Dagen begynte så bra i går….., men så 🙈

Heisann og god formiddag!

I går ble det knallvær med sol og gode temperaturer, og i dag er det litt blandet. Temperaturen nå på formiddagen ligger på +22,4C.

Litt sliten i kroppen i dag etter en lang dag med trasking på IKEA i går, og noen andre ting jeg måtte ordne før jeg kunne dra hjem igjen.

Møtte Bestisen og kusinen på IKEA i går, og gikk igjennom alle avdelingene oppe før vi satte oss ned å spiste lunch. Så tok vi for oss 1 etg i mens vi plukket med oss forskjellige ting å la oppe i handlevognene.

Jeg skulle egentlig ikke ha så mye, en pidestall til 249,-, et par esker med plastposer og en sånn klype til å snu kjøtt med. Kom jeg hjem med bare det? Å nei du, det ble jammen med 5 planter også 🙈. Plantene kommer i eget innlegg. Det er noe annet jeg skal skrive om i dette innlegget.

Pidestall – Olivblad

Over her kan du se Pidestallen jeg hadde sett meg ut, og som også bestemte meg for kjøpe i går. Ettersom den har to hyller kan jeg få plass til flere planter, og en lykt på nederste hylle. Den er heller ikke så bred, så jeg får bedre plass også. Jeg gledet meg til å skru den sammen og få satt den på plass, for det var vel ikke noe problem?

Ikke noe problem sa jeg…! Det skal jeg love deg at det var, for etter nesten 3 timer hadde jeg kun fått festet den nederste hyllen. Vel det var det jeg trodde i alle fall, for da jeg skulle montere på den øverste ramlet alt fra hverandre. Jeg har aldri noen sinne slitt så mye for å skru sammen et IKEA møbel som denne. Skruene er helt umulig å få til å feste seg i gjengene, og jeg kan love deg at jeg prøvde og prøvde til jeg til slutt skreik høyt i sinne og frustrasjon. Jeg hadde mest lyst til å kaste skiten i søpla 🤬. Stakkars Vinja ble redd hun å løp ut på balkongen, og turte ikke komme inn igjen før jeg hadde roet meg. Skjønner henne veldig godt, for når jeg blir sint DA blir jeg også VELDIG SINT.

Til slutt ga jeg opp for jeg orket ikke mer, og la alle dele inn på kontoret sånn at jeg slapp å se på dem resten av kvelden. Jeg har tenkt til å gjøre et nytt forsøk i dag, men får jeg det ikke til da må jeg rett å slett be om hjelp. Å det sitter langt inne!!

I går følte jeg meg som Pittbulljedda igjen

Jepp, så sint og frustrert var jeg altså i går, og jeg håper ikke at jeg blir det i dag også.

Hvilke planer har jeg for i dag, bortsett fra å skru? Vel, jeg har tenkt at både vaskemaskinen og støvsugeren trenger litt trim, så de skal få kjørt seg litt i dag. Utover det tar jeg dagen som den kommer, hva med deg?

Håper du får en fin lørdag 🥰

16 kommentarer
    1. Å, det er ikke mye som er mer irriterende enn å ikke få til slike monteringer. Skjønner godt ar du ble frustrert.
      Kanskje det er feil skruer? Skal jo ikke være såå vanskelig da 😳
      God lørdag 🥰

      1. Nei, det er ikke noe i veien med skruene, men derimot hullene i beina. De er nemlig for store, sånn at skruene sklir ut igjen 🙈 Det er lenge siden jeg har vært så sint som jeg var i går, og jeg gruet meg da jeg forsøkte meg på nytt i dag. Denne Pidestallen kommer aldri til å bli skrudd sammen, så på mandag skal jeg dra tilbake til IKEA og levere den. Jeg tar pengene tilbake, for jeg vil ikke ha samme typ igjen. Ha en fortsatt fin lørdag, klems 🤗

    2. Man må ha nok av tid når slikt skal. Hadde en fin dagstur til Son i går, med båt fra Oslo kl 10 og fremme 2 timer seinere. Et lite sted, kiwi, vinmonopol og 2 klesbutikker + et bakeri og 2 kiosker. Det var det hele + en kunstbutikk. Mener at det er et hotell med spa der men det ligger utenfor sentrum. Siste god mat på Hagestua. Cafe Oliven var en av de 3-4 spisestedene i tillegg til det nevnte. En del folk og masse flotte båter. En fin dag på et nytt sted og Son er seg selv. Anbefales – husk niste til båten ut. Tok buss og tog hjem via Oslo, hjemme kl 17.30 i går. Hadde tenke og bade på Kalvøya i dag men ryggen ville ikke samarbeide så jeg tok en tur til mor. Håper du er skudd ferdig nå – kjipt at det skal være så vanskelig – når man tenker på at lett. Ha en fin dag.

      1. Det hjelper nok ikke med god tid til akkurat denne Pidestallen, for den er umulig å sette sammen. IKEA får den tilbake igjen på mandag. Jeg har aldri vært i Son, men har flere bekjente som har hytte der. Takk for tips, kanskje det blir en tur i løpet av sommeren. Ha en fortsatt fin lørdag.

    3. Ergerlig når man ikke får til ting, og det å be om hjelp vil man jo helst ikke. Ellers er jeg sikker på at de du spør bare er glad for det. ❤️ Ta en ekstra titt på bruksanvisningen, – kanskje du har gjort noe feil, for helt umulig kan det jo ikke være. Lykke til! 🍀

      1. Jeg har gitt opp hele Pidestallen, for det er umulig å montere den sammen. Hullene i bena som skruene skal igjennom er for store, og derfor ramler den sammen hele tiden. Så på mandag får IKEA den tilbake igjen, og jeg penge mine 💸 Jeg vil ikke ha en ny, for nå er jeg lei hele Pidestallen. Klems 🤗

        1. Ja, da kan de få den igjen. 👍 Jeg kjøpte en kantklipper på Jula for ca et år siden, og iår ville den ikke starte pga. at det ikke var noen gnist. Heldigvis gikk det på garantien og jeg fikk igjen pengene. Håper du finner deg en annen pidestall, for kjekk å ha planter på. 🤗

          1. Det er kjedelig når ting ikke fungerer, eller er umulig å sette sammen 🙈 De hadde flere forskjellige pidestaller på IKEA, men ingen av dem passer der den skal stå. Så jeg får se andre steder. Heldigvis er det ikke så vanskelig å få tilbake pengene fra IKEA.

      1. Det er veldig lenge siden jeg har vært så sint som jeg var i går, men det gjorde godt med en utblåsning. Dessverre så er det totalt umulig å montere sammen pidestallen, for hullene i bena som skal holde hyllene på plass er for store. Så på mandag skal IKEA få igjen Pidestallen. Klems 🤗

    4. Aaargh! Irrirerende å prakkes! Håper det gikk bedre med skruing i dag! Ha en fin lørdag videre. Her blir det spanske sardiner til kvelds 😀

      1. Dessverre så er hele Pidestallen pakket ned i esken igjen, for det er ikke mulig å skru den sammen. Det er en konstruksjonsfeil på beina, som gjør at skruene ikke sitter. Kjedelig at det blir sånn 🙈. Her ble det ostegrill pølser og grillpotetsalat til middag, rett og slett for at jeg ikke orket å lage noe annet. Ha en fortsatt fin lørdagskveld 🤗

      1. Den blir levert tilbake til IKEA på mandag, for det er en konstruksjonsfeil på bena som gjør at det ikke går å feste skruene. Jeg har skrudd veldig mye møbler fra IKEA, og kunne ikke fatte at jeg plutselig hadde blitt helt dust på dette. Heldigvis var det ikke meg 😉

    5. Ja du allmektige for et mangfold av bonus man får i sånne butikker.
      Mye mer enn man egentlig trenger, av ting&tang og ikke minst heftige stunder etter hjemkomst. 🤗 God helg

      1. Gårsdagens frustrasjon trengte jeg virkelig ikke, selv om det var litt godt med en skikkelig utblåsning. Pidestallen er ikke mulig å skru sammen pga en konstruksjonsfeil, som jeg oppdaget først i dag. Hullene i bena som skal holde igjen skruene, er laget alt for store. Tenk om jeg hadde klart å oppdage det i går!!!! Ha en fortsatt fin lørdag 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg