De kom til slutt 🌺

Mine to Amaryllis i full blomst

Heisann!

Ute er det endelig klarvær etter flere dager med regn og tåke. Temperaturen ligger på +3,1C nå på formiddagen.

Jeg gikk på en smell etter at jeg hadde dratt all julepynten ned i kjelleren, og endte opp med en kraftig betennelse i høyre skulder og en noe mindre i venstre. Sistnevnte gikk over i løpet av gårsdagen, men i den høyre sitter det godt. Derfor valgte jeg å ta meg en pause fra det meste i går og bare slappet av.

På grunn at betennelsen droppet jeg også Strikkekafe i dag som jeg hadde gledet meg til. Tenkte det var best å ikke irritere skulderen mer enn nødvendig.

Hvert år så lenge jeg kan huske har vi beboere fått blomst til jul av borettslaget, først Asalea som ikke er de letteste å holde liv i og så gikk de over til Amaryllis som jeg er veldig glad i. Ettersom det ikke kom noe melding om at de droppet det, regnet jeg med at vi fikk en i år også, men noen Amaryllis kom aldri. Jeg har full forståelse for at de må stramme inn på utgiftene, men det hadde vært greit om de ga beskjed.

Jeg ville jo gjerne ha Amaryllis til jul og ventet i det lengste, men til slutt kjøpte jeg to stykker selv. Da var det ikke så lenge igjen til jul, og ingen av dem klarte å komme med blomster til julaften. De kom derimot til nyttår, og står fortsatt fint. 

Da jeg var ute å handlet i går var jeg innom Claes Ohlsson og kjøpte meg en ny elektrisk tannbørste, Oral-B Pro 1 til 399,-. Du husker kanskje at jeg fortalt at min gamle takket for seg for noen dager siden. Jeg sjekket litt på nettet for å se på priser i forveien, og fikk helt hetta da de første som dukket opp kostet godt over 1000,-. Så dyr tannbørste har jeg ikke behov for, og fant til slutt den jeg endte opp med å kjøpe. Det er omtrent samme som min gamle, og den holdt i over 20 år sånn ca. Bestisen skal betale 300,- da det er min bursdagsgave fra henne til meg. Meningen var jo at vi skulle dra ut samme og kjøpe det, men det har ikke passet sånn. Jeg børster alt for hardt med en manuell børste, og da ville jeg ikke vente lenger med å skaffe en ny elektrisk.

Planer for denne dagen: Jeg må be fastlegen utstede en ny resept på Calcigran Forte, for jeg hentet ut siste boksen på den gamle resepten i går. Så klarte jeg å glemme å kjøpe dusjsåpe i går, så det blir en snartur i butikken om ikke så lenge.

Håper du får en flott onsdag 🥰

 

22 kommentarer
      1. Ja veldig koselig, og så ser det ut som den ene har fått nok og blomstene visner inn. Det var litt rart med ny tannbørste, den er litt annerledes enn den jeg hadde. Ha en fin lørdag, klem 🤗

    1. Jeg prøvde elekrisk tannbørste før, men jeg klarte ikke å bruke for det føltes at hjernen skulle eksplodere:)
      Ellers god bedring til skuldrene❤

      1. Tusen takk 🥰 Første gangen jeg prøvde en elektrisk tannbørste, så syntes jeg det var ekkelt. Nå går det helt fint, og dessuten må jeg bruke det så jeg ikke pusser bort emaljen på tennene, klem 🤗

    2. Så flotte Amarylliser og smart med sånn holder! Godt du fikk ordnet med ny tannbørste, og rimelig var den også.👌 Det var synd du ikke kom på strikkekafé, men det blir flere muligheter. Ønsker deg riktig god bedring! 🥰🤞

      1. Tusen takk, skulderen er mye bedre nå 🥰 Begge Amaryllisene har stått så fint helt til nå, men den som kom først har begynt å takke for seg. Jeg syntes det går greit å pusse manuelt innimellom, men om jeg skal ha noe emalje igjen på tennene så er det best med elektrisk for meg. Prisen var innafor det jeg syntes det var greit å gi. Til uka blir det muligens strikking 3 ganger på forskjellige steder. Klem 🤗

    3. Amaryllis er jo kjempenydelig blomst, og en av mine favorittblomster 😊

      Dessverre kan jeg ikke ha den, for jeg leste den var giftig for katter. Nesten alle juleplantene er giftig for katter.

      Mine planter jeg har er falske 😂

      Selv tåler jeg ikke julestjerne eller sviber. Jeg nyser og nyser, og blir potte tett hvis de står i nærheten.

      Ønsker deg en kjempefin onsdag ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

      1. Kattene mine har aldri forsøkt seg på Amaryllis, julestjerne eller noen andre juleblomster så det har gått helt fint hos meg. Jeg tåler jo heller ikke svibler, og blir tett i nesen og nyser. Klem 🤗

    4. Fin blomst. Bør få på nye skivebremser på min sykkel for di jeg har er heller dårlig. Snart lei av fulle busser og den slags. Man kan sykle nå bare man tar med ro. Men som alltid før er minus at man bruker lengre tid og at man blir svett. Men alt blir en vane. Bussene går normalt igjen og det er det mange som setter pris på. Er ferdig med littoppvask men har like mye igjen. Vasker kummen med jif og bruker stålull før jeg starter. Tar litt lengere tid med blir mer rent. I morgen er det torsdag og da skal jeg som vanlig besøke mine foreldre etter jobb. Forresten en måned i morgen til min far fyller 95 år. Ha en fin kveld.

      1. Ja Amaryllis er en vakker blomst, som jeg alltid må ha i julen. Er nok greit at bremsene fungerer som de skal på sykkelen. Nå som arbeidslivet er over, så slipper jeg å stå på full t-bane og det er så godt. Ha en fin lørdag.

    5. Fint å ha noe som blomstrer nå i januar også, da, for i jula har vi jo ofte så my annen pynt likevel. Kjipt at skuldrene slår seg vrang igjen. Riktig god bedring! 🥰

      1. Tusen takk 🥰 Hjemmet mitt er et ordentlig julehus, og det blir veldig nakent å rart når pynten pakkes bort. Så det er veldig koselig med to store fine Amaryllis som lyser opp stua. Klem 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg