Det blir en aktiv uke, men så gruer jeg meg litt også 😬

Arkivbilde fra noen år tilbake, men det er ikke et av mine

Hei og god tirsdag!

Ute siler regnet ned og det er egentlig best å være inne i dag. Da jeg sto opp for noen timer siden lå temperaturen på +8C, og jeg tror ikke den er så mye høyere nå.

Arbeidsdagen er godt i gang, men ettersom jeg sov dårlig i natt er det vanskelig å konsentrere seg om oppgavene. Tåken som jeg føler surrer rundt i hjernen oppløser seg nok etter hvert, og jeg kommer meg igjennom det som skal gjøres allikevel tenker jeg i løpet av dagen.

Satt å kikket igjennom kalenderen tidligere i dag for å sjekke hva jeg hadde planlagt denne uken. Det var litt mer enn jeg først trodde, men det er ting jeg gleder meg til så det er helt greit. I dag og i morgen er det kun jobb, på torsdag er det først jobb m/avslutning for en kollega og så er det medlemsmøte i Lørenskog Revmatikerforening, fredag har jeg sagt ja til å være med på Musikkbingo på Lørenskog hus, og på lørdag skal Bestisen og jeg igjen til Lørenskog hus for å høre på Sigbjørn Johnsen. Etter det tror jeg ikke at det var noe mer. Jeg må være flink å ikke sitte oppe så lenge om kveldene, sånn at jeg får inn nok søvn. Ellers er jeg redd jeg kommer til å strekke strikken litt vel langt.

Nå som oktober er bare en uke unna, har tankene rundt AFP begynt å svirre veldig i hode mitt. Ikke så mye til det å faktisk gå av, men det at jeg må faktisk søke om å ta ut AFP. Det har jeg fått beskjed av NAV at jeg kan gjøre det ca 3 mnd før jeg ønsker å gå av. Jeg syntes alt sånt er litt skummelt, for jeg er så redd for at jeg skal gjøre noe feil. Har hørt at det skal være enkelt, men av erfaring så blir det aldri det når det gjelder noe jeg skal gjøre. Så det skal bli veldig spennende å se om alt går på skinner eller om det blir noe rot….

Da jeg satt meg til å jobbe i dag morges, var det så kjølig inne på kontoret mitt at jeg nesten hakket tenner. Så jeg måtte bare sette på vifteovnene for å få opp varmen. Har jo helst ikke lyst til å sette på varmen riktig enda, men det er heller ikke godt å sitte å fryse når man skal jobbe. 

Da var lunch og kaffepause over, og jeg må kaste meg over arbeidsoppgavene igjen.

Håper du får en fin tirsdag om sola skinner eller det regner 🥰

 

16 kommentarer
    1. Ikke bestandig godt at det er mengder som skal skje. Her har det så lett for å være stille noen dager, og så skjer det noe i ett sett. I dag har jeg en rolig dag, enda. Regner gjør det her også og jeg jobber på med mitt i ro og fred. Håper du fikser søknaden din. Mange har jo klart det før deg 🙂 så du klarer det helt sikkert. Klemsiklem 🙂

      1. Jeg har ikke hatt så aktivt liv etter at pandemien sveipet inn over landegrensene. Nå føler jeg meg tryggere på å være ute blant folk og store forsamlinger igjen. Å da har jeg kastet meg på masse forskjellige ting 😉 Det går sikkert helt fin å fylle ut å sende inn søknaden, bare jeg som er litt ekstra bekymret 😉 Ha en fortsatt fin tirsdag 🤗

    2. Her skinner sola litt innimellom og det er ganske fin temperatur.
      Det er ikke godt å sitte inn og fryse når man jobber, så litt varme må man jo ha på.🤗
      Høres ut som du har en travel uke, men med mye morsomt som skal skje.🥰

      1. I dag har vi nok ikke sett til sola, selv om det så ut til å lysne ei lita stund. Huff nei, jeg klarer ikke å konsentrere meg om jeg sitter å fryser, i tillegg blir jeg så stiv i kroppen. Så da må vifteovnen få jobbe litt innimellom 😉 Ha en fortsatt fin tirsdag, klem 🤗

    3. Potetene koker og kjøttkakene ligger til tining. Flatt bakdekk medførte at det ble moped på jobben i dag. Det ble en våt tur. Men jeg kom frem og hang våt tøy til tørking fordelt på 3 skap. Kjøpte slange på vei hjem så snart skal jeg legge inn ny slange. En podcast om Vazelina har kommet så den vil jeg høre. De har vel gitt seg nå men så de live 2-3 ganger. Eldar og gjengen har skapt sine spor i norsk musikkhistorie. Håper regnet gir seg snart, er farer for vannplaning og ras noen steder og vanndammer blir til “innsjører” hvis dette fortsetter. Ha en fin kveld.

      1. Ai da, kjedelig med flatt dekk, men du er jo en nevenyttig kar og ordner med å sette i slange igjen. Jeg hørte mye på Vazelina tidligere, og har også sett de live i alle fall en gang. Ble ikke helt det samme da Viggo Sandvik ga seg. Han var liksom stemmen i Vazelina. Ja jeg så at det var gått ras i forbindelse med regnværet oppe i Atrå hvor søstern og en tante bor, vel og merke ikke akkurat på stedet men allikevel. Ha en fin tirsdag.

    4. Her har det vært gråvær og regn omtrent hele dagen. Jeg tok meg en liten bytur og var bl.a. innom Plantasjen og kjøpte meg en staude (rød solhatt) og himmelsk bambus. Så mye spennende du skal ut på dennne uka! Musikkbingo har jeg ikke hørt om. 🙂 Lykke til med utfyllingen av skjemaet, – det går sikkert helt fint! 😀 Ha en fortsatt fin tirsdag! 😀

      1. Det går sikkert helt greit med skjemaet, men jeg er nå sånn skrudd sammen at jeg gruer meg for sånt i flere dager i forveien 🙈 Så spennende med rød solhatt og bambus. Ja det blir fult opp denne uken, men jeg gleder meg. Musikk bingo har jeg aldri vært på før, men Bestisen har en eller to ganger å sier det er veldig gøy 😊 Ha en fin onsdag 🤗

    5. Her hos oss har vi oppholdsvær, og vi har heldigvis hatt mye sol i september. Det veier litt opp for den elendige sommeren vi hadde i år.

      Det var mye spennende du skal ja 😊 Spennende med musikkbingo. Har aldri hørt om det.

      Ønsker deg en kjempefin tirsdag ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

      1. Vi har i grunnen hatt mye fint vær i september vi også, bare nå mot slutten det har regnet en del. Har aldri vært på musikkbingo, så det skal bli spennende. De som har vært sier det er veldig gøy, og så får vi se da om jeg husker navnet på artist/band eller låt. Klem 🤗

      1. Det går sikkert helt greit med søknaden, men jeg er nå sånn at jeg gruer meg for ting jeg aldri har gjort. I de fleste tilfeller helt unødvendig. Blir det for lite søvn fungerer man veldig dårlig dagen etter. Ha en fin tirsdag, klem 🤗

    6. Ja her må du holde koken for det var mye på en uke ja. Men er ting gøy så greier man å henge med.
      Det er ikke vanskelig å fylle ut slike ting vil jeg tro..Hvis det er KLP så er det meget enkelt for det har vi og jeg har hjulpet folk med dette på jobben. Og min egen 40 %..Det går på datoer, bruttoinntekt, kontonummer etc..Sånne praktiske ting.
      Klem..

      1. Det går sikkert helt greit med utfylling av søknaden, men gruer meg allikevel. Vi har ikke KLP, men vi har jo egen avdeling på jobben som driver pensjonsforsikring. Står jeg fast kan de sikkert hjelpe meg. Ja denne uken skjer det en del ting, er ofte sånn… Noen ganger er det ingenting og så skal man noe nesten hver dag. Ha en fin onsdag, klem 🤗

      1. Jeg syntes alt jeg ikke har gjort før er skummelt, men gjør det jo allikevel 😉 Ja denne uken skjer det veldig mye, og jeg gleder meg til alle tingene. Ha en fin onsdag, klems 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg