Det ble en liten potte i stedet for en stor

Heisann og god formiddag!

Ute har nok en fin dag kommet godt i gang. Ikke helt skyfri himmel, men de få som er der oppe gjør ikke så mye. Det blåser en del kan jeg se. Temperaturen i skyggen ligger på +15C.

I går fortalte jeg at jeg skulle potte om alle de nye plantene mine, og noen av de gamle. Det fikk jeg også gjort, og jeg holdt jammen på i nesten 3 timer.

Et par av de plantene som så ut som de var modne for søppelkassen, tok jeg ut av pottene sine og fjernet all den gamle jorden. Så skylte jeg røttene under vann og klippet vekk de som var tørket inn. De trengte ikke noen større potte, så jeg brukte den gamle men de fikk helt ny jord. Så nå er det bare å krysse fingrene for at det gjør at de begynner å vokse og trives igjen.

Rosen jeg kjøpte hadde jeg først tenkt å sette i en veldig stor potte i plast, men fant ut at den passet bedre i en mindre potte. Den fikk plass oppe på bordet, sånn at den får masse sollys. Jeg skal heller kjøpe en større rose og sette i den store potten.

Jeg har egentlig ikke de store planen for denne lørdagen, men en liten tur ut i butikken må jeg. Det begynner å bli lite klumpe sand i doet til Vinja, så det er på tide å fylle på igjen. Etterpå kan det hende jeg brygger meg litt kaffe og tar med en bok eller strikketøyet ut å setter meg på krakken 🤔

Håper du får en fantastisk lørdag 🥰

17 kommentarer
    1. Nydelig farge på rosen du kjøpte! Plantene liker å få ny jord, så det gjør nok underverker 👍 Jeg var på butikken istad og bl.a. kjøpte grillribbe. Vi har ikke grill, men tenker det går bra i stekepannen. Kos deg med resten av dagen! 🥰

      1. Jeg falt plask for den fine rosa fargen på rosene 🥰 Jeg følger en fyr som heter Plant Guy, og jeg så han fjernet all jord og skylte røttene før han plantet dem igjen i ny jord. Folk kommer til han for at han skal redde plantene deres. Grillribbe går helt sikkert fint i panne. Moren min stekte det i en sånn teflonpanne med lokk husker jeg. Ha en fortsatt fin søndag, klem 🤗

        1. Grillribbe gikk helt fint i stekepanne, – hadde også på litt vann slik at den ble ordentlig gjennomstekt. Idag var jeg på Plantasjen og de hadde halv pris på store roser, så det ble med hjem en stilkrose “Duftzauber”. Her må det være minst H5 skal de klare vinteren, og den hadde det. Mange fine å velge i. 👍

      1. Overraskelsesfest er gøy å være med på, og stelle i stand 🥰 Nå er det helt fult inne med planter, så nå blir det balkongen som skal fylles opp, men ikke overfylles. Skal jo stelles også 😉 Ha en fortsatt fin søndag, klem 🤗

      1. Tusen takk, kjøpte to stykker hvorav den andre med litt mørkere rosa står på graven til foreldrene mine. Koselig med blomster og planter i hjemme 🥰 Ønsker deg en fortsatt fin søndag, klem 🤗

      1. Tusen takk, prøver så godt jeg kan vettu 😉 Jeg så en fyr jeg følger gjøre dette med å fjerne gammel jord og skylle røttene, før han plantet i ny jord. Så jeg tenkte at dette må jeg prøve. Klems 🤗

      1. Ettersom rosen ikke var så stor, fant jeg ut at den passet bedre i en mindre potte 😉 Jeg liker å stelle med plantene mine, og når jeg får det til er det stor stas. Ha en fortsatt fin søndag, klem 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg