Det ble en runde i butikken i dag også

Da jeg kom hjem etter å ha “handlet” inn alt som tenkes kan av matvarer her om dagen, var jeg rimelig sikker på at det kun var småting jeg trengte å  kjøpe inn før julehelgen. Hvor feil går det ann å ha….

Jeg avtalte med bestisen Anne å møtes etter jeg var ferdig hos frisørdamen, så skulle vi stikke ned på Bryn-senteret for å handle inn noen småting som vi trengte. Vi avtalte å møtes hjemme hos meg, for så å kjøre i hennes bil. Det passet seg sånn at vi kjørte inn i gården samtidig, bra timet!


Jeg var så sikker på at det kom til å være kaos på veien, og fult av folk inne på senteret. Til min store overraskelse fikk vi parkert omtrent med en gang, og inne på senteret var det nesten mindre folk enn på en hvilken som helst fredag.

Vi tok oss en runde i øverste etasje, og handlet litt der før vi gikk ned på Al Dente i 2 etasje for å spise middag. Det fristet med en pizza på sprø tynn bunn, men det kunne de ikke selge oss for ovnen hadde gått i stykker. Så jeg valgte en Pasta Bolognese, som var et bra alternativ.

Når jeg kom inn hos Meny, tok det ikke lang tid før handlevognen ble fylt opp. Ikke til randen, men langt mer enn jeg hadde forventet meg. Ble jo selvsagt mye dyrere også enn jeg hadde tenkt meg. Med denne siste shoppingrunden, har jeg definitivt alt jeg trenger til jul og mer til.

Før vi dro hjemover igjen var vi innom Alna-senteret for å kjøpe en eske med kattesand. Jeg kommer til å måtte fylle på sand i løpet av julehelgen, så jeg måtte bare ha det.

Etter å ha pakket bort alle varene mine, dro jeg fram ribba. Jeg fikk rutet svoren og krydret den etter alle kunstens regler, og nå kan den stå i kjøleskapet å gose seg fram til julaften 😊


#shopping #julehandel #aldente #middag #brynsenteret #alnasenteret #blogg

8 kommentarer
    1. Det var en fin sveis du fikk deg. Vi handler som gale nå om dagen. Sjøl så har jeg klart og begrense meg litt men ikke lett det der. Men det blir en liten ekstra gave til yngste søster og mannen på grunn av at jeg leverte ei pakke ditt som så ut som et mareritt med gråpapir og preget av stress når jeg pakket den inn. Fant 2 skjerf på salg som jeg legger i en eske og pakker inn pent. Snusa litt i butikker før jeg fant de på salg og i en butikk kosta et skjerf 1800,- kroner. Jeg gikk fort ut fra den butikken. Må en tur på kiwi i dag, så må jeg skaffe litt sjokolade til en nabo. Vi pleier og gi hverandre en liten eske til jul. Men det er den eneste naboen jeg gir til. Litt mat må man ha, så noen pakker pølser blir det og noe godt på legg. Og mer frukt enn søtsaker.
      Er selskap hos mine foreldre 2 dag og da har min bror bursdag. Blir fort 15-20 stk men det er alltid noen som ikke kommer.
      Ha en fin dag.

      1. Tusen takk 😊 Det var jammen godt å få klippet seg å få litt orden på topplokket. Jeg syntes at jeg handlet mye, men når jeg kikket på de andres handlevogner i går, var det bare småting. Det har nok gått mer penger enn jeg hadde håpet, men allikevel har jeg ikke tatt helt av. Om litt får jeg besøk at bestisen, som kommer for å skravle litt, utveksle julegaver og spise litt god mat.

        Ha en fin lørdagskveld 😊

    2. Det er rart med det der når en først stikker nesa inn i en butikk, så blir det gjerne med noe en slett ikke hadde tenkt at en trengte før en så det. Men mye å kose seg med etterpå da.

      1. Noen ganger lurer jeg på at det finnes en “minihjerne” oppe i skulderen, som styrer armen uten at hjernen på toppen er med. For det virker som om armen plukker med helt på egen hånd.

      1. Det hender man blir det også, hehe!! I år tror jeg at det er første året hvor jeg ikke er sliten, og alt er i rute der det skal være i god til før julaften. Akkurat det å gå å handle inn maten og den slags til julehelgen…., det er slitsomt! Spesielt når man er ved kassa og prøver å få pakket ned alle varene sine, innen neste kundes varer kommer sigende ned i samme spor ;o))

    3. På Brynsenteret vet jeg ikke om jeg har vært.. Jeg tenker også hver dag at NÅ er jeg ferdig, men så er det alltid noen gaver igjen.. Og litt annet småtteri.. Gleder meg til romjula jeg. Til å gå tur og sånt. Når det snør. Nå er tåa nemlig nesten som vanlig 🙂

      1. Det er fint på Brynsenteret, har det meste der 😊 Jeg koser meg på julaften og første juledag, men enig med deg om at romjula er fin. Da er alt maset over, og det er tid til å nyte. Hvis det snør er det helt perfekt.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg