Der smalt det til i skulderen igjen, men det ble seminar allikevel

Torggata i Oslo

Hei og god kveld!

På formiddagen i dag regnet det omtrent hele tiden, men ut på dagen ble det heldigvis oppholdsvær. Temperaturen har ligget på rundt +9C.

I dag smalt betennelsen tilbake i skulderen, og viste ikke noe hensyn til hvilke ting jeg skulle gjøre i dag. Jobben måtte dessverre droppes da jeg ikke fikk armen bort til tastaturet, noe jeg fortsatt ikke gjør. Jeg syntes veldig synd i meg selv, noe Vinja merket og kom opp i senga til meg å la seg inntil halsen min og trøstet så godt hun kunne.

Før jeg rakk å stå opp tikket det inn en SMS om at Alan Rickman boka jeg bestilte allerede lå på dørmatta mi. Så jeg smøyg meg ut av senga og gikk å hentet den. Satt litt i senga å bladde i den en stund før jeg sto opp.  Formen var elendig så jeg lufsa rundt i nattisen en god stund innen jeg hoppet inn i dusjen.

For en uke siden meldte jeg meg på en seminar i OBOS banken om “Seniorlån”, og det gikk av stabelen kl 13 i dag. Selv om jeg kanskje hadde hatt godt av å holde meg hjemme, så dro jeg ned til banken som ligger på Hammersborg Torg her i Oslo og ble med på seminaret. Jeg var nok den yngste der, men allikevel over den alderen som kreves for å kunne kvalifiseres for lånet. Det var et veldig interessant seminar, og ga meg svar på alle de tingene jeg lurte på. Når det var over skrev jeg på en liste, sånn at en rådgiver skal kontakte meg for litt rådgivning. Nå som jeg snart går over på AFP, er det greit å fjerne noen av utgiftene. For det er jo det som er greia med et Seniorlån, at man kan låne og nedbetale gammel gjeld og slippe å betale noe for det om det er det man velger å gjøre.

Jeg hadde tenkt å dra innom Coop Xtra for å handle på vei hjem, men for å gjøre det måtte jeg flytte litt om på kontantene. Det gikk ikke, for nettbanken klarte ikke å hente fram et eneste tall. Da ble det ikke noe penger å handle for…. Nå nettopp så jeg at det gjaldt ikke bare min bank, men flere andre også. Jeg er nesten tom for pålegg, men jeg har egg i kjøleskapet så det ordner seg 😉

Nå sitter jeg å ser Alle mot Alle fra i går, og så blir det dagens program etterpå. Fikk ikke sett det i går, og jeg må jo følg med på hvordan lagene gjør det og så elsker jeg jo å være med å gjette fra godstolen 😊

Håper du har hatt en fin onsdag så langt 🥰

 

10 kommentarer
      1. Ja det er viktig sånn at man slipper å bekymre seg for at man har nok på kontoen til alt som skal ut igjen. Vinja er veldig god på å trøste, og gir villig trøst når hun skjønner at det er nødvendig 😻

    1. Lurt å holde seg orientert om økonomi og hva slags tilbud som finnes til enhver tid! 👍 Jeg leste om problemene med BankID/nettbank/vipps, – tror det er ordnet nå, men ofte tull synes jeg. Imorgen skal jeg fornye førerkortet, for har det store rosa som blir ugyldig fra nyttår. Ønsker deg en fin torsdag! 🤗

      1. Ja det er sant, og kan man få en bedre hverdag økonomisk er jo det et bonus. Problemene bankene hadde var løst allerede ved 16 tiden i går, men da gadd jeg ikke å gå ut igjen, så jeg får heller gjøre det i dag. Det er vel bare en formalitet å fornye førerkortet etter det jeg husker. Jeg byttet ut det store rosa for flere år siden, før det gikk ut, for hver gang jeg ble stoppet i kontroll fikk jeg problemer. Jeg lignet ikke lenger på bilde. Jeg hadde langt svart krøllete hår, og på det tidspunktet jeg fornyet hadde jeg lyst kort hår. Ha en fin torsdag 🤗

    2. Ja, hvorfor ikke, låne/pante leiligheten og leve det gode liv som pensjonist..
      Tenker i din situasjon har du ingenting å tape..Lykke til! 🙂
      Stått veldig mye om dette i bladet Pensjonisten.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg