Det finnes faktisk hjelpsomme og hyggelig mennesker

Heisann!

Jeg må bare fortelle om hva som skjedde meg i går ettermiddag.

Bestisen og jeg var først på Veiviseren til en siste Strikkekafé før jul, og etterpå dro vi videre til OBS i Lillestrøm for å gjøre den store julehandelen der. Vi syntes at det var greit å ikke vente helt til nest siste eller siste dagen med det.

Det var allerede ganske fult med biler på parkeringsplassen, men jeg så en bil som var i ferd med å rygge ut så jeg satte på blunkerten og ventet på at plassen ble ledig. Jeg sto sånn til at vedkommende kunne komme forbi meg på min venstre side. Plutselig kommer det en J%&#A Tesla kjørende gubbe, og presset seg forbi meg. Jeg prøvde å kjøre sånn til at jeg sperret ham, men det gikk ikke. Da han forsøkte å parkere på den ledige plassen, hoppet en yngre kar ut av en varebil og gikk bort til han å snakket en masse å pekte på meg. Jeg hørte ikke hva som ble sagt men Tesla gubben måtte finne seg en ny plass å parkere, og jeg fikk den jeg hadde ventet på. Snakket med den hjelpsomme og hyggelige fyren, som sa at sånn frekkhet som det ville han ikke vite av og det var derfor han hadde snakket til han. Hvor ofte skjer det liksom at noen stiller opp på den måten. Jeg takket han for hjelpen og tok med bagen inn for å handle.

Jeg hadde tatt med Lille Trille, for selv om jeg i utgangspunktet ikke skulle ha så mye visste jeg at det kom til å bli en del allikevel. Veska foran er ikke en del av trilla, bare for å ha sagt det.

Det er lenge siden jeg har kjøpt mineralvann, ettersom jeg blander selv og bruker Sodastream maskinen min. Nå i jula er det ikke praktisk å blande selv, så jeg kjøpte en fire pakning med Pepsi Max. OBS hadde mange Ribbesteker i kjøledisken, og jeg sto på hode å gravde i haugen inntil jeg fant en på litt i overkant av 1 kg. Jeg hadde jo kjøpt en tidligere på 1,5 kg som jeg hadde i kjøleskapet. Den la jeg i fryseren når jeg kom hjem, og så saltet og pepret jeg den siste. Det er mer enn nok med den lille til meg på julaften.

Ellers så kjøpte jeg pålegg, litt middag, brød, egg og ikke minst det siste jeg manglet til Delfia kaken jeg alltid lager til jul. Bagen til Lille Trille ble veldig tung, og det var godt at vi var to om å løfte den ut av handlevogna. Hjemme greide jeg det selv.

Når jeg kom hjem pakket jeg bort varene med en gang, og laget meg middag sånn at jeg kunne slappe av resten av kvelden. Det mest anstrengende jeg gjorde var å hente ned bøylene til Amaryllisene mine. De var begynt å bli så lange at de trengte snart støtte, og det siste jeg vil er at de skal knekke. Nå har de noe lene seg til, så det er ingen fare med noen av dem. Ingen av dem kommer til å blomstre til julaften, men i løpet av romjulen vil jeg tro at de kommer.

Har du kommet i mål med du skal gjøre til jul?

16 kommentarer
    1. Så bra gjort av mannen! 🙂 godt folk stiller opp for hverandre! Jeg er ferdig med det meste – noen gaver skal pakkes inn – og leveres ut herfra! Pluss en liten mathandel……… ellers er alt klart! God klem <3

      1. Ja dette var fantastisk snilt av han, og så uventet 😊 Nå er det endelig jul, og jeg er også helt klar med absolutt alt. Var på gravlund i går, så jeg slipper å steame ut i kaoset i dag. Har kost meg med juleprogram på tv på formiddagen. God jul, klems 🤗

      1. Jeg trodde nesten ikke sånne hjelpsomme mennesker fantes lenger, men så hyggelig. Nå er jula kommet og om ikke lenge skal jeg begynne å dampe på ribba. Ønsker deg en fin julekveld 🎅🏼🤶🏼

    2. Så herlig, jeg godtet meg over det du skrive – til pass for han som skulle rane til seg en plass. God med det som er gjort, fikk også handlet ferdig i går. Jeg har mye å gjøre, men det er greit og skal få krydra ribba om litt – men må lage meg et fungerende system i kjøleskapet til huset blir fullt av folk 🙂
      Klem <3

      1. Det er ikke ofte folk stiller opp for andre på denne måten, og ja jeg godtet meg også da han måtte kjøre videre for å lete etter en annen plass 😆 Jeg er nå helt ferdig, og ettersom jeg var på gravlund i går slipper jeg faktisk å dra ut i dag å kan kose meg inne. Ha en fin julekveld 🎅🏼🤶🏼

    3. Godt det finnes folk som ser og tør å gjøre sånt! 🥰 Det betyr mye for den som får hjelp ❤️ Det meste er i hus til jul. Jeg kjøpte ferdig krydret ribbe, og skal ta opp den ikveld. Jeg var hos noen på søndag og fikk ribbe, og den var så god! De hadde stekt den på 230 grader i 1 time og på 160 grader i 2 timer, så skal gjøre det jeg også + lage brun løksaus. Til dessert blir det moltekrem. Ha en fin bitte lille julaften! 🎅🌟🎄

      1. Det var så overraskende og hyggelig at karen stilte opp å jaget vekk den frekke Tesla mannen. Nå er jula her, og det er ikke lenge før jeg skal begynne med ribba. Jeg har jo kjøpt en ribbestek på litt over 1 kg, og har tenkt å gjør som med vanlig ribbe. Dampe den i 30 min ish på 225C og så steke den i ca 1,5 time. Har jo ikke hatt ribbestek før, så det blir jo spennende å se hvordan det blir. Krysser fingrene for at det ordner seg. Ønsker deg en fortsatt God jul 🎅🏼🤶🏼

    4. Godt at det er noen som kan gjøre det som mange tenker men ikke gjør. Mye rare folk der ute men alle er jo litt snille mot jul. I dag var det siste dagen for E og T på jobben. T fikk ny jobb i en anna nabokommunen mens E drar tilbake til Sørlandet og fikk seg noen strøjobber der nede. Trist at de slutter men slik er det . I mange bransjer er det veldig sesongbetont. Nå får ta en tur og pante litt flasker på kiwi. Ha en fin kveld. God jul.

      1. De aller fleste har nok lyst til å stille opp for andre, men tørr ikke. Man hører jo om folk som blir slått og skadet når de prøver å gjøre en god gjerning. Jeg ble ferdig med det aller siste i går, og valgte også å dra på gravlund da i stedet for i dag sånn at dagen ble roligere. Alltid litt trist når kolleger slutter, men det er en del av arbeidslivet. Ønsker deg en riktig God Jul 🎅🏼🤶🏼

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg