Det er ikke kult å være død

Bilde er lånt fra Nille sin side
Bilde er lånt fra Nille sin side

Etter at jeg for andre gang på et par dager måtte bråbremse for noen idioter uten refleks, ble jeg så forbanna at jeg skrev dette på Facebook.

Til alle dere som tror dere er selvlysende, der dere går ute på kvelden i mørke klær…. Dere er altså ikke et, så se å skaff en refleks eller to sånn at vi som kjører bil kan se dere!!!!

En annen ting, ikke gå rett ut i veien uten refleks heller. Det er nemlig ikke sikkert at jeg, eller andre som kjører bil klarer å stoppe når dere står der rett foran bilen!

Det er nemlig ikke kult å være død!

Begge gangene gikk personene i helt mørke klær, på et fortau som var dårlig opplyst. Det var helt umulig å se dem før de var rett foran panseret på bilen. Til alt hell, var det veldig lav hastighet på stedene så jeg rakk å bremse i tide.

#påminnelse #refleks #refleksredderliv

 

4 kommentarer
      1. Det er dessverre alt for mange nå om dagen som ikke går med refleks, og de har heller ikke fargerike klær på seg. Jeg er derfor ikke noe glad for å kjøre nå om høsten, for tanken på å kjøre på noen (selv om det ikke er min skyld) er ikke til å utstå.

    1. Holdt akkurat pÃ¥ Ã¥ treffe en guttunge pÃ¥ sykkel nÃ¥….. ikke refleksvest, ikke lys pÃ¥ sykkelen…. jeg blir sÃ¥ forb….! Leste det du skrev pÃ¥ facebook tidligere her – og jeg applauderte! Det kan ikke sies nok og høyt nok! Klem <3

      1. Det er helt håpløst om dagen, forstår ikke at de ikke forstår hvor farlig det er. De to jeg nesten fikk på panseret var godt voksne mannfolk, som heller ikke hadde bedre vett. Jeg blir så forbanna jeg også, for det er jo vi som kjører som får trøbbel hvis vi treffer noen av disse dustene.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg