Det blir ikke alltid som man hĂ„per pĂ„….

Image by Ylanite Koppens from Pixabay

Hei og god formiddag!

Ute er det grÄtt og litt tÄkete, og etter det jeg kan se pÄ yr.no sÄ skal det komme regn og mye av det. Jeg hÄper virkelig at de har feil, for vi har fÄtt mer enn nok regn nÄ. Temperaturen da jeg sto opp mens det ennÄ ikke var helt lyst lÄ pÄ +3,5C.

Akkurat nĂ„ driver Vinja og spaserer mellom tastaturet og skjermen sĂ„ det er ikke sĂ„ lett Ă„ se om jeg skriver riktig đŸ˜ș For henne er fortsatt ikke den indre klokken blitt stilt om, og hun krever Ă„ fĂ„ vĂ„tfĂłr nĂ„. Det er jo det som er normalt for henne selv om klokken viser at hun mĂ„ vente 1 time til.

Formen er heldigvis mye bedre igjen i dag, men er glad at tirsdag er hjemmekontor for meg. Feberen har gÄtt ned Ä nÊrmer seg normalen igjen, og halsen kjennes ogsÄ betraktelig bedre.

Fikk telefon fra OBOS-banken pĂ„ morgenen, og samtalen gikk ikke helt som jeg hadde hĂ„pet. Jeg var jo pĂ„ seminar med dem i forrige uke, for Ă„ hĂžre om SeniorlĂ„n. En kombinasjon av alder og verdi av leiligheten gjĂžr at jeg ikke kan lĂ„ne sĂ„pass at jeg fĂ„r betalt ut de to lĂ„nene jeg har i dag. Tror det er fĂžrste gangen at jeg har hĂžrt at jeg er for ung enda til Ă„ kunne fĂ„ lĂ„ne det belĂžpet jeg Ăžnsker. SĂ„ han som ringte Ăžnsket meg velkommen tilbake om noen Ă„r 😜

Hva skjer i dag bortsett fra jobb? Vel, jeg mÄ ut en tur i butikken for noen smÄting jeg gikk tom for i lÞpet av helgen. SÄ skal jeg stikke ned pÄ Europris Ä se om jeg klarer Ä fÄ tak i mer garn til genseren, for jeg har en fÞlelse av at jeg kommer til Ä trenge et nÞste til. Jeg mÄ ogsÄ fÄ bestilt time til Ä legge om til vinterdekk pÄ bilen, sÄnn at den er klar om det plutselig blir kaldere og kommer snÞ.

HĂ„per du fĂ„r en flott tirsdag đŸ„°

 

12 kommentarer
    1. Tykk tĂ„ke her ogsĂ„, men opphold forelĂžpig. Hihi, ja det er gĂžy Ă„ hĂžre at man er for ung for noe i vĂ„r alder, selv om det ikke gikk som du Ăžnsket. Likevel fĂ„r du muligheten om noen Ă„r. 😀 Jeg var innom Europris og kjĂžpte en pinnemĂ„ler, – mener jeg skulle ha en, og den dukker sikkert opp snart nĂ„…. Gubben skal fĂ„ sokker i Nordlys-garn, og da mĂ„ jeg finne de rette pinnene. SĂ„ samtidig pĂ„ Candyfloss-garnet, og det er jo sĂ„ nydelig, sĂ„ tror jeg fĂ„r kjĂžpe meg et nĂžste. Ønsker deg en fin tirsdag! 😀

      1. Her har det stort sett bare regnet i dag, og det ser jammen ut til at det skal fortsette i morgen ogsĂ„. Ja det er ikke ofte jeg fĂ„r hĂžre at jeg er i yngste laget, sĂ„ jeg smilte godt av det. Litt leit er det jo at det ikke gikk som jeg hĂ„pet, men det skal nok gĂ„ allikevel. Det er vanskelig Ă„ fĂ„ tak i Candyfloss garnet her i Oslo, sĂ„ i morgen skal jeg dra opp til LĂžrenskog fĂžrst Ă„ se der og sĂ„ over motorveien til Fjellhammar. FĂ„r krysse fingrene for at jeg finner den fargen jeg skal ha. Ønsker deg en fortsatt fin kveld đŸ€—

      1. Hehe, ja ikke hver dag jeg fĂ„r hĂžre at jeg er i yngste laget, sĂ„ den trykker jeg til mitt bryst 😂 Ja formen er ikke sĂ„ aller verst nĂ„ i kveld. Klems đŸ€—

    2. SÄ kjipt, hÄper du har en plan B..
      Man skal jo ha det greit nÄr man er pensjonist..ikke moro Ä snu pÄ hver krone man har da..
      Jeg sparer i fond, det har jeg gjort lenge. Det skal vĂŠre min gulerot…
      Da tar man ut litt og litt nÄr man trenger det.

      1. Nei dessverre, ingen annen plan enn Ă„ betale videre pĂ„ de lĂ„nene jeg har 😬 Jeg har ogsĂ„ noen fond jeg ogsĂ„ som jobben har satt opp og forvalter… Det ordner seg nok tenker jeg 😉

    3. All blir eldre sÄ og ta det som en opptur. Kanskje ikke hver dag at noen forteller deg via telefonen at du er ung. Men klart det var den nedtur men det kunne ha vÊrt verre ting. NÄ i dag skulle jeg Þnske at jeg hadde egen vaskemaskin men det skal ble deilig nÄr lÞrdagen kommer og jeg kan vaske klÊr. Titter bort pÄ en pose full med pant sÄ jeg tar vel en kjapp tur pÄ kiwi. Tomt for melk er det, noe papir skal kastes, det samme skal noen batterier. SÄ det passer bra med en liten kveldstur nÄ. Ha en fin kveld.

      1. Jeg har i grunnen aldri hatt noe problem med Ă„ bli eldre. Ingen kriser nĂ„r jeg nĂŠrmer meg et rundt tall, men det er allikevel artig Ă„ hĂžre at man er for ung…. Jeg er glad for at jeg skaffet egen vaskemaskin, sĂ„ slipper jeg Ă„ stresse hjem for Ă„ rekke vasketider eller i det hele tatt fĂ„ en tid nĂ„r det passer meg. Har et Norges-glass fult med brukte batterier som jeg mĂ„ se Ă„ fĂ„ levert til gjenvinning. Ha en fin fredda.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    UnngÄ personangrep og sjikane og prÞv Ä holde en hyggelig tone selv om du skulle vÊre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pÄ nett.

Siste innlegg