Den føltes ikke så stram allikevel

Heisan!

Ute er det litt disig og jammen kom det ikke noen snøfnugg sent i går kveld. Temperaturen nå på formiddagen ligger på -3,3C.

Planen i går var å komme meg tidlig i seng, men så fant jeg en fin serie på You Tube som heter Aurora Teagarden Mysteries. Å da ble jeg jo sittende å se på den. En fin, koselig og lett krimserie med Candace Cameron Bure som Aurora. Om du ikke vet hvem hun er så spilte hun TJ i serien Full House (Under samme tak). Jeg burde ha vært trøtt da min firbente vekkeklokke Vinja hoppet opp på meg rett før kl 9, men faktisk ikke. Følte meg helt utvilt og våken 🥰. 

For ca en uke siden så jeg at borettslagets juletrær lå borte ved enden av garasjene, og i dag jobber vaktmesteren våres med å få de på plass. Det er et stort og nydelig tre, og han fikk hjelp av en nabo til å få det på plass å nå står det der. Lys lenken måtte han surre på i mens det lå på traktoren, ellers hadde han ikke nådd toppen. For noen år siden ble det gravd hull å satt ned et metallrør som treet skal stå i. Stammen på årets tre var alt for tjukk, så det måtte trimmes et par ganger innen det sklei ned i røret.

Over her kan du se den rosa kjolen jeg skal ha på meg på julebordet denne uken. Jeg prøvde den med den trange underkjolen tidligere i dag, og det var ikke ubehagelig i det hele tatt. Jo da, underkjolen sitter etter men den føles allikevel ikke stram. Trodde kanskje at jeg måtte finne noe annet å ha under kjolen, men det trenger jeg altså ikke.

Kjolen kjøpte jeg hos Zizzi i fjor på salg. Den hadde kostet 800,- og ble solgt ut med 70% avslag. Jeg kjøpte også en annen kjole i svart, som kostet meg omtrent det samme. Den er litt annen fasong på og rekker ned på leggen.

Jeg sa jeg skulle potte om et par planter i går, men det ble aldri til at jeg kom så langt. Jorden var ikke ordentlig tinet før sent i går men fortsatt iskald, og jeg hadde ikke lyst å sette plantene ned før den var blitt varmere. Gjorde den feilen en gang før, og planten døde for meg….

Nå mjauser Vinja høyt å sårt på meg fra kjøkkenet, for hun mener at det er på tide med litt våtfór. Det er vel like greit å gjøre som Dronningen av Casa Fres og Knurr befaler 😊

Håper du får en fin start på uken 🥰


14 kommentarer
    1. SÃ¥ fin kjole i et nydelig stoff! Bra du fÃ¥r brukt underkjolen som hører til! Imorgen er det strikkekino pÃ¥ biblioteket her. De har ikke avslørt hva slags film de skal vise, sÃ¥ det blir spennende!😊 Jeg ble ferdig med et sofieskjerf i Candyfloss-garn igÃ¥r, – økte/minket 27 ganger pÃ¥ pinne nr 8, sÃ¥ det ble over 2 m langt. Vet ikke helt hva jeg tar med imorgen, men blir enten genseren jeg holder pÃ¥ med eller et nytt par med tova tøfler. Ha en fortsatt fin mandag! 🤗

      1. Kjolen er en av mine favoritter, men det ble ikke den som fikk bli med på julebordet dessverre. Jeg hadde veldig oppblåst mage om mandagen, og kjolen satt ikke godt på så jeg måtte ta en annen denne gangen. Det kommer et julebord til i desember, og da blir det nok den. Sofie skjerf i Candyfloss garn har jeg slettes ikke tenkt på, men det må jo være veldig mykt og godt. Hvilket prosjekt ble det på strikkekinoen? Ha en fortsatt fin midtiukendag, klem 🤗

        1. Ja, det ble veldig mykt og godt, og kløfritt! Det gikk med ca 100 gram, sÃ¥ 2/3 nøste. Jeg tok med genseren, sÃ¥ nÃ¥ er jeg ferdig med bolen. Lurer litt pÃ¥ Ã¥ strikke den som vest, sÃ¥ jeg slipper Ã¥ strikke ermer, men har ikke bestemt meg ennÃ¥. 😊 Vi sÃ¥ en film som het “En mann ved navn Ove”. Den er svensk og har vært nominert til et par Oscar, men var litt vel tragisk synes jeg. Hadde hÃ¥pet pÃ¥ en julefilm eller komedie, sÃ¥ kanskje neste gang. 🤔Ønsker deg en fin onsdag! 🤗

          1. Jeg har ikke sett den Svenske En mann ved Ove, men var på kino og så på den amerikanske med Tom Hanks. Den er fin, rørende, morsom og trist. De setter kanskje opp en julefilm neste gang, om det blir en ny strikkekino i desember 😊

      1. Måtte dessverre velge en annen kjole til julebordet, som var om mandagen, men jeg skal på et julebord til så da kan jeg bruke den da 🥰 Ha en strålende midtiukendag, klem 🤗

    2. Fin kjole det der. Bra at den passet bedre enn venta. Nå er det mye på tapetet ut uka. En kjapp tur til Oslo i morgen og sjekke om hansken jeg skrev om er levert inn på hittegods. Drar rett fra jobb så derfor passer det med en stopp på Skøyen på hjemveien og spise litt der. Torsdag skal jeg til tannlegen før jeg skal til mor. Fredag skal jeg en tur til Kongsberg. Dagene går og det er snart desember med at det medfører. Prøver og få med meg noen serier faktadokumentarer. Har VG+ og har sett litt der men bakdelen mede det er at man får sms om hva som har skjedd daglig. Og det er liker jeg ikke, mulig jeg kutter det hele ut. Men det ligger mye der som er i grunn er ok. Men nå skal jeg hjem til fiskemiddag og i går kjøpte jeg poteter så de skal jeg koke først. Ha en fin kveld.

      1. Tusen takk 🥰 Hvordan har det gÃ¥tt med hansken din, var den blitt levert inn? Det er en veldig hektisk uke her ogsÃ¥, med veldig mange aktiviteter i forbindelse med Revmatikerforeningen. Fredag er jo stand pÃ¥ Triaden hvor vi skal selge strikkede og heklede ting. Jeg skal heldigvis ha siste vakta, som betyr at det blir meg og et par til som skal kjøre alt tilbake til lageret igjen. Tips til god middag… PÃ¥ Rema har de baconsurret kyllingfilét med pestosmør som stekes i ovnen pÃ¥ 200 grader i 20 min. Veldig godt. Ha en fin midtiukendag.

    3. Hurra kommentaren gikk igjennom. Surt at ikke hansken lÃ¥ der men vil ta en kjapp tur til i tilfelle, kan jo ha flaks. hanskene var etter min far sÃ¥ derfor blir det litt ekstra surt. Men fÃ¥r vel skaffe noen nye som “straff” til meg sjøl. Ble litt mat pÃ¥ Skøyen torg i en kiosk/kafe som heter Lett. Ble noe kyllingsalat og vann. Det var godt. Var hjemme klokka 1730 sÃ¥ det ble en lang dag. Men like lang blir denne dagen. Turen til Kongsberg i morgen avlyser jeg venter besøk og vil skaffe ei lampe og rydde litt i leiligheten. Det er tidlig men det er ro rundt meg. Ha en fin dag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg