Det ble ikke som jeg hadde håpet

Heisann og god 1 pinsedag!

Ute blåser det nordavind fra alle kanter, men himmelen er blå og sola skinner så jeg klager ikke. Temperaturen denne ligger på +14,6C, nå like før sola treffer balkongen.

Vet ikke om du husker at jeg fortalte at jeg hadde kjøpt meg hårfarge, men det har jeg altså gjort og bestemte at jeg skulle farge håret denne helgen. I dag tidlig satte jeg i gang med først å vaske håret med shampoo’n jeg også kjøpte og frottere håret innen jeg begynte å farge det. Jeg valgte den rosa fargen, som ikke skulle være av de sterke. Så jeg var veldig spent på hvordan det ble i håret mitt. Vel, du kan jo se selv hva resultatet ble… Ikke akkurat som forventet kan man si. Fargen tok ikke over alt, og der det ble litt var det mye lysere enn jeg trodde det skulle bli. Om jeg hadde for lite farge i og samtidig ikke klarte å fordele det ordentlig, se det vet jeg ikke. Skal gjøre et nytt forsøk til helgen igjen, så får vi se hva som skjer da. Bilde til venstre er i mens håret er vått, og til høyre etter at det tørket.

Ellers så våknet jeg allerede kl 7 i dag, men syntes det var for tidlig å stå opp så jeg dro dyna over meg og sov videre til kl 8. Da var jeg lys våken og fikk ikke sove igjen, så jeg sto opp å ordnet morgenstellet til Vinja og tok meg en kopp kaffe før jeg begynte med håret mitt.

Jeg har ikke lagt noen spesielle planer for dagen, men det kan nok hende jeg tar på en vindjakke og setter meg ute på krakken i løpet av dagen. Eller kanskje jeg setter meg på balkongen i stedet, hvor det er mye varmere. Vi får se hva jeg bestemmer meg for etter hvert.

Håper du får en fantastisk søndag 🥰


22 kommentarer
    1. Jeg synes du ble fin, jeg.🙂 Kanskje den skulle ha sittet lenger i for å få en sterkere farge? Jeg har ikke farget håret så har ikke peiling altså.😊 Kos deg med resten av søndagen 🤗

      1. Tusen takk 🥰 Jeg vet at hvitt hår som jeg har er vanskelig å farge med sånne sterke farger, så det er ikke sikkert det noen gang kommer til å fungere. Fikk nå uansett et rosa skjer og kanskje blir det mer når jeg gjør et nytt forsøk til helgen igjen. Klems 🤗

    2. Kult med rosa hår, da👍Tøff som tør. Men det er jo så klart ikke knall rosa☺️ Jeg måtte vel ha valgt oransj. Ville kledd det bedre. Har forresten tidligere brukt oransje glansvask. Funka, det. Kanskje jeg skulle prøve igjen. Få litt mer glød i sveisen🙋🏼‍♀️

      1. Jeg hadde jo håpet at det ville bli mer rosa, men dessverre ble det ikke sånn denne gangen. Jeg har hatt rosa, lilla, røde og oransje striper i håret da jeg hadde svart hår. Greit med litt forandring for å løfte litt på fargen. Klems 🤗

    3. ikke godt med kald vind ,men sola skinner :=) det gjør den ikke her hi hi .
      Det er ikke alltid hårfarne blir som en ønsker ,så håper du får fikset det til slik du vil ha det ,men slik det er nå går det fint å ha det da :=)ha en fortsatt fin helg

      1. Nei den kalde vinden kunne jeg godt ha vært foruten, og den er der i dag også. Skal man farge håret selv, så man man nok regne med at det ikke alltid blir som man håper og tror. Forhåpentlig blir det litt mer farge neste gang 😉

    4. Det blåste litt kraftig til tider i dag. Var en tur ute tidlig i dag da det startet opp med vind. Gikk en liten skogstur i dag og kjente vinden godt. Jeg syns det enda er litt tidlig med kortbukse men skal bli deilig til uka. Farger håret sjelden nå men tror man må føle seg litt frem. Det er en fridag i morgen også da blir det sykkel tur, så en skogstur med hengekøye så jeg håper det ikke blir like mye vind da. Ha en fin kveld.

      1. Jeg syntes nok at det er litt tidlig å kle seg i sommerklær, men ser jo at noen gjør det. Det å farge håret har jeg gjort siden jeg var 18 år, og syntes det er gøy med litt forandring. Noen ganger blir det ikke som man tenkte, og da får man prøve igjen. Ha en fin mandag.

    5. Jeg syns håret var fin jeg, men ja, litt lite rosa farge kanskje? Men du….øyene dine er sååå fine og blå! Måte si det for de fenget meg når jeg sa på bildene!
      Her har det vært samme været som deg høres det ut som. Nå vet jeg ikke hvor du er, men her på Østlandet har det vært veldig kaldt vind. Vi dro til Mjøsapark i Brummundal og skulle grille, men det blåst som faen. Helt forferdelig. Ikke noe koselig også kom skyene og det mørkne litt til, så vi dro til McDonalds for å ha litt varmen og selvfølgelig DA kom solen ut igjen. Hahaha, ungene dro tilbake til Oslo og jeg og lillemann kom hjem og jeg fikk klippe gress for første gang i år. Blir så fint, bare ønsker det ikke vokst så fort!! hahahaha…Nå skal jeg innom disse blog sidene du fortalt meg om på facebook og se om jeg kan få noen flere å kom å hilse på meg!! Takk igjen for tips 🙂

      1. Tusen takk for fine komplimenter 🥰
        Nei det ble ikke mye farge, men jeg kan jo se et rosa skjer når jeg kikker meg i speilet. Å kanskje det er greit sånn 😉. Jeg bor i Oslo så vi er jo på Østlandet begge to. Familien min kommer jo fra Hedmarken, mamma fra Nord Odal og pappa fra Stange som ikke er så langt fra Mjøsa. Har fortsatt familie i traktene der oppe. Usj ja, den vinden var kraftig og kjølig i går, og heldigvis har den roet seg en del til i dag.

        Du kan jo også sjekke ut noen av de som kommenterer hos meg også, en fin gjeng som har blogger med varierende innhold. Neste helg skal flere av dem til Trondheim på bloggtreff, noe jeg dessverre ikke kunne bli med på denne gangen. Håper du får en fin mandag, klem 🤗

      1. Ja jeg syntes at det kunne bli fint med lys rosa hår, og kanskje det sitter bedre neste gang jeg gjør det. Nå skal håret få hvile en uke, før jeg gjør et nytt forsøk. Klems 🤗

    6. Spennende med hårfarging!🤗🤩
      Kanskje det blir mer farge i neste runde?
      Det er nesten bedre at det blir for lite enn fir mye. Da kan man heller ta en ny runde og la den sitte i litt ekstra.
      Ha en fortsatt fin Pinse.🤗🌸

      1. Du har helt rett at det er for lite enn for mye. Ikke for at det hadde gjort noe, syntes at det kan være stilig også, hihi. Vi får se hvordan det blir til helgen igjen, om det sitter da… Ha en fortsatt pinse du også, klems 🤗

    7. Det ble ikke så mye farge, men likevel syns jeg det ble delikat.
      Blåste her også, men for det meste overskya og regn. Og kaldt. Så her har vi holdt oss inne. En skikkelig lat dag 🙂

      1. Nei det er ikke mye farge, men når lyset faller på det er det litt mer enn det som vises på bildene. Den verste blåsten har blåst seg bort her i dag, og det ser ut til å bli en fin dag. Det var deilig med en lat dag i går, og i dag skal jeg på besøk hos Bestisen. Ha en fortsatt fin pinse, klems 🤗

      1. I går så det ikke ut til å være så mye, men når jeg kom ut i dagslyset var det mer rosa i håret enn jeg trodde. Skal allikevel ta en ny runde til helgen. Fungerer ikke det, prøver jeg et annet merke. Klems 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg