Den kom, men bare en kort stund..

Det merkes godt at vi er i den berømte mørketiden, for det er ikke mange timene vi har fult dagslys. Sola, ja hvis den viser seg er den nå så trøtt at den står opp sent og legger seg veldig tidlig.


Innen jeg rakk å sette meg på stolen igjen, hadde sola klart å forsvinne helt fra horisonten.

Jeg har familie på Rjukan hvor sola blir borte på høsten, og ikke er tilbake igjen før utpå våren. Jeg forsto aldri helt den ene tanten min, som sa at det var lett å bli deprimert når man ikke ser sola. Nå som jeg har blitt noen år eldre forstår jeg henne veldig godt.

Håper vi får mange slike dager som i dag utover mot jul, men gjerne noen dager med litt mer kulde og snø også. For jeg vil jo gjerne at vi skal få en hvit jul, og ikke en grønn med islagt fortauer og stier…


http://veralynn.blogg.no

#vinter #mørketid #dagslys #sola #deprimerende #blogg

20 kommentarer
    1. Vi og har hatt blÃ¥ himmel i dag, og og strÃ¥lende solskinn noen fÃ¥ timer. Men er ikke mye man rekker Ã¥ se til den, innen man er ferdig pÃ¥ jobb inne pÃ¥ et lager er den borte igjen… Flott vær, men her og var frosten tilstede i dag. Her sør har vi ikke mye til vinter, sÃ¥ jeg hÃ¥per pÃ¥ hvit jul nÃ¥r jeg skal hjem til østlandet jeg og… 😉

      1. NÃ¥r man er pÃ¥ jobb fÃ¥r man dessverre ikke nyte sola, for den kommer og forsvinner mens man sitter med nesa inn i PC’n.
        Temperaturen var ikke så ille i går, men verre i dag. Her i Oslo har vi fortsatt ganske mye snø.

    2. Så kjempekoselig å se solen, og for et kjempefint og nydelig bilde 🙂

      I dag har vi hatt overskyet, men det er meldt kaldt fra og med i morgen. Har holdt på med å legge til noe i menyene mine på bloggen.

      Har lagt deg til som følger pÃ¥ Bloglovin’ 🙂

      Ønsker deg en kjemepfin tirsdagsettermiddag <3 🙂

      Purr, purr, og bloggklem fra Toril og kattene

      1. Sola gjør godt om så bare for noen timer, og det blir ikke mer nå om dagen. Vi har hatt den fremme i dag også, men det har også vært langt mer kjølig i dag, brrr. Du begynner å komme i orden på bloggen?

    3. Det man forbinder med Rjukan er jo tungtvann, Vemork og Gaustatoppen som ligger like ved. Og alle har jo hørt at de er feirer at sola kommer tilbake om våren med karneval og stor fest. Det ble ikke mindre kjent da det for noen år siden ble montert et stort speil langt oppi åsen slik man kunne se sola tidligere om våren og lengere om høsten. Ha en fin kveld.

      1. Det er nok de tingene, de fleste forbinder med Rjukan. Jeg har hvert tilskuer til karnevalet og utdeling av solprisen flere ganger. Det er fint på Rjukan både sommer og vinter. Når Rjukanfossen er frosset valfarter folk dit for å klatre opp. Det er bratt og ikke helt ufarlig. Til sommeren skal jeg besøke den nye utgravde kjelleren til Vemork-fabrikken. Ha en fin tirsdagkveld.

    4. Ja det gjør noe med sinnet…den sola…helt klart…SÃ¥ flott bildet, og du..jeg ser du har klart Ã¥ lage en underskrift…hvordan har du klart det?? hmmm…

      1. Ja skal vi snike til oss noen solstråler, må vi stikke ut i lunchpausen hvis man er på jobb. Ellers så er det mørkt når man går og når man kommer hjem.

      1. Tusen takk ;o)) Det er ikke uten grunn til at folket på Rjukan, feirer med karneval i gatene og utdeling av solpris på torget når sola er tilbake. Tanten min oppdaterer hele tiden, og jubler når sola har nådd trappa hennes ;o)) Fortsetter den kulden vi har fått nå, så kan det være at snøen blir liggende hele veien igjennom jula ;o))

    5. Ja, den sola er så viktig, så håper også dere får se mer av den før jul 🙂

      Jeg preges veldig av vintermørket, sÃ¥ mÃ¥ virkelig kjempe for Ã¥ holde meg “frisk” i sinnet om vinteren. Det gÃ¥r i D-vitaminer og sÃ¥nt.

      Nyt alle soldager til fulle 🙂

      1. Vi fikk blå himmel, sol og flere kuldegrader i dag. Litt irritert på sola i dag morges da jeg kjørte bil, den blendet meg så jeg så nesten ingenting flere ganger. Ellers var jeg jo bare glad for at den var framme. Ikke så lett å holde humøret oppe nei, når vi bare ser sola mens vi er på jobb.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg