De fløy ut like fort som de kom inn…

Regningene er betalt

Hei!

Noen ganger lurer jeg nesten på om lønnen har vinger, for de flyr like for ut som de har kommet inn på bankkontoen. Ikke at jeg sutrer, for det er likt for alle og regningene må betales de enten man liker det eller ikke.

På mandag og i går ble altså bankkontoen fylt opp igjen, og det er jo like spennende hver gang når regningene skal betales om det er nok til å dekke alt med en gang. Eller om jeg må dele de opp til det kommer en ny pott om 14 dager. Jeg kunne nok ha betalt alle sammen, men lot to litt større vente til neste påfylling ettersom jeg ikke ville blakke meg helt akkurat nå. Jeg har noen planer de nærmeste dagene, som krever at det står nok cash på bankkontoen. Hadde det ikke vært for at Telenor og Hafslund sendte meg et par store regninger, (og de kunne ikke vente) så hadde jeg kommet meg i mål med litt ekstra til meg selv uten å måtte utsette et par til senere…. Hafslund kommer jo hver måned mens Telenor kommer hver 3dje måned, og det er ikke telefonregning men tv-kanalene de tilby + internett.

Nå kan jeg i alle fall senke skuldrene for denne måneden

 

22 kommentarer
    1. Alltid kjedelig med store regninger! Jeg har satt opp regnskap for ca hvor mye jeg/vi har på diverse regninger i løpet av året, delt dette beløpet på 12, rundet av oppover, og setter av et fast beløp hver måned ut fra dette til en regningeskonto. Funker greit. Litt mer forutsigbart da. 😁

    2. Pengene går fort ja, men heldigvis har vi grei økonomi nå.
      Og mannen har ordnet budsjett, så vi setter inn begge to på felles regningskto, og resten brukes til mat, klær, gaver, sparing.
      Godt å ha muligheten til det. Har i mange år ikke hatt mer enn fra hånd til munn, og det er slitsomt. 😳
      Det er jo værre for dere som er alene å klare alle regninger m.m. 🙄❤

      1. Jeg har ganske god oversikt over regningene som kommer, men allikevel skorter det hvis det skjer noe uforutsett. Så jeg må nok gjøre noen grep, sånn at jeg har noe ekstra når det skjer. Da tipper det ikke økonomien helt. Vi som er alene har jo akkurat de samme utgiftene som dere som har to innkomster, men lavere matbudsjett.

      1. Ja de har både vinger og syvmilstøvler virker det som i blant, og for oss som bor alene er den tiden vi er i nå ekstra vanskelig. For det er ikke alltid like lett å få det til å gå rundt med høye drivstoffutgifter og strøm 🙈

    3. Jeg har mest på e-faktura, og er inne og godkjenner slik at de blir betalt på forfallsdato. Alt har gått opp i det siste, spesielt drivstoff og strøm!

      1. Jeg har også alle så nær som 1 regning på e-faktura, men jeg må betale de med en gang jeg får lønnen. For jeg om jeg skal la de gå på forfallsdatoen, føler jeg at jeg mister oversikten. Ja huff, drivstoff og strøm har blitt helt håpløse, men jeg ser jo at det begynner å gå nedover på mnd fakturaene. Bare ikke fort nok.

    4. Regninger er ikke det man har mest lyst til å bruke penger på..men strøm og tv o.l må man jo ha..og stort sett har vi det jo ganske bra her i Norge.. Så får mann unne seg noe når en føler man har litt ekstra.. Klem <3

      1. Det er sant, og jeg tror de fleste av oss kunne nok ha tenkt seg å slippe unna regningene. Dessverre så går ikke det, da hadde det blitt gata neste. Du har rett i det, vi har det ganske bra her i landet og de aller fleste av oss har klart oss greit under pandemien. Vet at folk i andre lender ikke har vært like heldig. Ja vi får unne oss noe når vi føler vi har råd, og denne måneden kunne jeg faktisk det. Klem 🤗

    5. Ja dette kjennes kjent ut… og mars og april er måneder med noen større regninger også…. men det er jo greit at de blir betalt også 😀
      Lag deg en fin dag 🙂

      1. Ja det er det, og det er ingen vei utenom enn å betale dem. Det blir heldigvis bedre i alle fall når det gjelder strømmen. Så den hadde gått ned enda litt mer denne måneden, så jeg håper og tror at det blir enda mindre neste måned.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg