Det ble Gåte og deilig hjemmelaget pizza 🍕

Bilde lånt fra Matprat

Heisann!

Ute er det litt skyer med blå himmel innimellom, og det har kommet litt snø i løpet av natten eller morgentimene. Temperaturen er kjøligere enn i går og ligger på +0,9C.

Sitter å nyter stillheten i blokka med dagens første kopp med kaffe, etter at kirkeklokkene sluttet å hamre. Kirken bruker ikke de største klokkene på søndagene lenger, og det er i grunnen litt deilig for de lager et voldsomt leven 🙉.

I går tok jeg med meg strikketøyet å dro til Bestisen for å se den norske finalen i MGP. Bestisen disket opp med en deilig hjemmelaget pizza, som jeg glemte å ta bilde av så jeg lånte et fra Matprat. I stedet for potetgull og annet snaks, hadde vi gelé med vaniljesaus til dessert. Om det var noe sundere vet jeg nå ikke, men godt var det i alle fall 😉

Ikke så overraskende ble det Gåte som skal representere Norge i Malmö i den internasjonale finalen i mai. Nå kunne det fort ha blitt KeiiNO som hadde vunnet for det var bare snakk om noen knusselig poeng forskjell, mellom dem og Gåte. Jeg hadde jo Gothminister som favoritt, og han endte opp på en 4 plass. Skal bli veldig spennende å se hvordan Gåte gjør det i Malmö, for det er en spesiell melodi.

Jeg satt å strikket hele kvelden på Sofie sjalet mitt, og rett før jeg dro hjem igjen ble jeg ferdig å legge ut for siste gangen. Som regel har jeg strikket noen ekstra omganger for å få både skjerf og sjal lenger, men det trenge jeg ikke å gjøre denne gangen. Det er langt nok som det er nå, så jeg går rett på felling når jeg tar det fram igjen senere i dag.

Resten av denne dagen skal bare nytes foran tv skjermen med den svenske Melodifestivalens første delfinale og første episode av Shetland, som jeg er veldig glad for at jeg satte på opptak. For da jeg gikk inn i app’n til SVT i går, fant jeg den ikke…

Å der kom Vinja for å fortelle at hun vil ha våtfóret sitt, for klokka nærmer seg jo 10:30 må vite 😼 

Håper du får en fin søndag 🥰


12 kommentarer
    1. Koselig å lese og at du hadde det hyggelig med din venninne.
      Jeg så litt på TV jeg også, ikke ofte jeg ser på det programmet…Men hadde hørt rykter om Carola..
      Sangen var fin den, men holder denne til en bra plassering tenker jeg….Vel…det får tiden vise.
      Nyt søndagen, klems…

      1. Det er lenge siden Bestisen og jeg har vært sammen på en lørdag, og vi hadde det veldig koselig 🥰 Jeg likte godt Gåte sin låt, men om den slår ann i den internasjonale finalen vet jeg ikke. Den er veldig spesiell, men kanskje det er det som skal til. Klems 🤗

      1. KeiiNo sin låt var fin men syntes ikke den skilte seg nevneverdig ut. Gåte sin låt er veldig spesiell, men kanskje det er noe som slår ann. Vi får bare følge med når den tiden kommer. Klems 🤗

    2. Ja, det var bare så vidt at Gåte vant. Jeg håpet jo på Keiino, men sjøl om det er kjedelig for dem å tape, bryr jeg meg egentlig ikke. Vi vinner nok ikke i Malmö med denne låta til Gåte. Det var veldig fint pauseshow, da. Så koselig at du hadde det hyggelig med Bestisen på lørdagskvelden🙋🏼‍♀️

      1. Gåte sin melodi er veldig spesiell, noe som like gjerne kan gjøre det veldig bra men også ekstremt dårlig. Kommer til å veldig spennende å se hva som skjer. Selv håpet jeg jo at Gothminister ville gjøre det bra, men han havnet på 4 plass til slutt. Pauseshowet var veldig bra, kanskje det beste de har hatt på flere år. Bestisen og jeg har det alltid veldig koselig, og nå var det veldig lenge siden vi har vært “hjemme hos” hverandre. Koste oss med god mat, MGP, strikking, skravling og ikke minst forsøke å holde Felix the cat unna brettet med pizza 😉 Ha en fortsatt fin søndag, klems 🤗

    3. Så koselig å være på besøk, og hjemmelaget pizza og dessert hørtes supergodt ut! 🥰 Gåte hadde visst forandret litt på teksten siden delfinalen, og var litt bedre, men må si jeg ikke skjønte så mye mer av det. Veldig spesiell! Den internasjonale juryen hadde jo Keiino på topp, med Gåte på andre. Pauseshowet var skikkelig bra, – svenskene kan dette med MGP! Kos deg med strikking og TV idag! 🤗

      1. Det var lenge siden vi har gjort “hjemme hos” nå, så det var ekstra koselig. Å når det er MGP finale må vi bare ha pizza 😉 Jeg ble ikke overrasket over at Gåte vant, men om den gjør det bra i Malmö er ikke godt å si. Jeg har ikke sett den Svenske delfinalen enda, men de pleier å kunne dette. Hele dagen i går gikk med til strikking og tv, og jeg fikk sett Shetland som faktisk var veldig bra. Måtte bare glemme at DI Perez ikke var der. Klems 🤗

    4. Koselig å høre at Bestisen og du hadde en fin MGP-kveld! Det ble nok helt riktig at det var Gåte som vant, ja. Veldig spesiell og kul, så håper resten av Europa liker den! 🤗 Nyt søndagen din videre! 🥰

      1. Det er ikke ofte Bestisen og treffes om lørdagene lenger, som vi gjorde før. Å det skyldes jo at vi ser hverandre så ofte i uken, i tillegg at når det skjer så mye er det godt å ha litt tid for seg selv. Det ble veldig koselig, og så er det aldri feil med pizza 🍕 Jeg er veldig spent på hvordan Gåte blir mottatt av publikum i Europa. Det er en spesiell melodi, som kan slå begge veier.. Klems 🤗

      1. Det er jo helt umulig å forutse hva som skjer i den internasjonale finalen, for noen ganger så er det melodier som er annerledes som slår ann og de som er favoritter som taper. Jeg krysser fingrene for at de gjør det bra, men tror nok som deg at de ikke kommer til å vinne. Klems 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg