Den ble ferdig til slutt 🧶

Heisann!

Jeg har jo fortalt, har jeg ikke, at Crush genseren min er ferdig strikket. Dersom jeg ikke har gjort det, så ble den ferdig for en stund siden. Sist helg fikk jeg ut fingrene å festet løse tråder, som det heldigvis ikke var så mange av. Under her kan du se hvordan det ble….

Jeg valgte å strikke den største størrelsen, helt enkelt for at jeg liker sånne tjukke gensere litt store. Kunne nok kanskje ha gått ned en størrelse, men jeg er fornøyd med sånn den har blitt. 

Crush garnet er jo flerfarget, og mange ville sikkert vært nøye med at fargene matchet når man skulle begynne på ermene eller skiftet nøste. Det syntes ikke jeg var så veldig viktig. I følge mønsteret skal man strikke for- og bakstykket hver for seg og sy på ermene. Jeg valgte å gjøre som jeg gjorde forrige gang, og strikke raglanfelling som jeg liker bedre. Valgte å strikke en litt høyere hals også, men ikke så høy at den skal være dobbelt.

Har du lyst til å strikke en Crush genser eller jakke, så er mønsteret gratis hos Europris sine hjemmesider. Det kan være litt vanskelig å finne fram, så jeg legger ved en link HER som du kan trykke på.

22 kommentarer

Siste innlegg