Det ble en løsning allikevel 🌟

Heisann!

Ute er himmelen blå og sola titter snart fram en liten stund etter at den har rundet blokka. Det er svinkalt i dag også med -13C på morgenen. 

Status korona: Det et ikke noe tegn til bedring. Jeg hoster og nesen er så tett at det er umulig å få ut noen ting. Mente jeg hadde noe saltoppløsning i skapet, men har nok brukt det opp sist gang jeg var forkjølet.

I går var det klart at den ene adventsstaken var kaputt, og jeg hadde derfor ikke noe å sette i kjøkkenvinduet. Så kom jeg på at jeg fikk jo en lampe til jul i fjor med papirskjerm i form av en stjerne. Trodde først at den var satt sammen med julepynten, men den sto heldigvis demontert i skapet inne på kontoret. Den er veldig høy så jeg kunne ikke sette den i vinduet, men den står fint på kjøkkenbordet.

Tanken var å kjøpe en ny advetsstake, men jeg får se hva jeg gjør…

Nå skal jeg lene meg tilbake med strikketøyet og se Nøttelnekkeren på Disney+.

Håper du får en fin mandag 🥰       


13 kommentarer
    1. Først ønsker jeg deg riktig god bedring🙋🏼‍♀️ Og adventstjerna er jo perfekt der den står. Jeg måtte også kaste ei stjerne i år. Var av papir, så hadde revna . Må vel investere i noe nytt. Men har en som ligner på din som står på spisebordet mitt ved vinduet. Så litt adventsmarkering har jeg.

      1. Tusen takk 🥰 Jeg tenker adventsstjerna får være den som lyser opp advent på kjøkkenet dette året, så får jeg se om jeg kjøper en ny stake til neste år. Skjermen er av papir, så jeg måtte grave langt inn i skapet før jeg fant en pære som ikke var for sterk. Før om årene hadde vi bare stjerne i vinduet, og jeg tror faktisk jeg har den gamle som foreldrene mine brukte et sted på loftet 🤔

      1. Tusen takk 🥰
        Denne koronaen henger skikkelig og vil ikke helt slippe taket enda. Skulle ha vært ute å startet opp bilen og kjørt den en runde, men tror jammen jeg må vente til i morgen. Ha en fin tirsdag 🤗

    2. Så fin adventsstjerne, – passer jo perfekt der i vinduet! 😀 Her har vi bare bakt krumkaker ennå, så idag lagde jeg tjukksnipp. Jeg fant ei oppskrift på nettet, – sto at de skulle kjevles 0,5 til 1 cm tykt, og de ble nok litt tynnere enn det til å begynne med, men ble bedre etterhvert. 🙂 Fine å fryse ned. Ønsker deg fortsatt god bedring, og håper coronaen snart slipper taket! 🙂

      1. Tusen takk 🥰 Ser ikke ut til at Coronaen vil slippe taket enda, så det blir en dag til inne kjennes det ut som. Skulle vært ute å varmet opp bilen og kjørt den en stund, samtidig som jeg hentet kalendere og kaffe pakke. Det får nok vente en dag til dessverre. Jeg har bestemt meg for at jeg ikke skaffer noen ny adventsstake til kjøkkenet i år. Stjerna er så fin at den får lyse ut dette året og inn i det nye. Sånne snipper har jeg ikke smakt på mange år. Pleide å bake det sammen med moren min, og syntes de var så gode. Skal jammen grave litt i den gamle oppskriftsboka hennes å se om jeg finner oppskriften.

      2. Tusen takk 🥰 Ser ikke ut til at Coronaen vil slippe taket enda, så det blir en dag til inne kjennes det ut som. Skulle vært ute å varmet opp bilen og kjørt den en stund, samtidig som jeg hentet kalendere og kaffe pakke. Det får nok vente en dag til dessverre. Jeg har bestemt meg for at jeg ikke skaffer noen ny adventsstake til kjøkkenet i år. Stjerna er så fin at den får lyse ut dette året og inn i det nye. Sånne snipper har jeg ikke smakt på mange år. Pleide å bake det sammen med moren min, og syntes de var så gode. Skal jammen grave litt i den gamle oppskriftsboka hennes å se om jeg finner oppskriften.

      1. Tusen takk 🥰 Hadde tenkt meg ut i dag, men formen er ikke der enda, så det får vente en dag eller to til. Jeg liker adventsstjerna mi, og har bestemt at den skal få stå i år. Den gir litt minner til barndommen også, når pappa hang opp papirstjernen i vinduet og tente lys 🥰 Ha en fin tirsdag 🤗

    3. Flott med slike stjerner som ikke må henges opp, synes jeg. Håper nesa og formen blir bedre snart. Godt å ha selskap i pusen nå som du er syk sikkert. 😊

      1. Det er nå i alle fall enklere med disse stjernene som står på et bord eller i en vinduskarm. Husker godt da pappa slet med å henge papirstjernen opp i vinduet. Først passe på at pæren ikke kom inntil papiret, så at den var ordentlig brettet ut og til slutt få den til å henge rett i vinduet. For et styr 😂 Tusen takk 🥰 Ikke fult så tett i nesen i dag, men formen er ikke helt på topp enda. Planene om å dra en tur ut i dag, er lagt på is en dag til. Å nå sitter Vinja å kikker olmt på meg, og venter på at jeg skal løfte baken fra stolen å gi henne våtfór. Ha en fin tirsdag 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg