Dag 7 i ferien – ordne i bokhylla + litt til

Image by LubosHouska on Pixabay

Heisann og god kveld!

Vi har da sett sola i dag, men bare så vidt. For det meste har det vært overskyet. Varmt har det heller ikke vært med en temperatur mellom +13C og +15C.

Jeg hadde ingen store planer for dagen i dag, og tenkte først at jeg skulle legge kroppen i vannrett stilling på sofaen for å enten lese en bok eller se serier. Plutselig virket ikke det så fristende allikevel.

I stedet gikk jeg løs på bokhyllene mine, som jeg ikke hadde noe oversikt over lenger. Bøker jeg skal lese lå hulter til bulter med de jeg hadde lest. Det tok meg et par timer, men til slutt hadde jeg full oversikt. Nå gjelder det bare å finne ut hvilken bok jeg skal begynne med 🤔

Etterpå gikk jeg løs på alle eskene med tusjer, og samlet de i en plastboks med individuelle bokser (6 stk tilsammen). Det eneste jeg ikke fikk plass til i boksen var Faber Castell tusjene og Gel pennene, men det er greit 😉

Fikk nettopp melding fra en av klassevenninnene på barne- og ungdomsskolen. Det var spørsmål om alle jentene kunne møtes 01.09., hos Olsen på Bryn. Ikke alle har svart, men de som gjorde det kunne. Det ble ikke Olsen, men i stedet Olivia i Østbanehallen. Gleder meg virkelig til å treffe dem igjen 😊

Det blir ikke noen bok i kveld, men derimot serien Risolli & Isle på Viaplay. Bare digger den serien, selv om jeg har sett den noen ganger før. Har du?

Håper du har hatt en fin søndag 🥰

12 kommentarer
    1. Fant en serie på nrk.no om Røst, det var den jeg så i helgen. Min bestefar jobba som lærer på Røst for mange mange år siden, besøkte Røst selv om noen år siden. Det er tørrfisk som øya lever av + turister. Serien var fin med mange fine bilder av fjell og hav fra Røst som har 600 innbyggere og 7,5 km med vei. Tok en 1 time sykkeltur i går mens det regna litt men det var bare deilig. Ny uke er her og alle er tilbake fra ferie. Fint med en slik sammenkomst så mange år etter, blir sikkert oppdateringer om ekteskap, skilsmisser, barnebarn og mye annet da kan jeg tenke meg. Ha en fin dag.

      1. Jeg har sett den serien om Røst, veldig fin den. Folk begynner nok å jobbe for fult denne uken, og det er bra for meg. Da er det ikke så mye folk på de stedene jeg har lyst til å besøke. Ha en fin mandag.

    2. Godt med en opprydding og få oversikt igjen. Bringebærene har begynt å modnes i hagen her, så jeg plukket og laget syltetøy (frysetøy) igår. Det blir moro å treffe igjen gamle kjente. Jeg har bare gått gjennom Østbanehallen, men har sett de har flere spisesteder.

      1. Man trenger å rydde og ordne litt i blant, noe som gjør at det er lettere p finne ting å lese. Jeg elsker smaken av bringebær, og plukker noen ganger litt fra busker langs veien når jeg er på tur. Det skal bli veldig gøy å treffe de gamle klassevenninnene igjen. Noen har jeg møtt å slått av en prat med, mens andre har jeg ikke sett siden vi gikk ut av skolen. Har vært på Olivia et par ganger, og der har de veldig god mat 😊

    3. Flink å rydde ja. Bøker er det eneste jeg liker å rydde. Det er ei bok jeg trodde jeg hadde men som jeg ikke finner og det irriterer meg. Så du at det var krimfest i Aschehoug Hagen, åpen for alle? Og den serien begynte vi på nå nettopp, sett to episoder. Har du sett Signora Volpe? Den likte jeg godt, men bare 3 episoder.

      1. Jeg fikk et par aha opplevelser npr jeg ryddet. Fant nemlig igjen et par bøker som var signerte. En av Tore Strømøy og en av Cecilia Samartin, som jeg også møtte. Veldig hyggelig dame. Nei den krimfesten har jeg ikke fått med meg, synd. Jeg har sett st Signora Volpe lå inne på BritBox, men har ikke sett den enda. Skal jammen se på den 😊 Ha en fin mandag 🥰

    4. Det er kjekt å ha tid til å rydde litt slik at man får oversikt.🤗
      Den serien har jeg ikke sett, så jeg får se om jeg finner den.😊👍🏻
      Ha en fin kveld!😊

      1. Ja nå måtte jeg bare ta tak i bokhylla mi, og ordne opp. Tenkte kanskje å sette ut bøkene jeg har lest i oppgangen, så kan folk plukke med seg om de har lyst. Rozzoli & Isle går nok bare på Viaplay nå, trur eg 🤔

    5. Godt å bruke sommerferien til litt rydding og vasking synes jeg, jeg orker ikke så mye i hverdagen av den slags 😀 Gøy du skal treffe de venninnene da 🙂

      1. Det blir litt sånn her også, at jeg heller gjør andre ting enn å løpe rundt med moppen og støvkluten… Ja det kommer til å bli veldig gøy å treffe jentene i klassen. Noen av dem sluttet før vi begynte på ungdomsskolen, og de er det jo ekstra gøy å møte igjen 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg