Det kom pakke i posten i dag

Heisann og hoppsann!

Før helgen var jeg inne hos Garnius og bestilte meg garn til flere Sophie skjerf + et sett med heklenåler, og til morgenen i dag fikk jeg melding om at pakken var lagt i postkassen. Jeg var veldig nysgjerrig på om fargene på bildene var i samsvar med nøstene jeg fikk, og det var de. For det er nemlig ikke alltid at det er sånn.          

Jeg valgte to nøster av Drops Melody i en sterk rosa og en støv rosa tror jeg den het. Inne på sidene til Garnius sto det at man skulle bruke pinne no 7, men jeg syntes den blir så stor så jeg har funnet fram pinne no 3,5 og startet på et nytt Sophie skjerf. Valgte den sterk rosa fargen denne gangen.

Burde vel egentlig ha fortsatt på pleddet mitt, men fristelsen til å begynne på noe nytt var for stor når garnpakken kom 😉.

Over her kan du se settet med heklenåler jeg bestilte meg. Jeg valgte å kjøpe metall denne gangen i stedet for de med gummi håndtak. Mange av disse settene er veldig dyre, og med det mener jeg fra 500,- og oppover. Dette settet betalte jeg litt over 300,- for.

Jeg liker godt de med gummi på håndtaket, men ettersom jeg bruker håndkrem hele tiden så blir de seige. Dessverre er de ikke seige på en måte så det går ann å vaske de rene. Å du skal vite at jeg har prøvde opptil flere ganger uten at det lyktes.

I morgen er det igjen Strikkekafé, og da er det Sophie skjerf som blir med i stedet for pleddet mitt 😉.

16 kommentarer
    1. Gratulerer med dagen til katten din. Tøft og herlig garn du fikk. Sovna seint i går men kjenner meg ikke så veldig trøtt men veit at dagen blir lang. Men i dag blir det varmt med 25 grader eller mer så nå må man drikke mye. Leverte viking og lotto i går så nå blir jeg nok rik kan jeg tenke meg. I dag og i morgen blir det moped. Veksler litt om – hva som avgjør er hvor travelt jeg har det etter jobb. I morgen skal jeg til mor mens i dag har jeg en avtale med en bekjent. Ha en fin dag.

      1. Tusen takk 🥰 Fargene er helt herlige og det er garnet også, veldig mykt å godt å fint å strikke av. Jeg vurderte å strikke med to tråder, men gikk bort fra det. Det blir passe tjukt med 1 tråd og veldig mykt å ha rundt halsen. Ha en fin torsdag, klems 🤗

    2. Ååå det var lekker farge! Så for meg den lekre kose-strikke-jakka 😀 Men skjerf er jo bare lekkert det også! Lag deg en fin onsdag 🙂

    3. Ser veldig godt og mykt ut, og fine farger! 🤩 Moro å begynne på noe nytt når garnet kom, – gleder meg til å se hvordan det blir! 👍 Kos deg på strikkekafé! 🤗

      1. Garnet er helt fantastisk og veldig mykt og godt. Skjerfet blir så deilig å ha rundt halsen, og jeg skal komme med bilde bare jeg har kommet litt lenger enn jeg er nå. Klems 🤗

      1. Jeg er veldig fornøyd med fargene jeg valgte, som var i samsvar med bilde på nettet. Garner er så mykt og deilig å strikke av 🥰 Det er veldig kjedelig at de gummihåndtakene skal bli så seige, for de er veldig behagelig å holde i. Ha en fortsatt fin torsdag, klems 🤗

      1. Jeg var veldig spent på garnet, og ble veldig fornøyd med fargene. Jeg begynte å strikke på et Sophie skjerf i går, og det er så mykt å behagelig. Garnet er drøyt så jeg tror at det skal gå å få laget pulsvarmere også. Har ikke prøvd heklenålene enda, men det kjennes greie ut å holde i. Ha en fin torsdag, klems 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg