Det er lov å skifte mening

Heisann og god kveld!

Da har kvelden kommet og jeg kan lene meg tilbake i godstolen, for å se på finalen i Maskorama.

Tidligere på formiddagen var jeg fast bestemt på at jeg skulle vente med å steke medisterkakene til i morgen. Kanskje også mandag. Utover dagen begynte jeg sakte men sikkert å forandre mening, og når kl ble 16 satte jeg i gang.

Det går jo ganske raskt når man har kjøkkenmaskin som tar den tyngste jobben. Jeg fikk en perfekt deig, som var akkurat så løs som jeg syntes den bør være.

I fjor var jeg litt uheldig med krydringen, og endte opp med kaker som nesten ikke smakte noe. Den feilen gjorde jeg ikke denne gangen, for jeg krydret godt å stekte først en prøvekake som smakte perfekt.

Jeg hadde 1 kg med medisterdeig, og ut av det fikk jeg 22 kaker medberegnet prøvekaken. Kunne sikkert ha fått flere om jeg hadde lagd emnene mindre, men jeg liker å ha litt størrelse på dem. Da blir de ikke så harde når jeg steker de om igjen.

Skal fryse ned alle sammen, og vente med å ha de til middag til julaften.

Å nå skal jeg nyte resten av Maskorama og noen andre favorittprogram.

Ha en fortsatt fin lørdagskveld 🥰              

15 kommentarer

Siste innlegg