Det går ned, så opp og så ned igjen..

Image by Jill Wellington from Pixabay

Heisann!

Ute snør det lett i motsetning til går hvor den lavet ned og la seg godt på bakken. Temperaturen i dag er på -1,1C nå på formiddagen.

Formen min som var så bra på tirsdagen, ramlet langt ned i kjelleren i går. Da våknet jeg opp med høy feber, hodepine, sår hals og snufsete nese. Med andre ord godt forkjølet. Jeg tok en corona-test for å være på den sikre siden og den var heldigvis negativ. Om det var for at jeg slet meg halvt ut med å stryke og henge opp gardiner på tirsdagen, eller om dette hadde kommet uansett vet jeg ikke. Tok det nå i alle fall helt med ro i går, og er noe bedre igjen i dag.

Juleforberedelsene som jeg tenkte at jeg skulle være godt i gang med denne uken, har derfor bare måtte vente. Skal allikevel prøve å få tørket litt støv og få lagt på noen juleduker i ettermiddag, så får jeg ta resten litt etter litt….

Jeg kom plutselig på at jeg hadde pakket bort noe av pynten til juletreet oppe i skapet. Vanligvis så ligger all pynten i store plastbokser i kjelleren, men etter at vi hadde innbrudd der nede i fjor tenkte jeg at det var best å ha pynten jeg er mest glad i her oppe.

Mange har allerede hengt opp utebelysning og adventsstjerner i vinduet, men det syntes jeg er litt tidlig og venter selv til søndag med å tenne dem. Skal gå ned i kjelleren senere i dag og hente det opp å sjekke om alt lyser som det skal, så kan jeg få kjøpt pærer ol om det trengs. For det er jo irriterende å skal tenne adventslysestakene, og så virker de ikke 🥺.

Det ble veldig mye snakk om juleforberedelser i dette innlegget, men det er den tiden og jeg er veldig glad i adventstiden og jula når den endelig kommer. Det er mye som skal ordnes og hentes fram. Selv om jeg blir dønn sliten av alle forberedelsene, så vil jeg gjøre dem for å hente fram den fine og gode stemningen jeg får 🥰

Håper du får en fantastisk torsdag 🥰

 


22 kommentarer
    1. Ja det er nok lurt å ordne sånn litt etterhvert. Timene flyr avgårde, så synes ikke jeg rekker så mye som før. Jeg får rydde litt idag, og så skal jeg finne fram adventsstaken og sette fire lys i den. Har også et kalenderlys som skal fram etterhvert. Adventstiden er virkelig et koselig tid! Ønsker deg fortsatt god bedring og krysser fingrene for at feberen holder seg unna!

      1. Tusen takk 🥰 Jeg må nok ta litt og litt, for selv uten feber så orker jeg nok ikke alt på to dager som før. Da strøk jeg duker, gardiner og hang de opp og så tok jeg resten dagen etter. Nå må jeg dele opp i 3 og kanskje til og med 4 dager for ikke å bli helt utslitt. Man må få tid til å kos seg med tiden også. Ha en fortsatt fin dag, klems 🤗

      1. Jeg prøver alltid å stå på litt ekstra til første søndag i advent/1 desember, og så kan jeg sitte å nyte hele adventstiden. Å i helgen blir det jo ekstra koselig når, det blir lys i vinduene og ute på balkongen. Klems 🤗

    2. Ikke noe koselig å styre for mye med feber i kroppen. Så enig med deg i å ta litt etter litt. Har gjort det de siste åra selv.
      I gamle dager strøk jeg juleduker, gardiner til kjøkkenet, hang opp og la på plass. Pyntet juletreet og all annen pynt på lille julaften.
      Og ofte jobbet jeg først i butikken til kl 20. Skjønner ikke at jeg orket, men da var jeg ung 😄 Hadde små unger også.
      Advent var kun stjerne og adventsstake i vinduet.
      Nå pynter jeg tidligere enn før, også fordi jeg synes desember går så fort, og det er koselige litt pynt rundt omkring ☺️
      Kos deg med det, og ta tiden til hjelp.
      God bedring! Klem ❤️

      1. Fa jeg var yngre gjorde jeg også alt på en og samme dag, og jeg fatter heller ikke at jeg orket. Det var også sånn her at det var kun adventsting først, og så ble det julepynting rett før juleaften. Godt å spre det litt, som nå tenker jeg. Ha en fortsatt fin fredda, klem 🤗

    3. Så kjedelig at du blei dårlig! Men jammen godt det ikke var korona! Juleforberedelser er kos – idag har jeg laget sandnøtt-deig – skal bake dem ut i morra! Adventspynten kommer opp på søndag her! Klem <3

      1. Ja det var det, men er det ikke sånn at disse forkjølelsen har en tendens til å komme når det minst passer 😉 Jeg har ikke fått bakt noe enda, men om jeg ikke rekker så kjøper jeg noen ferdig. Klems

    4. Kjedelig å være syk i disse tider når det er mye man har lyst til å ordne og fikse.😨
      Håper du blir frisk superfort så du får adventsstjerna på plass til søndag.🌟

      1. En god natt søvn har gjort underverker for formen, for jeg er feberfri og føler meg ok. Jeg har satt fram alle adventslysestakene i vinduene allerede, så nå er der bare å tenne dem på søndag. Klem 🤗

    5. Det er natt men fikk ikke sove. Fikk nette til og fønke litt men hvor lenge det holder veit jeg ikke. Trist at du er så mye syk fr tiden. Håper du er bedre i helga. Vaska litt tøy i går, besøkte mine foreldre samt kasta noen bøker jeg hadde liggende. Det var ei salmebok fra 1896 jeg fikk etter min oldemor Larsine J Ravnanger og ikke en bibel som jeg skrev. Navnet hennes står på permen og årstallet bak. Seinere i dag skjer det ting her. Min søster kommer min søster med mine ting fra huset i Lier. Det er en bokhylle, 3 stoler, et teppe og en radio. Men nå skal jeg, så lenge jeg har nett, se kveldsnytt fra i går. Deretter blir det drømmeland. Ha en fantastisk frisk og fin fredag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg