Dagen derpå 🥱

Heisann!

Da jeg våknet utpå formiddagen i dag snødde det, så kom sola før det snødde litt igjen. Nå er himmelen mer eller mindre blå og sola skinner. Temperaturen ligger på -1,9C.

Det er ikke ofte jeg sover til langt ut på formiddagen, men i dag gjorde jeg det. Satte ikke på noen alarm når jeg la meg i går, og da ble det bare sånn. Jeg sto jo på julemesse på Triaden, Lørenskog i går, og var ikke hjemme før klokka dro over kl 22. Ettersom jeg hadde spist lite i løpet av dagen, hadde ikke kroppen noe å jobbe med heller og jeg ble ekstra sliten.

Vi var 5 damer som sto på julemessa fra kl 18, hvor E hadde stått der fra et par timer tidligere. Vår stand var plassert sånn at vi hadde en krakk å sitte bak oss, som vi kunne sitte å hvile på innimellom. På dette bilde tok noen av damene en pause da det bare var en kunde innom som ble ekspedert.

PÃ¥ bordet hadde vi en del gensere, babytepper, luer og noen heklede ting mm.

Vi hadde mye sokker, og det gikk en del av dem. En dame jeg ekspederte kjøpte 4 par sokker som hun skulle gi bort i julegave. Vi hadde klassiske sokker, noen lange som du ser til venstre på stativet og noen tøfler.

På dette stativet hadde vi votter, gensere og noen sett bestående av genser med kjole eller skjørt til. Vi hadde også noen sjal og jakker satt sammen av bestemor ruter. Det gikk dessverre ikke så mye av de heklede tingene, noe å tenke på til neste julemarked.

Når klokka dro over 20 kom det noen kunder å kikke litt, og når de gikk begynte vi å pakke ned i plastboksene og slå sammen bordene. Vi lånte traller fra Jula og fikk kjørt det ut i bilene, og vi fylte opp E sin bil først før resten fikk plass i min bil.

Jeg hadde kjøpt ribbe hos Meny tidligere på kvelden, og den hadde de lagt på kjølerommet for meg. Før vi dro fra Triaden var jeg innom å hentet den.

Det gikk raskt å kjøre bort til lageret, men vi slet noe innmari for å få opp døra inn til boden. Jeg visste jo at den var vanskelig å åpne fra vi var der om tirsdagen. Til slutt løftet og dro vi den åpen så vi fikk plassert inn alt vi hadde med oss. Når jeg satt meg inn i bilen igjen kjente jeg at nå var strikken strekt litt for langt.

Planen for i dag var at jeg skulle kjøre rundt med støvsugeren og dra over golvene, og så gå ned i kjelleren for å hente opp julegardinene og få de opp. Den planen har blitt flyttet til i morgen, for jeg er så sløv og har så lite energi at det er ingen ide å prøve på det en gang.

Håper du har hatt en fin lørdag så langt 🥰


6 kommentarer
    1. Så mye fint dere hadde å selge! Mye jobb å lage hver enkelt ting, og ikke alle som klarer å lage slikt heller nå til dags. Bra det er å få kjøpt! 🥰 Jeg skal vaske vinduer og henge opp julegardiner til uka tenker jeg + få opp adventsstaker m.m. Har på lys i de fra 1. desember. Ha en fin lørdagskveld! 🤗

      1. Det var veldig mye fint vi hadde framme, og vi fikk solgt en del sokker, votter, luer og noen av genserne vi hadde. Det var ikke så mye til voksne i strikk, så det tenker jeg vi må ha i tankene fram til neste julemarked. Jeg har akkurat vært nede i kjelleren å hentet opp julegardiner og duker. Måtte bare ta meg en pust i bakken og en kopp kaffe før jeg starter. Adventslysestakene henter jeg opp til uka, men tenner de ikke før neste søndag tenker jeg. Ha en fin søndag, klem 🤗

    2. SÃ¥ masse flott dere hadde Ã¥ selge! Og sokker……… det kikka jeg nemlig etter pÃ¥ julemessa jeg var pÃ¥ idag! Ingen hadde voksen-sokker der…….. 🙂 Kanskje jeg skal henge opp julegardiner i morra iallfall…… og noen lys ute….! 🙂 klem

      1. Tusen takk, ja det var mange fine ting vi hadde. De aller fleste som strikket, gjorde det til barn sånn at vi hadde overflod av det og omtrent ingenting til større føtter. Akkurat det må vi nok gjøre noe med til neste år. Jeg har vært nede i kjelleren å hentet opp julegardinene og dukene, og skal snart sette i gang å skifte. Får ta det i puljer med innlagt hvilepauser så går det nok unna tenker jeg. Jeg fant en eske med nye julelys til balkongen, som jeg ikke fant i fjor. De har fargede pærer, og jeg skal også prøve å få de opp i dag. Klems 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg