Det ble en tur på gravlund

Mine kjære pappa med ørreten han fanget i Hallingdalselva

Heisann!

På denne dagen i 1924 ble den snille og gode pappan min født. I dag ville han ha fylt 98 år, om han hadde levet. Dessverre så døde han alt for tidlig i november 2000.

På ettermiddagen i dag dro jeg ned på Alfaset gravlund for å tenne lys for han. Det var bare 2 biler på parkeringsplassen, noe som ikke skjer så ofte. Da jeg kom ned til graven så jeg at kleptomanen hadde vært på ferde igjen. Noen stjeler lyset i lykten på støtten like fort som jeg tenner det. Å jeg kjenner at jeg blir både sint og lei meg på en gang. Så forbasket respektløst å gjøre noe sånt. Jeg har en stor lykt også, som står på siden. Lyset der blir aldri rørt, men det er kanskje sånn at vedkommende trenger kun et.

Jeg tente de to lysene jeg hadde med, og ble stående en stund foran støtten og tenkte på begge foreldrene mine innen jeg gikk tilbake mot bilen.

Har du opplevd at noen stjeler fra graven til dine kjære?

 

4 kommentarer
      1. Ja det er veldig trist at folk ikke kan la ting være. Mamma og pappa sin grav ligger ca 10 min unna med bil, så jeg skal dra innom senere i uken å sjekke om lyset er borte.
        Ikke sÃ¥ mye jeg fÃ¥r gjort, men greit Ã¥ vite om det kun er pÃ¥ disse “vanlige” dagene det blir borte. Eller om det skjer hele tiden.

    1. Virkelig respektløst å stjele fra en grav! Man tenner jo lys for å minnes, og da er det så vondt at slikt skjer! 😢 Håper det får stå i fred nå, ellers kan du ta kontakt med kirketjeneren.

      1. Ja jeg syntes nok at dette er respektløst, men ikke overraskende dessverre. De stjeler kransen og blomster fra nye graver også. Jeg har tenkt å ta det opp med de som jobber på kirkegården, om det blir borte denne gangen også.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg