bilen på parkeringsplassen, den som står på første plassen. Å det er meg sier H, og blir fortalt at en lastebil hadde kjørt på den. Etter å ha vært ute å sett på skaden så hadde bilen fått en godt synlig skade nederst bak, og den har også blitt skjøvet 1 meter til siden. Partene fikk skrevet sine skademeldinger og bilder ble tatt. Sånt er så kjedelig og det blir jo så mye styr ut av det.

Akkurat den plassen som dette skjedde på hadde jeg tenkt å parkere, men i siste liten ombestemte jeg meg å parkerte lenger inn på plassen. Hadde jeg ikke gjort det ville det ha vært jeg som måtte skrive skademelding 😲

Når vi var ferdig i kirken, dro Bestisen, J og jeg ut for å handle inn til medlemsmøte i Revmatikerforeningen, som er til torsdagen.

Vi var blant annet innom Gigaboks, og da investerte jeg av mine egne penger en stor termokopp. Original koppen er av merke Stanley, men den jeg kjøpte er ikke det. De skryter jo veldig av disse koppene at de skal bevare temperaturen på varme/kalde lenge. Ettersom dette ikke var original var jeg spent på om den var like godt. Fylte den opp med store isklumper og vann først en gang ved 18 tiden, og så en gang til ved 23 tiden. Da var enda ikke isklumpene smeltet, og så sjekket jeg akkurat nå… Det er fortsatt isklumper igjen, og det må jeg innrømme at jeg ikke trodde ville skje 😊 Har du prøvd en sånn termokopp?

Da var kaffekoppen tom, og jeg må komme meg opp av godstolen 😉

Håper du får en fin midtiukendag 🥰 

16 kommentarer
    1. Skikkelig flaks for deg at du ikke parkerte på den utsatte plassen, og veldig uflaks for henne som kom etter deg og parkerte der!
      Nei, har ikke prøvd en sånn kopp. Jeg har en fra Tupperware og en fra IKEA. Fornøyd med begge. 🙂

      1. Ja det var virkelig flaks for meg, for jeg vet hvor mye styr det hadde blitt med bil på verkstedet osv. Jeg har hatt lyst på en sånn kopp lenge, men ville ikke kjøpe den dyre originalen. Klems 🤗

    2. Åh, det var flaks, – man trenger det innimellom! 👍 Jeg har lest om de som opplever sånt og hvor den som skader bilen ikke gir seg til kjenne, bra de sa ifra, men likevel ergerlig og ekstraarbeid. Vi har ikke Gigaboks her, så den har jeg ikke prøvd. Jeg har stålkoppen til Bodum + CircleK-koppen. Den sistnevnte har jeg bare i bilen, og drikker opp ganske fort. En fin onsdag ønskes deg også! 🥰

      1. Ja det var virkelig flaks for meg, eller kanskje det var magefølelsen som sa at jeg ikke skulle parkere på akkurat den plassen. Han som kjørte på bilen, hadde kontaktet kirketjeneren, og gjorde alt riktig så det ble ikke noe tull der. Jeg har blitt veldig glad i Gigaboks, hvor man kan kjøpe store kvanta for en rimelige penger. Koppen jeg kjøpte blir brukt til bare vann, til kaffe har jeg en termokopp fra By Lien som rommer 2 to krus. Ha en fortsatt fin kveld, klems 🤗

      1. Jeg har vært i den runddansen hos forsikringsselskapene etter å ha blitt påkjørt noen ganger før, og selv om jeg ikke hadde noe skyld ble det mye styr for meg. Klems 🤗

    3. Flaks for deg men surt uansett. Bra med slike treff som dere har regelmessig. Mulig det er noen tidligere kolleger av deg som er med som har blitt pensjonist etter deg? Litt lat i det siste jeg da. Men jeg må ta meg sammen for det er masse til som venter.. Det er dugnad her etterpå. Og som vanlig er er det mange som kan deltamen få som kommer. Ha en fin kveld.

      1. Ja det var flaks for meg at jeg ikke brukte den plassen. Nei ingen av mine tidligere kolleger er med på noen av aktivitetene jeg er med på. Jeg har ikke noe kontakt med noen av kollegene. Jeg vet ikke når vi skal ha dugnad, men det blir nok tett på 17 mai vil jeg tro. Det har vel vært ganske bra med folk de siste årene, og jeg håper at det blir det i år også. Da får vi gjort mer og så blir det mindre jobb på hver. Ha en fortsatt fin kveld.

      1. Ja det var flaks, for jeg vet hvor mye styr det blir med forsikring og verksted 🤗 Termokoppen jeg kjøpte er veldig stor så det er ikke noe man har med seg på tur, den blir for tung rett og slett. Klems 🤗

    4. Ååå slikt er så kjedelig… 🙁 Men fint at den som laget skaden, ikke kjørte sin vei.. for det skjer egentlig oftere enn at de sier ifra. Så er det trasig mens det står på – og forsikringen ordner det meste. Huff godt egentlig at det ikke var du so stod der 🙂 klems

      1. Ja sånt er veldig kjedelig, og det var flaks for meg at jeg valgte en annen plass. Han som kjørte på bilen gjorde alt riktig, og kontaktet kirketjeneren som kom og kontaktet oss. Klems 🤗

      1. Ja jeg er glad for det, ellers hadde det vært meg som måtte stå der å fylle ut skademelding med alt styret etterpå. Jeg har jo hatt lyst på en sånn termokopp, men originalen (Stanley) er ganske dyr. Tydeligvis så er det ikke noen dårlig kopi jeg har kjøpt 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg